פתיחת עסק חדש

תוכן עניינים
new business

4 שלבים לפתיחת עסק חדש

פתיחת עסק חדש אינו עניין מרכב כל כך, לכאורה, כל שאתה צריך זה רעיון למוצר או שירות, בדיקה בסיסית של כדאיות כלכלית, פתיחת תיקים ברשויות והוצאת אישורים נדרשים, סגירת חוזה שכירות – ויש לך עסק, תתחדש! 

בפועל, פתיחת עסק חדש בישראל היא משימה מורכבת וארוכה בהרבה, במיוחד שהמטרה צריכה להיות לא רק לפתוח את העסק בשביל לסמן וי, אלא לבנות בסיס וייסוד לעסק רווחי ובר-קיימא בטווח הארוך .

למעשה, ניתן להתייחס לפתיחת עסק חדש כאל תינוק חדש המגיע לעולם. תחילה יש את שלב ״ההכנה״ שזה שלב ההריון שבו אנחנו בוחנים ומתכננים את כלל מרכיבי העסק, מגדירים את היעדים והפעולות הנדרשות, וכל זה על מנת להבטיח שהלידה תעבור בשלום והילד שלכם יגדל ויצמח כפי שאתם רוצים. לצערנו במציאות רוב העסקים לא פועלים כך, ולכן לפי הממצאים 90% מהעסקים הקטנים בישראל לא שורדים את השנה הראשונה וכמחצית מהעסקים אינם שורדים את 5 השנים הראשונות. אז איך נמנעים מלהיכנס לסטטיסטיקה זאת בפתיחת עסק חדש? במאמר הבא אנחנו נסקור את הצעדים הנכונים לפתיחת עסק ואיך יועץ עסקי יכול לסייע לך בתהליך זה.

השלב הראשון – שלב האפיון:

שלב האפיון הוא השלב החשוב ביותר בפתיחת עסק ולכן הוא השלב הראשון, עוד לפני שרצים לפתוח תיק ברשויות וחשבון בנק עסקי או אפילו כתיבת תוכנית עסקית. אנחנו צריכים להגדיר לעצמנו מספר דברים בסיסיים אודות העסק ולוודא שאנחנו רואים את התמונה הכוללת או לפחות או רובה. תחילה עלינו להבין:

  • איזה בעיה אנחנו הולכים לפתור? 
  • מה התחום אליו משתייך העסק?
  • מה המוצרים או השירותים שאנחנו מתכננים לספק? ואיזה מוצר חינמי אנחנו יכולים לתת שיעזור לנו להביא לקוחות ראשונים? 
  • מי קהל היעד שאנחנו מכוונים אליו?
  • מה שם העסק? היכן הוא הולך לפעול? האם תעבדו מהבית או שיש צורך לחתום על חוזה שכירות?
  • מהו הציוד הנדרש ומהם חומרי הגלם שידרשו עבור הקמת העסק? ומה העלויות הכרוכות בכך?
  • בדקו האם יש לכם את ההון הראשוני הנדרש לפתיחת העסק? או שתצטרכו לגייס אותו?

לאחר שהבהרתם נקודות אלו, ויש לכם תמונה יותר מדויקת אודות העסק שאתם רוצים, ניתן לעבור לשלב הבא.

השלב השני – כתיבת תוכנית עסקית:

בשלב זה אנו ממליצים לפנות לשירותי ייעוץ עסקי, זו תהיה ההשקעה החכמה ביותר לעשות בבניית עסק חדש. היועץ העסקי הוא אדם עם השכלה וניסיון בתחום העסקים, שכבר הקים בעבר בעצמו עסקים ניהל, ליווה וקידם אותם בצעדיהם הראשונים והוא יכול להוסיף ערך וחישוב נכון בבניית העסק שלכם.

התוכנית העסקית שלכם היא אבן היסוד של העסק שלכם, מפת דרכים כיצד לבנות לנהל ולפתח את העסק החדש שלכם, היא תשמש אותכם כדי לשכנע משקיעים ומוסדות פיננסים וגם שותפים ועובדים פוטנציאליים – למה העבודה איתכם היא בחירה חכמה ומשתלמת.  

השלב השלישי – סקר שוק אסטרטגיה שיווקית ותוכנית עבודה ראשונית:

לאחר שהגעתם לתמונה ברורה אודות העסק, כתבתם תוכנית עסקית, ורגע לפני ״שיוצאים לאור״ – מגיע השלב היצירתי והכיפי בפתיחת העסק שלכם. אסטרטגיה שיווקית באה כדי לקבוע את האריזה של העסק שלכם ואיך אתם מביאים אותו לידי ביטוי בנראות ובשפה ומובילים אותו לעבר קהל היעד שלכם. 

הנקודות החשובות בשלב זה:

  • סקר שוק – איתור וחקירת מתחרים בענף שלכם, איך הם מפרסמים, מה קהל היעד שלהם, מה המחירים שלהם, ואיפה הם נמצאים.
  • מה הבידול שלכם – במה אתם שונים מהמתחרים, מה הערך המוסף שלכם, במה המוצר או השירות שלכם שונה מאחרים. 
  • פילוח קהלי היעד שלכם, איפה הם נמצאים במרחב הדיגיטלי והפיזי, איך ניתן להגיע אליהם, ואיך נכון לדבר איתם.
  • מיתוג ומיצוב העסק שלכם – איך העסק נראה, מה השפה, בחירת הלוגו והצבעים ואריזת המוצר או השירות שלכם.
  • בניית תוכנית עבודה – מה הפעולות שאתם נוקטים כדי להוציא את כל השלבים הקודמים לפועל, הלכה למעשה, לו״ז ותכנון ברמה יומית שבועית וחודשית. 
  • קידום תחום המכירות – בניית וביסוס מערך המכירות הוא נקודה חשובה מאוד בשלב זה, לאחר התחלת השיווק וקבלת לקוחות ראשונים מתעניינים חשוב מאוד להיות ערוכים לאיך אנחנו עונים ומציגים את המוצר או השירות שלנו, ואיך אנחנו סוגרים את הלקוחות הראשונים – דבר זה יקבע את ההמשך במידה רבה – רושם ראשוני כמעט ולא ניתן לשנות!
  • מערך אספקה ושילוח – שלב זה נכלל בתוכנית העבודה, אתם צריכים להיות ערוכים לספק את המוצרים והשירותים שלכם במהירות ובאיכות הגבוהה ביותר בכך אתם קובעים סטנדרט גבוה לעסק שלכם. 

השלב הרביעי – להתחיל לעבוד!

בשלב הזה אתם מתחילים לפעול, אתם מתחילים לבצע את הצעדים בתוכנית העסקית הלכה למעשה – פונים לרואה חשבון טוב לפתיחת תיק ברשויות, פותחים חשבון בנק עסקי, ומוציאים את תוכנית העבודה לפועל. נקודה לציון בשלב זה, זהו כלל חשוב שילווה אתכם לאורך כל הדרך בעסק שלכם – "Done in better than perfect" (נעשה, טוב יותר ממושלם) אתם צריכים להפנים שחשוב להתחיל ולעשות גם אם לא הגעתם לתמונה המושלמת, תמיד יהיה אפשר לתקן ולשפר במהלך הדרך, זה עדיף על לשבת ולהמתין לתוצר המושלם שכנראה אף פעם לא יהיה!

ישנם נושאים חיוניים נוספים שיש לטפל בהם כמו גיוס עובדים בכמות הרצויה ובכישורים הנדרשים, ולקיחת המשכורות שלהם בחשבון וכמובן גם את המשכורת שתרצו למשוך לעצמכם. בנוסף, יש לטפל ולהניע מהלכים מעשיים כגון שיפוץ של המקום, רכישת ציוד וריהוט נדרש, תליית שילוט ועוד. ולבסוף, חשוב מאוד להיות בבקרה פיננסית על ההוצאות שלכם בעסק, בשלב ההקמה וההרצה וגם בהמשך, כך תוכלו לוודא שהפעילות שלכם היא כן רווחית, גם בתחומים אלו היועץ העסקי מלווה אותכם ועומד לרשותכם עם דו״חות המאפשרים לכם לקבל תמונת מצב ברורה, מהימנה ובזמן אמת.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות
דילוג לתוכן