User-agent: GPTBot Disallow: /

הרחבת העסק​

תוכן עניינים

הרחבת העסק

הרחבת העסק לעסקים שהגיע זמנם

מי רוצה להרחיב את העסק שלו? מי שהגיע למצב שהעסק יכול להתרחב, שהגיע הזמן לבדוק אם זה רלוונטי להגדיל את העסק. לרוב, זה לא עניין של מחשבה. מוצרים נמכרים באופן מרתק ואטרקטיבי, מתבקש לייצר עוד מהם – אז שווה להזמין עוד אספקה, להעסיק עוד אנשי צוות, לפתוח עוד סניפים. לפעמים זה כן מבקש מחשבה – כאשר המחשבה היא, איך מוכרים יותר פריטים? האם לפתוח עוד סניפים? להעסיק עוד אנשי צוות? לשפר משהו באחת ממחלקות הייצור/מכירה/שיווק וכן הלאה? איך מגדילים את העסק ואת הרווחים?

יש שיגידו שיש רק ברירה אחת, בשלב מסוים – התרחבות או התכווצות. זה נכון לגבי נשימה – ניתן לקחת נשימה, או לעצור אותה. ואז יש התרחבות או התכווצות. בעסק, זה לא כזה נכון. אמנם, יכול להיווצר מצב של ביקוש יותר – שאם אין אפשרות לספק את הדרישה – ייתכן שתהיה תגובה מצד הלקוחות, תגובה של אכזבה, תסכול וכן הלאה. אך יש חברות רבות שמלכתחילה לא מציעות מספיק מן ההיצע שלהן, והן מסתדרות ממש יופי. על כן, אחד מהדברים שנרצה לציין כאן, שזו רק חוות דעתנו כמובן – היא שאין הכרח להרחבת העסק והגדלתו. הכל טוב אם נרצה להישאר גם בגודל הקודם או הנוכחי, בלי נסות להגדיל את העסק. הכל ממש בסדר.

הגדלת העסק שווה להגדלת רווחים?

ובאשר לשאלה – איך מגדילים את העסק ואת הרווחים? זה לא בהכרח אותו דבר, גם אם זה נדמה שזה קשור. ראשית כל, יש עסקים קטנים שמניבים רווחים רבים. שכן רווחים זה פשוט הכנסות פחות הוצאות. על כן אם יש הכנסות רבות והוצאות מועטות – הרווחים גדולים. אם העסק יתרחב, לא בטוח שהאיזון יישמר, על כן לא בטוח שהרווחים יגדלו – גם אם ההכנסות יגדלו, כי ייתכן מצב של תוספת בהוצאות.

הגדלת עסק היא עניין שיש לשקול את הרלוונטיות שלו, כמו גם את דרך הפעולה שלו. בדיוק כמו כאשר פותחים עסק, אז מתבקש לייצר תכנית עסקית – שלמעשה מתווה את הדרך בצורה אסטרטגית – מה נכון לעשות, מה עושים מתי, מה רוצים לעשות, מה התוצאה, מה העלויות וכן הלאה – כך שלמעשה היחידה העסקית מגיעה למצב שיש לה הצלחות עסקיות כמו גם נתח נאה של רווחים – אז נטען שגם אל מול הרחבת העסק, יש צורך לתכנן תכנית עסקית – שאגב יועץ עסקי ומלווה לעסקים יכול לעזור ביצירתה ותכנונה לאור מבט הציפור שיש לו על עסק, כפרספקטיבה חיצונית שמסתכלת ועוזרת למפות את המצב הקיים. על כן, אם אנחנו רוצים לתכנן תכנית עסקית כדי לדעת אם זה רלוונטי לבצע הרחבת עסק – כדי להגדיל את העסק וגם את הרווחים – נדע שיש כאן בסיס מסוים לעמוד עליו, אם וכאשר מגיע הזמן להגדיל את העסק.

מתי מגיע הזמן לדעת שהגיע הזמן להרחיב את העסק?

כאשר ישנו עומס מערכתי על שילוח המוצר/שירות והפצתו לקהל הלקוחות – המשמעות היא שכל אחד מהנציגים של מערכת ההפצה שהם שליחים, מוקדנים, אנשי שירות, אנשי מכירות – כל אדם שעוזר למוצר/שירות להגיע לעוד אנשים, שתומך בהפצה של המוצר/שירות – כל אדם במערכת חווה יותר עומס, ונדמה שעליו לעשות יותר, יותר מבעבר – כי יש יותר אנשים שרוצים, שמגיעים, שמתעניינים, שמבקשים. משמע, אין מספיק זמן וכוח אדם כדי לעשות את מה שהיה צריך בעבר. צריך יותר אנשי מכירות כדי למכור לכל האנשים שאפשר למכור להם, כי זה מעניין אותם לקבל מה שרוצים. או אין מספיק אנשים שישלחו את החבילות לעבר מי שהזמין אותם. האנשים צריכים לעשות יותר, לעבוד יותר – ועל כן סביר ואפשר שהגיע הזמן להעסיק עוד עובדים. אם זה חלק מהתכנית העסקית, אפשר שזה מאוד, מאוד רלוונטי. על כן, כל בעלי התפקידים במערכת ההפצה, שמוצפים בדרישה להפיץ, אם נקרא לזה כך.

בעקרון, ניתן לטעון שכל פעם שמוצר אינו מופץ כראוי למי שביקש אותו – כנראה יש עומס. בין אם יש חוסרים במלאי, ובין אם אין מספיק אנשי צוות שידברו עם הלקוח או יעניקו לו שירותים, בין אם מדובר במוצר פיזי שמחכה לשילוח הפיזי שלו לבית הלקוח. יש כל מיני דרכים ודברים, בהם המוצרים ו/או השירותים פשוט לא מגיעים ליעדם. על כן, האפשרות לאפשר ליותר מוצרים ו/או שירותים דווקא כן להגיע ליעדם – היא האפשרות להגדיל את העסק, ואם ניתן יהיה לעשות זאת כחלק מהתכנית העסקית, בצורה אינטליגנטית, שגם "מגדילה" את הרווחים – יחד עם הגדלת ההוצאות, סביר להניח שניתן יהיה להגדיל את העסק בראש שקט ונינוח, שכן זו ההחלטה הנכונה. במידה שלא – ייתכן שלא יהיה טעם או עניין להרחיב את העסק ותהא זו דווקא אפשרות סבירה בהחלט להשאיר את המצב כפי שהוא אם באמת לא רואים סיבה להתרחב מלבד לנסות "להגדיל רווחים".

תוכנית עסקית להרחבת העסק

מה הנה תכנית עסקית והאם מסייעת הכנת תוכנית עסקית להרחבת העסק שלכם?
תכנית עסקית מהווה, לכל דבר ועניין, את המדריך אשר בו יהיה באפשרותכם להשתמש על מנת להרוויח כסף.


למידע נוסף

הלוואה להרחבת העסק

האם הלוואה להרחבת העסק הינה השיטה היחידה או שקיימות עוד שיטות?
קיימות כל מיני שיטות, אשר עומדות לרשותכם במידה והנכם דחוקים כלכלית או לחלופין במידה ואתם רוצים להרחיב את בית העסק שלכם.


למידע נוסף

הרחבת העסק באינטרנט

במה באה לידי ביטוי הרחבת העסק באינטרנט?
בדיוק באותו האופן של כל שיטת שיווק שונה. בדרך של שיווק ופרסום באינטרנט, היעד הינו להגיע לכדי הרחבת העסק באינטרנט.


למידע נוסף

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות