User-agent: GPTBot Disallow: /

צ׳ק ליסט – יום העצמאות לעסקים!

1. רזרבות פיננסיות

סביר להניח שאם יש לכם ילדים עשיתם להם חיסכון בשביל שהם יגדלו ותהיה להם "צידה לדרך" לתחילת החיים. על פי חוק לשכירים, יש כיום חוק פנסיה חובה וכמעט כל עצמאי שאני מכיר דואג לחיסכון לעצמו. אבל מה עם חיסכון לעסק? כדי לייצר עצמאות פיננסית ולהגיע למצב שאתם לא תלויים בבנק או בחסדיו של לקוח כזה או אחר, הפיתרון הוא לחסוך מדי חודש עבור העסק. חופש כלכלי מעניק את היכולת לכלכל את עצמכם ואת העסק גם בזמני משבר וגם כשיש תקלות, וכל זאת מבלי להיות תלויים בבנק חס וחלילה.

 2. מונוגמיה היא דבר טוב עד שמדובר בבנק שלך

בנק שיודע שהוא הספק הבלעדי שלך לאשראי זה בדיוק ההיפך מעצמאות. עצמאות היא היכולת להשוות ריביות, עמלות ולקבל את התנאים הטובים ביותר עבור העסק שלך. כל עסק, ולא חשוב מה סדר הגודל שלו, מתנהל עם אשראי, וכסף הוא משאב בדיוק כמו כח אדם או מלאי, לכן כדי שיהיה לכם חופש לקבל אשראי ואת התנאים הטובים ביותר. אל תשימו את כל הביצים בסל אחד, פיתחו לפחות שני חשבונות בנק, ותתפלאו, רוב הבנקים הקטנים הם אלו שיתנו לכם את התנאים הטובים יותר כי הם רעבים יותר ללקוחות.

3. לבנות עסק שעובד בלעדיכם

עצמאות אמיתית היא היכולת להעביר את תחומי האחריות והסמכות שלכם למישהו אחר, שיש לו את היכולת לעשות את התפקיד טוב לפחות כמוכם, עם רצון שיהיה אפילו יותר חזק משלכם. כדי שזה יקרה צריך לכתוב את התפקיד שלכם. כתיבת תפקיד היא לא משהו שמתחילים רק לאחר כשגייסתם את המחליף. כתיבת תפקיד זה משהו שכותבים ביומן מדי שבוע לכל הפחות, בדיוק כפי שיש לכם משימות קבועות אחרות, אחרת זה לעולם לא נכתב. כלל נוסף שחשוב לזכור הוא – כתיבת כובע לא מסתיימת מאחר וכל תפקיד הוא דינאמי, חי ונושם. יש עדכון וחידושים, פעולות מוצלחות, חוקים חדשים, כלים חדשים וכו‘.

4. מדיניות

מה שרוב האנשים לא מבינים זה שחופש משיגים כאשר הגבולות מוגדרים וברורים. בעסק מגדירים גבולות באמצעות מדיניות. כשלעובד יש גבולות גזרה זה משאיר לו מקום לחופש פעולה בטווח של אותם גבולות מוגדרים מראש, וכך הוא יכול ליצור, ליזום ולהתפתח. אבל כשאשר אין מדיניות כלל, אף עובד לא יגדיל ראש ולא יקח עליו תפקידים או משימות, מהחשש לטעות ולהיכשל, או פשוט מחוסר ידע מקצועי הנדרש כדי לבצע את המשימה בהצלחה. מדיניות איננה דבר חד פעמי שיושבים לכתוב בחופשה.מדיניות רושמים ביומן ומדי שבוע כותבים עוד קצת ועוד קצת, עד נוצר ספר נהלים מסודר ועב כרס, שמעדכנים ומוסיפים כדרך קבע.

5. אוטומציות

נעים מאוד, אנחנו כבר לא בשנת 1980 ומחשבים הם כלים עוצמתיים וחשוב לעשות בהם שימוש בהתאם. תחום האוטומציות אכן הפך להיות פופולארי בשנים האחרונות, אך תתפלאו לגלות שעדיין עסקים רבים לא הטמיעו אותו. האמת היא שזה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. אני באופן אישי, גיליתי בדרך היקרה שהתוכנה היעילה והזולה ביותר היא אינטגרומט. היא זולה בעשירית מהתוכנה הפופולארית והמוכרת זאפייר והיא לא יורדת ממנה באיכות. יש לא מעט סרטוני הדרכה עבור הפעולות הנפוצות שכל עסק עושה, ואם בא לכם חופש אמיתי, ניתן אפשר לפתוח חשבון ולשלם לבעל מקצוע שיקים לכם את האוטומציות עבור הפעולות הנפוצות בעסק שלכם. למעשה, כל פעולה שחוזרת על עצמה יותר מפעם אחת לא אמורה להתבצע באופן ידני וישנן כאלו שחוזרות על עצמן אף מספר פעמים ביום, אז מדוע לא לתת למחשב לעשות אותן עבורך? כך חוסכים זמן וכסף רב.

6. עוזר אישי

החוק כאן די פשוט, אם אתה רוצה להיות עצמאי ולנהל את הזמן שלך בצורה מיטבית, תשאף להעביר את כל המשימות שרק ניתן למישהו אחר. זו בדיוק הסיבה שאני מחזיק עוזר אישי. זה התחיל ממשימות בסיסיות כגון: קביעת פגישות ומענה ראשוני, והמשיך בלקחת את הרכב לטסט או סידורים אישיים שגוזלים ממני זמן. כיום אני שואף להעביר את כל המשימות שלי, כל עוד זה לא פוגע באיכות, בשירות או באדם בצד השני.
גילוי נאות: פעם נתתי לעוזרת האישית משימה, לקנות פרחים לאשתי טאשתי עלתה על זה בגלל בחירת הפרחים. כעבור דקה הפרחים היו בפח ואני למדתי בדרך הקשה שלא לכל דבר אפשר להשתמש בעוזר אישי ואי אפשר באמת להחליף את עצמך, אבל כמובן שכל עוד זה עומד בקריטריונים שהגדרתי (איכות, שירות, פגיעה באדם), אז לא רק שאין בעיה להעביר את השרביט למישהו אחר, אלא אדרבא, מדובר בהכרח עבור מי שרוצה לצאת לעצמאות.

7. מיקור חוץ

לא כל פעולה בעסק דורשת עובד ייעודי או עוזר אישי. לעיתים יש שלב ביניים, והוא לקחת עוזר אישי במיקור חוץ, או חברה שתעשה עבורכם חלק מהמשימות. ישנן חברות שיוציאו עבורכם הצעות מחיר, יענו לשיחות שירות וקיים אפילו שירות מיקור חוץ למישהו שיקח למענכם את הרכב לטיפול במוסך. השאיפה לעצמאות פירושה לדעת להחליף את הזמן שלכם בחופש או במשימות שמכניסות לכם יותר כסף בזמן הזה. כך שתוכלו לממן את חופשה הבאה שלכם. אז הורידו מעליכם משימות שאין לכם בהם הרבה ידע או ניסיון, כאלו שאפשר למצוא בשבילם כח אדם שיבצע אותן בעלות זולה מהשווי של הזמן שלכם. ישנן משימות שאפשר אפילו לעשות להשתמש במיקור חוץ מהפיליפינים, אוקראינה או מהודו – מדינות בהן כח האדם הוא זול בהרבה מישראל ובתחומים מסויימים אין כלל משמעות למחסום השפה.

8. פיתוח עסקי

הובלת שוק מאפשרת חופש פעולה, או כמו שאוהבים לקרוא לזה "אוקיינוס כחול“. אותו אוקיינוס כחול מאפשר לכם לגבות את המחיר שמשתלם לכם עבור השירות שאתם מספקים. לא תצטרכו לריב על לקוחות, לתת הנחות ואפילו לא לפרסם הרבה. כדי לשמור על מובילות שוק לא מספיק גימיק חד פעמי, אלא חשוב להקפיד לשמור על מובילות שוק באמצעות פיתוח עסקי כדרך של שגרה. קבעו לעצמכם יום אחד בשבוע והשקיעו כחצי שעה עד שעה בפיתוח עסקי. זה נשמע מעט, אבל 99% מהעסקים אפילו את זה לא משקיעים. בזמן הזה, תחפשו טרנדים חדשים בארץ או בעולם, תקראו מחקרים, תיצרו סקרים, שוחחו עם לקוחות, תקבלו השראה מקולוגות וכו‘.

9. לא להיות תלוי באף עובד

עצמאות היא היכולת לא להיות תלוי באחר. תלות בעובד כזה או אחר, ולא משנה מה מעמדו, מסוכנת לכל עסק. נניח שבמקרה הטוב, אותו עובד החליט להחליף קריירה, התעייף או היגר לאנטרקטיקה ובמקרה הגרוע החליט לחצות את הכביש למתחרה שלכם. אסור בתכלית האיסור שהעסק שלכם יהיה תלוי באף עובד. הדרך לשם כרוכה בתיעוד התפקיד של כל עובד בעסק. זו משימה שהיא הכרחית, ללא כל קשר לפחד מנטישה של עובד. מדובר במשימה ארגונית בסיסית והיא זו שתגן עליכם, או לפחות תקל עליכם בהכשרת מחליף. רוב בעלי העסקים לא מתעדים את הצמיחה של התפקיד יחד עם העובד ולאט לאט ההחלפה שלו הופכת להיות קשה מהחלפת שבויים עם מדינה עוינת. הקשרים, הטלפונים, הספקים, דרכי העבודה, סדר היום, התוכנות, השימוש בהן הכל צריך להיות מתועד לרמת צילומי המסך, כל זה חייב להיות רשום ומתועד כדי שתהיה לכם תמיד עצמאות מלאה באשר לבחירה – האם אותו עובד הוא המושלם ביותר לתפקיד, או שמא עדיף להחליפו באחר מבלי לחשוש.

10. לא להיות תלוי בלקוח עקרי

אם יש לכם לקוח אחד שהוא גדול מ-10% מהמחזור עסקאות שלכם, אני מצטער לבשר לכם שזו איננה עצמאות. העסק שלכם שייך במידה כזו או אחרת לאותו לקוח, וסביר להניח שגם הוא יודע את זה, כך שאם הוא ירצה לאחר תשלום או לבקש הנחה, ידו היא העליונה. עצמאות נכונה היא פריסה של השירות שאתם מספקים, על ידי מגוון רחב של לקוחות, כך שאף לקוח לא יוכל "לאיים עליכם".

11. לא להיות תלוי בספק בלעדי

כשיש לכם ספק בלעדי אתם למעשה הסוכנים שלו בחשבונית, בדיוק כמו עובד שכיר רק בלי כל ההטבות מסביב. לכן אל תסתמכו על ספק יחיד, כי הכח אצלו, גם אם אתם אלו שמכירים את הלקוחות. בסופו של דבר, הלקוחות נאמנים למוצר, וביותר מדי מקרים החליפו סוכן בגלל בצע כסף. המקרה שונה כשמדובר בבלעדיות על מוצר, לדוגמא אם החלטתם לייבא לארץ מוצר בבלעדיות מחברה כזו או אחרת, מה שחשוב זה שיהיה חוזה מוגדר וברור, וגם אז אני ממליץ בחום לא להסתפק בספק אחד, כי מי יודע איך הוא מנהל את עסקיו? אם חס וחלילה הוא יעשה טעות ויפשוט רגל? אתם ודאי לא תרצו להיות הבאים בתור. עצמאות אמיתית היא ריבוי ספקים.

12. לשמור על החוק

מכירים את המשחק סולמות וחבלים? סולמות הם העבודה הקשה שאנחנו עומלים עליה שנים: לילות ללא שינה, ימי עבודה ארוכים, עבודה שאנחנו לוקחים איתנו לסופ"ש, השקעה הכספית, המאמץ, הויתורים, ההקרבה של הנאה אישית וזמן משפחה וכו‘. החבלים הם הקודות החולשה בעסק שלנו. אותן נקודות חולשה שהם חבלים מיותרים וקטלניים ביותר הם ענייני החוק. עסק שלא ישמור ויציית לחוק, לא ידאג לביטוחים הנדרשים, לא ימלא אחרי החוזה עליו חתם, לא ידאג לפעול בהתאם לחוקי המקצוע שלו, או לפי חוקי המדינה, יכול למצוא את עצמו ברגע אחד מחליק על חבל חלקלק עד לקרקעית ולעיתים למצב שבלתי אפשרי להתחיל את המשחק מחדש. שמרו על החוק, לעולם אל תעגלו פינות, אל תגידו ״יהיה בסדר“, אל תחסכו בייעוץ משפטי ואל תקוו לטוב. תדאגו שיהיה טוב בכך שפשוט תשמרו על החוק. עצמאות איננה דאגה שמישהו מסוגל לגזול לך את החופש.

13. לא לעבוד בשחור

מאז שהייתי ילד לא אהבתי שאומרים לי על מה להוציא את הכסף שלי. הייתי מקבל דמי כיס ואומר להורים שלי שמעכשיו לא יגידו לי מה לעשות עם הכסף. כמו ילדים רבים, אהבתי לקנות נפצים, והורי ראו בזה בזבוז ומטרד, אבל כילד קטן, זה מה ששימח אותי, וכל עוד היתה הסכמה ביני לבין הורי לא היתה סיבה לדאגה. כשאת הכסף שלכם אתם מרוויחים ביושר וגם משלמים עליו מיסים כחוק, אין לכם ממה לפחד. לא צריך לדאוג איך משלמים על החופשה, באיזה רכב אתם נוסעים או מאיזה כסף עזרתם לילד לרכוש את הדירה. הדרך המהירה ביותר להגיע למטרה היא ללכת ישר. עצמאות היא היכולת לעשות עם הכסף שלכם מה שאתם רוצים, בלי לחשבן לאף אחד. כבר מזמן מצאתי את הפתרון לכל בעיות המיסים הגבוהים במדינה היקרה שלנו, אני פשוט דואג לעשות מספיק כסף כדי שיהיה לי גם כסף למיסים וגם לעצמי.

14. הרשאות ליומן

״תבדוק מתי אתה פנוי מחר״, ״יש לך שעה בשבילי היום?״, ״מתי אתה ב…״ אני נפטרתי מכל הפניות מהסוג הזה לגבי היומן שלי בצורה מאד פשוטה, הענקתי הרשאות צפיה והרשאות גישה ליומן שלי לכל מי שצריך לראות או להשתמש בו. לאשתי יש הרשאה ליומן וכמובן כל הצוות שלי צריך להתאים את עצמו או לאחרים פגישה איתי. כדי שלא אתקל ביומן בדברים לא ברורים או נחוצים הגדרתי מדיניות ברורה לכל מי שעובד איתי – לכל נושא יש זמנים מוגדרים. לדוגמא, פגישת ייעוץ לוקחת שעתיים, פגישת מכירה כשעה, ראיון עבודה חצי שעה וכו‘. לכל פעולה גם הגדרתי צבע וכל אחד חייב למלא את הצבע לפי סגור הפגישה, מה שמאוד מקל על הבנה ועל איך הולך להיראות היום או השבוע הקרוב. יש גם מדיניות ברורה לזמני נסיעה ולישיבות צוות. בקיצור, הכל מוגדר כך שכל אחד יוכל לטפל ביומן במקום להיטפל אליי. 🤣

15. יש לך טלפון

ברור שיש לך טלפון, השאלה אם הוא גם מצלצל כל הזמן ואם לא כל הזמן, האם הוא מצלצל בפגישות או אולי סתם בזמנים שאתה עסוק בכתיבת מדריך ארוך ומפורט (בדיוק כמו זה שאני כותב לך עכשיו), נכון שלא נוח לענות לשיחה ולצאת מריכוז?! אבל מצד שני, הרי מאוד חשוב לתת מענה מהיר ולהיות שירותי, אז איך משלבים בניהם בצורה מושלמת? להלן מספר פתרונות: אפשרות ראשונה יכולה להיות רובוט עם בינה מלאכותית שנותן מענה כמו שירות הודעות אישיות ופשוט לוקח עבורך את ההודעה ואף מתמלל ושולח לך אותה עם קישור לוואטסאפ כולל המספר לחזרה. אפשרות נוספת, היא הפניית שיחה באין מענה. זוכרים שדיברנו על עוזר אישי? בדיוק כאן הוא נכנס לתמונה ועונה במקומכם. ככל שהוא יהיה מוכשר יותר, הוא יהיה מסוגל לטפל ביעילות בכמה שיותר תקשורות בשמכם.

16. אפשר קצת מקום בראש שלך?

אז כנראה שהתשובה לשאלה הזו היא לא, כי גם ככה יש שם עומס כמו לכל בעל עסק. מדי יום יש לנו יותר ויותר נושאים לטפל בהם והחוכמה היא לטפל בהם בצורה יעילה ומסודרת. חופש הוא לא איפה שהגוף שלך, חופש הוא איפה שהמחשבות שלך נמצאות באותו הרגע. מטלות שזוכרים בראש מייצרות עומס בדיוק כמו ריבוי חלונות פתוחים במחשב. הן מאטות אותך במחשבה ומסיחות את דעתך מהדבר החשוב הבא. זה כמו ערפל שמסתיר את הדבר החשוב הבא. לכן אני תמיד משתמש בתוכנות כדי להוריד ממני את העומס. לדוגמא התוכנה / אפליקציה ”GOOGLE KEEP“ תוכנת פתקים מצויינת עם אפשרות לניהול משימות וחיבור מספר משתמשים לאותה הרשימה. בונוס: אגלה לך סוד, אם מדובר משימה חד פעמית ומיידית שאני צריך לעשות ולא רוצה לשכוח, אני פשוט שולח לעצמי מייל. ואיך אני דואג לא להיות מוצף במיילים? לזה אקדיש את הסעיף הבא.

17. דואר אלקטרוני

עבודה נכונה עם תיבת דואר אלקטרוני נכנס מייצרת זמן פנוי וכל זמן פנוי הוא בשבילי חופש לבחור מה אני עושה עם הזמן הזה. בין אם פעולות להרחבת העסק, לסיים משימות שלא הספקתי או פשוט צובר זמן לחופשה הבאה שלי. הכלל הראשון הוא להגדיר שמיילים לעולם לא ימחקו מהתיבה. כיום, שטח אחסון הוא זול מאוד, בכמה דולרים לשנה אתה קונה שטח כמעט אינסופי. הכלל השני הוא, אני מוחק כל מייל שסיימתי לטפל בו וכך אני משאיר לעצמי בתיבת דואר אלקטרוני רק מיילים שהטיפול בהם טרם הסתיים. מיילים שטרם קראתי הם כאלו שמודגשים כטרם נפתחו, ואם בטעות פתחתי אותם אני מיד מסמן אותם כטרם נקראו. המדיניות לניהול הדואר הלאקטרוני שלי מקנה לי עצמאות לטפל כל פעם בדיוק במה שאני רוצה ובוחר לטפל.

18. OVERFLOW

דרך מעולה לקנות לעצמי חופש הוא תמיד לעשות יותר ממה שאני צריך. אני לא מאלה שמחכים לרגע האחרון להגיש עבודה, לא מחכה ליום האחרון לשלם דו“ח ואני לא אוהב לחיות על הקצה. אני עובד בדיוק ההיפך , אני מייצר מרווחי בטחון. אתן דוגמא: אני מצלם מדי יום שיעור יומי (מי שעוד לא רשום מוזמן להירשם לשיעור היומי ולהתחיל לקבל כבר ממחר) ולא פעם יוצא לי לצלם 2-3 שיעורים ביום, אפילו שאני שולח רק אחד ביום (למעט יום שישי שבו אני שולח 2 שיעורים) ובכל זאת אני מצלם הרבה יותר ממה שאני שולח. הסיבה היא פשוטה, קרו לי מצבים בעבר כמו לדוגמא, התקלקל לי הטלפון ושבוע לא יכולתי לצלם. אבל כיוון שהיה לי כבר בנק של חומרים מתוזמנים מראש, לא אכזבתי את הקהילה שלי והם לא הרגישו בחסרוני. כך היה גם במהלך תקופת הקורונה ובמצבים שונים. אני מיישם את הכלל הזה בכל תחום בחיים. אני תמיד דואג לשפע מעל מה שאני צריך, בין אם בכסף, באשראי, בעובדים ובלקוחות, וכך אף פעם לא חסר לי מאף אחד מהם. דאגו לשפע במקום לכוון למקסימום מסויים, כי אם תכוונו אליו לא תהיו חופשיים אף פעם, כי לכוון למקסימום זה אומר להיות מוגבל. זה אומר להיות תמיד במחסור. דוגמא נוספת שתדגים את זה בפשטות היא שרוב בעלי העסקים מחשבים את היעד השנתי שלהם לפי 12 חודשים ולכן מחלקים אותו ל-12, אבל למעשה, אצלנו בארץ בגלל החגים עובדים בפועל בערך 10.5 חודשים בשנה. וכמובן שלפי השיטה שלי אני לפחות מחלק ב-10 ונערך לגרוע ביותר וכך קונה חופש עתידי.

19. חובות הם שרשראות

כשאתם חייבים כסף למישהו אתם לא יכולים להתנתק ממנו. להיות עצמאי אומר לבחור עם מי אתה עובד, או באיזה תנאים לרכוש ממנו שירות. אבל קודם כל חשוב שלא תהיו חייבים לו דבר. דמיינו מצב שאתם חייבים כסף לרו“ח. האם תוכלו לעבור לרו"ח או לדון על התנאים? כנראה שלא. דוגמה נוספת היא שנגיד ורכשתם ציוד מחברת מחשוב ב-36 תשלומים וטרם סיימתם לשלם על הציוד. לפתע אתם מאוכזבים מהשירות שהם מספקים, האם תוכלו לעבור לקבל שירות מספק אחר? אני מאמין שיהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי. אם אתם לא מרוצים מהבנק שלכם, לא תוכלו לעזוב אותו כל עוד אין לכם את הסכום שאתם חייבים לו. עצמאות היא לא להיות חייב כסף לאף אחד. תשאפו להגיע למצב שאתם משלמים במזומן ונקיים מהלוואות ותזכו לעצמאות כלכלית.

20. זמינות במדיה

מהירות התגובה היא הכרחית וקריטית בעידן הדיגטלי שבו אנו חיים. כאשר אתם לא עונים מספיק מהר, הרשתות החברתיות מדרגות אתכם בהתאם וגם אם נתעלם לרגע מהדירוג שלהם, איך תרגישו כלקוח שמקבל מענה מהיר לעומת לקוח שהשאיר הודעה ולא חזרו אליו. אם פעם תגובה לגיטימית היתה כמה ימים ועסק מהיר היה נחשב עסק שחוזר ללקוח בפרק זמן של 24 שעות, כיום, אם אין מענה תוך 24 דקות, זה כבר נחשב עסק איטי ולא שירותי. הזמינות של הרשתות החברתיות והמדיה היא יתרון גדול, אבל אם לא דואגים לגיבוי במענה, אי אפשר להיות בחופש אמיתי. אתם תמצאו את עצמכם עונים להודעות צ'ט בזמן צפייה בסרט, בילוי עם האשה או חופשה עם הילדים. הפתרון שלי הוא ממש פשוט: לא רק שמיניתי מנהל רשתות דיגיטליות, אלא יש לי מספר אנשים שיש להם הרשאות (אדמין) כדי לתת מענה ברשתות החברתיות. ומאחר ויש מדיניות ברורה בנושא, אני לא חושש מי מהם עונה. הכלל הוא ממש פשוט, מי שיכול לענות ראשון עונה, וכך אנחנו מדורגים ראשונים ברוב הרשתות וגם נותנים שירות מעולה לכל מי שבא איתנו בתקשורת. האצילו סמכויות ברשתות החברתיות וזכו בעצמאות שלכם.

21. מה הסיסמא?

אני בחופש מלזכור סיסמאות. פעם היינו צריכים לזכור סיסמא או שתיים וכיום צריך סיסמא לטלפון, סיסמא לאינטרנט, סיסמא לחשבון בנק, סיסמת אימות להעברות והרשימה נמשכת ונשמכת. אני לא אגזים אם אומר שיש לי מאות סיסמאות ותודות לביטחון שדה הן גם מתעדכנות לעיתים קרובות. הייתי חייב לקחת חופשה מהסיסמאות ולחזור לימים שבהם היתה לי סיסמא אחת או שתיים וכך עשיתי. יש לי כיום תוכנה מעולה לשמירת סיסמאות ועוד סיסמא למחשב האישי שלי וכך מי שאין לו את שתיהן לעולם לא יוכל להגיע לשאר הסיסמאות שלי ואילו אני זכיתי לחופש מלזכור או לרשום את כל הסיסמאות שלי. אני ממליץ על תוכנת LASTPASS לשמירת סיסמאות.

22. חופש מגבייה

כיום בישראל מאמצי הגבייה לפעמים גדולים ממאמצי השיווק ואין לכך שום הצדקה וזה בטח שלא תומחר בהתאם. השאיפה שלכם היא להיות חופשיים מגבייה. אם אתם עוסקים במוצר או שירות חד פעמי, בקשו אמצעי תשלום במועד הקמת העסק, ואם מדובר בעסקה המשכית, ההמלצה שלי היא הוראות קבע. וכאן זה מתחלק לשניים: ישנן הוראות קבע בכרטיסי אשראי שרוב האנשים מחשיבים לבטוחות יותר והוראות קבע בנקאיות. רוב העסקים הולכים לפתרון הראשון, הפשוט והנחות יותר. הוראות קבע באשראי הן יקרות יותר, חברות האשראי גובות אחוזים מהעסקה, להבדיל מהוראות קבע בנקאיות בהן יש עמלה על פעולה שהסכום נע סביב שקל לפעולה ללא קשר לגובה העסקה, להבדיל מכרטיס אשראי שיש בו תוקף להוראת קבע בנקאית אין תפוגה אלא אם הגדרתם תפוגה לעסקה עצמה. יכולת השינוי עצומה וכמות היתרונות גדולה מלהרחיב. אם תרצו המלצה אשמח לחבר אתכם למי שאני עובד איתו, אבל הרעיון הוא פשוט. צריך אמצעי תשלום במקום לרוץ אחרי הכסף. עצמאות אמיתית היא חופש מגבייה. כולנו מסכימים שעדיף להשקיע את אותה אנרגיה בלקוח, ואם נשאר זמן פנוי אז ודאי בזמן איכות עם המשפחה שלנו. במקום להשקיע עוד ועוד אנרגיה בגבייה, בנו מנגנון כזה שמאפשר מינימום התעסקות בגבייה ותשלומים.

23. חייו של עצמאי

עצמאי שמתנהל נכון יודע מה היעדים שהוא צריך להשיג כדי ”לנשום“. זה יכול להתחיל בהגדרת היעד המינימלי של ההכנסה החודשית שצריך להגיע אליו. מי שממש טוב, יודע לפרק את זה לרמת השבוע או היום, והמקצוענים האמיתיים גם יודעים לפרק את זה לרמת הפעולות וזו למעשה הרמה הטובה ביותר. לדוגמא, מתווך דירות שיודע שהוא צריך 2 עסקאות בחודש במינימום וכדי להגיע ל 2 עסקאות הוא צריך להחזיק 20 נכסים בבלעדיות, וגיוס נכס מצריך 3 פרזנטציות, מה שאומר שהוא צריך 60 פגישות שמתקיימות אבל לפחות 20% מתבטלות ולכן הוא צריך לקבוע 72 כאלו, וכדי לקבוע פרזנטציה אחת הוא צריך 10 שיחות טלפון ומכאן שהוא צריך 720 שיחות בחודש או למעשה 36 שיחות ביום (וכן אני יודע שבחודש יש 21 ימי עבודה בממוצע אבל תמיד עדיף להיות ב OVERFLOW ראו בסעיפים הקודמים). החופש האמיתי מגיע אחרי שאתה יודע שעשית את "היומית שלך“. אין דבר יותר מספק מלסיים את המכסה שלך ב-12 בצהריים. ואז כל השאר זה בונוס. הבונוס יכול להיות לצאת מוקדם יותר הביתה, להשקיע בפעולות של בניית נכסים ארגוניים או בללמוד משהו חדש. עצמאות זה לעמוד במכסות וביעדים שהצבת לעצמך.

24. הפתעות

אף אחד לא אוהב לקבל מכתב הפתעה ממס הכנסה, במיוחד לא כזה שמודיע לך שעליך לשלם סכום גבוה ולא צפוי של מס בגלל שלא היית בתשומת לב מספקת במהלך השנה ולא שילמת מקדמות כראוי. ולא, זו לא עבודתו של רוה"ח. בעל עסק צריך להיות עם היד על הדופק ולבדוק לכל היותר אחת לרבעון, האם המקדמות שהוא משלם תואמות את המצב העסקי שלו. ואם העסק בצמיחה, אולי כדאי להקדים תרופה למכה ולהגדיל את המקדמות. אל דאגה זה החיסכון הטוב ביותר. אם שילמתם יותר מדי, מס הכנסה יחזיר לכם את הסכום העודף עם ריבית נכבדת של 4% מה שכיום רוב הנכסים לא עושים בנדל“ן. מאוד כלכלי! עצמאות אמיתי זה לא להיות חייב לאף אחד בטח לא למס הכנסה ובטח שלא לקבל שום תשלום ”כהפתעה". בעל עסק מופתע הוא בעל עסק שהעסק מנהל אותו במקום שהוא ינהל את העסק. של בניית נכסים ארגוניים או בללמוד משהו חדש. עצמאות זה לעמוד במכסות וביעדים שהצבת לעצמך.

25. ההפך מלשכוח זה לרשום

להיות חופשי מלזכור דברים לא הכרחיים, או למעשה לא לשכוח את רוב הדברים החשובים, הוא פשוט לנהל אותם בצורה כזו שמאפשרת שליפה מהירה, תיעוד מסודר וכזה שמאפשר למקסם את התוצאות העסקיות. לצערי יש כאלו שעדיין תקועים בשנת 1940, ומנהלים בפתקים עם כתב יד, ויש כאלה שהתקדמו לשנת 1990 ומנהלים באקסל ומי שנמצא איתנו בזמן הווה אמור לעבור מזמן לעבוד עם תוכנת CRM – תוכנה לניהול קשרי לקוחות, שכבר מזמן עושה הרבה יותר מרק לנהל את רשימות הלקוחות. כיום תוכנות מסוג זה מסוגלות לייצר אוטומציות לסנכרן את תוכנת ההנהלת חשבונות, ואפילו לחייב בה. היא מסוגלת לחייג ללקוחות ולתקשר עם נציג ובכך, לשחרר את העובדים ובעל העסק מהרבה פעולות שגרתיות. חופש אמיתי זה עסק מאורגן שצומח מבלי לאבד מידע, עם לקוחות ופוטנציאל הכנסות בדרך קבע.

אני מאחל לכם לצאת לעצמאות כלכלית אמיתית ויציבה, או כמו שאני תמיד אומר שתזכו ל-"רווח ורווחה"
אם צריך עזרה אני תמיד כאן בשבילכם.
יום העצמאות שמח!
אלעד הדר
elad@bizsuccess.co.il

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות