ייעוץ עסקי לעורכי דין

man-5806012_640

מי בכלל צריך ייעוץ עסקי לעורכי דין?

רק כדי לסבר את האוזן – יש מעל שישים אלף עורכי דין פעילים בישראל, וכל מחזור שניגש לבחינות הלשכה מגדיל את כמות עורכי הדין הפעילים ב-1,200, עורכי דין חדשים ודנדשים – פחות או יותר. זה נתון שהיינו מצטטים כדי להראות את ההיצע בשוק, ולהסביר כמה זה חשוב להיות "מיוחד וייחודי". אך מי שמנסה לעשות את זה בכתבה על ייעוץ עסקי לעורכי דין, מנסה להשתמש באלמנט של הפחדה – להראות איך השוק רווי, איך לאנשים יש אפשרויות ואופציות אחרות, ואיך אם "לא תילקח פעולה מיוחדת", יהיה פחות ביקוש לשירותים משפטיים. כתבות שכאלו יגידו שעורך דין לא יכול לצפות שלקוחות פשוט יגיעו אליו, שיהיה עניין של פה לאוזן וזה יעזור – הם יגידו שעורך דין צריך לדעת לשווק את עצמו. וזה לא הסגנון שלנו, אמנם הדעה שלנו היא ששיווק זה חשוב, בידול זה חשוב, הצעת ערך זה חשוב – אך אנשים בכל מקרה רוצים לעשות את זה, גם בלי לדעת "על התחרות". למעשה, האנשים והעסקים המצליחים בעולם – כלל לא חושבים על התחרות. הם יצרו לעצמם נישה כל כך רווחית, דרך האותנטיות והיכולות האישיות שלהם – שהם כלל לא צריכים לחשוב מה אנשים אחרים עושים. אם זה הגיוני לעורך דין מסוים לשווק את עצמו – עדיף שכך ייעשה, לא כי רבה התחרות לכאורה, אלא כי בא לו ומתחשק לו להגיע להמונים, להציע את שירותיו ברבים ולהשתכר באופן נאה. לא צריך סיבה מיוחדת עבור זה, זה דיי מניע את עצמו.

 

מה כולל ייעוץ עסקי לעורכי דין?

אז יש כאן משחק מסוים בין הוצאות על שיווק, לבין תמחור השירותים כך שהם יכסו את עלויות השיווק, וכן הלאה. וזה כבר מדבר על ייעוץ עסקי לעורכי דין, שבין היתר יכול לבנות מעין משפך שיווקי מסוים – שלוקח בחשבון עלויות שיווק – כמה זה עולה להגיע להמונים, כמה זה עולה "למצוא לקוח", כמה זה עולה "לסגור עסקה", וכן הלאה – ולהישאר בטווח תקציב מסוים, שלמעשה מאפשר לרכוש הזדמנויות עסקיות חדשות כדרך קמפייני שיווק, ועם משאיר את העסק רווחי. זה ריקוד עדין ואומנותי, שמגובה בהמון מדע ומחקר. על כן ייעוץ עסקי לעורכי דין הוא מעין תהליך שבוחן לגופו של עניין – מה ניתן לעשות כדי לאפשר לעורך הדין להגיע ליותר מלקוחותיו האידיאליים, להשקיע עלויות פרסום בהתאם ולהישאר רווחי מספיק כדי שזה יהיה שווה את זה?

אחד הדברים שיועץ עסקי לעורכי דין יכול לעשות, זה להתבונן בתמחור השירותים של עורכי דין. נדמה, כי ברבים מהמקרים – התמחור נוטה להיות נמוך מכפי שיכול להיות. איננו ממליצים להגביר את המחיר סתם כך כי למה לא – אלא אם באמת מדובר בעורך דין שמעניק ערך רב, וכי שווה ללקוחותיו לשלם את המחיר כדי לקבל מהערך הזה – מדוע שלא יגביר ויעלה את מחיריו? למעשה, כשאנשים משלמים כסף רב יותר, הם יכולים לשים לב יותר למה שהם מקבלים ואף להעריך את זה יותר. על כן, לקוחות שמעריכים את מה שעורך הדין נותן כדי לשלם לו יותר – הם בהחלט ברכה. על פי כן, חלק מהיתרונות של ייעוץ עסקי לעורכי דין הם מן היכולת לתמחר את שירותי בעל המקצוע באופן שתואם יותר את הערך שהוא מעניק דרך שירותיו. 

 

ניהול עסקי לכל דבר

למעשה, ייתכן שיש סיבות נוספות להעלות את תמחור השירות, שחלק מהן נובעות מבדיקה מחודשת של הוצאות המשרד – משכורות של עובדים אחרים, מתמחים, חשמל, תקורות שונות ומה לא – כדי לוודא שהתמחור אכן מכסה את כל ההוצאות, והמשרד מקבל את מלוא הרווחים המתבקשים מפעילות נאה של רבעון עבודה. על כן ייעוץ עסקי לעורכי דין גם מוודא כי יש מידה נאה של רווח, מעבר להזרמת עסקים חדשים – כי יכול להיות גידול בהכנסות ללא גידול ברווחים, בעוד שאנחנו רוצים לוודא גם, אם לא בעיקר, שמתרחש גידול ברווחים – כדי שעורכי הדין שמקבלים ייעוץ עסקי שכזה, יקבלו את המירב מפעילות משרדם. כך שאם לדוגמה עולה 1,000 ₪ בחודש כדי לממן את עלויות המשרד, יהיה נכון שתמחור השירותים יכלול אחוז מסוים של העלויות התפעלויות השוטפות, כדי לכסות על זה – כך שכל שירות שנרכש על ידי לקוח במשרד, מכסה הן על העלויות והן מכניס רווחים חדשים. כך בעצם ייעוץ עסקי לעורכי דין יכול לתרום להתנהלות העסקית של המשרד.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות