תמחור נכון למוצר

תוכן עניינים
pricing

תמחור נכון שישאיר אתכם עם הרבה כסף בכיס!

תמחור הוא השלב החשוב ביותר בניהול העסק, הוא המנגנון שקובע כמה העסק שלכם ירוויח וגם מה הגמישות שלכם כבעלי עסק לאפשר הנחות ומוצרים במחירים מיוחדים שיסייעו בסגירת עסקאות – מוצרי מבוא לעסק שלכם. רוב בעלי העסקים שמגיעים אלינו לייעוץ מתמחרים את השירותים והמוצרים שלהם בצורה בסיסית שמוכרת לכולנו, אשר מתחילה בכיסוי ההוצאות של תהליך הייצור, חומרי הגלם ושליחויות במידה וקיים, או גרוע מכך הם בודקים את המחירים של המתחרים שלהם ומתמחרים את המוצרים על פי זה. לצערנו, כך רוב העסקים מתמחרים את המוצרים שלהם וזאת הסיבה שהם מתקשים לשרוד תקופות קשות או אינם פוגשים את הציפיות שלהם מבחינת רווחים בעסק.  

במאמר זה אנחנו נדבר על הנקודות העיקריות שצריך לקחת בחשבון בתהליך התמחור, מאחר ואין נוסחה מתמטית מדויקת לתמחור נכון של המוצרים, וזה משנה מעסק לעסק וגם מתחום לתחום, בכל ענף יש פרמטרים שונים שצריך לקחת בחשבון. לכן, לפני שתקבעו את מדיניות התמחור שלכם בעסק, ישנם מספר שאלות שצריך לשאול טרם קביעת המחיר והם כוללים, בין היתר – מה אורך החיים של המוצר? האם יש לעסק שלכם ייחודיות ובידול בולט מול המתחרים? מיהם הלקוחות שלכם? האם בתחום שלכם האיכות משפיעה על המחיר? וכמובן צריך בדיקה של מה עושים המתחרים שלכם וזה לשם בדיקה בלבד ולא כדי להעתיק! 

לאחר שהבנתם המרכיבים השונים של המוצר, ויש לכם תמונה יותר מדויקת באמצעות שאלת השאלות, ניתן לרדת לפרקטיקה והתחיל את תהליך התמחור, כשזה מגיע לקביעת מחירים ישנם שלושה שלבים עיקריים שכל בעל עסק צריך להכיר:

  • שלב התמחיר – כאן אתם מחשבים ומעמיסים את העלויות השונות הקשורות למוצר – עלויות ישירות לייצור המוצר ועלויות עקיפות, זהו כלי מדידה הנותן תמונת מצב עובדתית בדבר עלות המוצר, באמצעות ריכוז, איסוף, ניתוח וחישוב סך העלויות הסובבות את ייצור המוצר.
  • שלב התמחור – שזה בעצם אסטרטגיית קביעת המחיר והרווח שאתם רוצים לקבל מכל מוצר, זהו הכלי שבאמצעותו קובעים את מחיר המכירה של המוצר והוא ניתן לשינוי ונתון גם לשיקולים שיווקיים ואסטרטגיים של העסק. 
  • העמסת הוצאות קבועות של העסק – כאן אתם מעמיסים את ההוצאות הקבועות של העסק לתקופת זמן מסוימת ומחלקים במספר היחידות שיוצרו על-פני אותו פרק זמן. 

כפי שצויין בהתחלה, תמחור המוצרים שלכם הוא השלב הקריטי ביותר, וחשוב לעשות אותו פעם אחת ולהימנע מהעלאת או הורדת מחירים כל כמה זמן. והוא מאוד תלוי ענף, מהות העסק, המיצוב של העסק שלכם ואיך הלקוחות תופסים אותו, ועוד פרמטרים נוספים שיחד מרכיבים את השקלול הנכון לתמחור המוצרים שלכם. ניתן להתייחס לזה כאל אומנות ממש, ככל שאתם מכירים היטב את המוצר או השירות שלכם ובקיאים במרכיבים הכלכליים וגם בערך המוסף שאתם מעניקים ללקוח תוכלו לתמחר את המוצר או השירות שלכם בצורה האופטימלית ביותר.

תמחור המוצרים בעסק שלכם הינו כלי ניהולי בעל חשיבות רבה שאין לוותר עליו ואין לבצעו ללא שיקול דעת והתייעצות עם מומחים בתחום, תמחור אופטימלי של המוצרים שלכם בעסק יכול להבטיח רווחיות ויציבות בטווח הארוך. אנחנו בסאקסס פיתחנו שיטה ייחודית לתמחור מוצרים – שיטת ״BEL – Balance Expense Loading" (העמסת עלויות על-פי נקודת איזון), שיטה זו היא ייחודית לסאקסס ופותחה ע״י צוות היועצים המקצועי שלנו, עסקים שמתמחרים לפי שיטה זו נהנים מרווחיות ויציבות לטווח ארוך בעסק, היא רלוונטית ומתאימה לכל עסק וכל סוג של מוצר.

רוצים לדעת עוד? 

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, השאירו פרטים >>

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות