ייעוץ עסקי לרופאים

תוכן עניינים
doctor-5835366_640

למה שרופא ייבחר לקבל ייעוץ עסקי?

רופא הוא לא איש עסקים במובן הרגיל של המילה. הוא לא מציע שירותים שכל אחד יכול להיכנס ולהתחיל להציע. גם אם הוא נמצא בעיר וביישוב שיש בה המוני רופאים אחרים – יש הבדל. ההבדל הוא בגישה של הרופא ללקוחות, ברמת המומחיות, ברושם שהוא מעניק ומהדהד…. גם כשיש המון רופאים, יש אנשים שילכו אליהם. כי בכנות – זה לא קל להיות רופא. זה הרבה זמן, מאמץ, אנרגיה וכסף – כדי להיות ולהפוך לרופא – כך שמי שלא באמת רוצה את זה, פשוט לא עושה את זה. על כן, אין יותר מדי רופאים בכל נקודת יישוב, ועם כן – זה כנראה דיי בסדר. ועם זאת, אם כן קיימת מידה מסוימת של תחרות – כלומר, אם יש באמת הרבה אפשרויות ביישוב, אך לא מספיק אנשים שרוצים לנצל אותן – ועל כן פחות אנשים מגיעים ממה שרצוי – אפשר להכניס איזה טאץ' אישי ושיווקי, שייעוץ עסקי לרופאים יכול לחשוף ולבהר, כך שכל רופא יכול לבדוק אל מול עצמו אם מרגיש לו לנכון להתרחב למישורים עסקיים חדשים. 

נקודה נוספת שיכולה להצדיק מאמצים שיווקיים – היא זו של הטיפולים החדישים יותר, הטכנולוגיות החדשות שנכנסות לשוק – שהן טרם מוכרות במיוחד והתמחור שלהן יכול להיות גם גבוה. מה שיועצים עסקיים לרופאים יודעים, זה שאנשים קונים מה שהם יודעים שהם צריכים. בתוך ההצהרה הזאת יש ארבע הנחות:

  1. לאדם יש רצון וצורך
  2. האדם מודע לכך שיש לו רצון וצורך
  3. האדם התחיל לחפש פתרון ומענה
  4. האדם יודע מה הפתרון והמענה המדויק לרצון ולצורך האישיים שלו

מתוך כך אנחנו יכולים להבין, שטכנולוגיות חדשות אולי עונות על רצון וצורך שהאדם לא מודע שיש לו עדיין, או אולי טרם התחיל לחפש פתרון ומענה – או אפילו לא יודעי שזה ספציפית מה שמתאים כדי לספק פתרון ומענה. זו גם אפשרות. על כן ייעוץ עסקי לרופאים יכול להדריך ולכוון אותם כיצד ליצור מערכי שיווק, שבעצם ילמדו את הלקוח האידיאלי והפוטנציאלי שלהם – שכן, אם הוא יתבונן היטב, כנראה יש לו רצון וצורך שהוא טרם שם לב בתוך עצמו וכעת יכול לתת לו שם – לאחר שמצביעים על "התסמינים", או על התופעות שמקשורות עם כך שיש למעשה רצון וצורך כזה. המערך השיווקי גם יכול במידה מסוימת לעודד לקחת פעולה – בכך שהוא מראה איך המצב יכול להיראות למי שלוקח פעולה ועושה את הפעולה המתבקשת כדי להגיע למקום חדש עם עצמו, בכך שזה יכול לעודד אנשים להגיע לשלב בו הם מחפשים פתרון ומענה לצורך שלהם. ולבסוף, וזה מיועד לאנשים שטרם יודעים מה הפתרון והמענה לצורך ולרצון שלהם, אך כן התחילו לחפש – להצביע על השירותים של אותו רופא ולהגיד – "הנה, זה מה שאתה מחפש". זה כאן. זה למעשה היתרונות של מערך שיווקי שגם מלמד את הלקוח מה קורה איתו ומה הוא יכול לקבל.

על כן, גם אם אין "תחרות", ויש מספיק דרישה להיצע של הקליניקה – ייתכן שהמרפאה מחפשת דרכים להתרחב "לשווקים חדשים", ולהציע דברים שהרופא באמת מאמין בהם, באמת סומך עליהם, באמת חושב שהם מעניקים ערך לקהל "לקוחותיו", או מטופליו.

 

במה ייעוץ עסקי לרופאים יכול לסייע?

מעבר לכך, ייעוץ עסקי לרופאים יכול לתת מענה על שאלות שהרופא יכול פחות לשים לב ועניין להן – כמו לדוגמה, החלטות עסקיות בדבר רכישת ציוד טכנולוגי חדש, או מחשבות באם לבקש מימון חיצוני לאי אילו פעולות (כמו נגיד, רכישת ציוד טכנולוגי חדש), ואם כן – כיצד לתמחר את טיפוליו כדרך המכשור החדש? או האם לעבור קורס בעצמו, או להכניס שותף למרפאה? וכן הלאה שאלות, שאולי יש להן רובד אישי, וזה נכון – אלא שאפשר להתייחס אליהן גם ברמת הכדאיות הכלכלית, כדי לבדוק איזו החלטה בהן היא גם המושכלת מבחינה פיננסית ועסקית – כדי לאפשר יותר עושר ושפע כדרך פעולותיה המושכלות של המרפאה.

כך שלרופא יש שני כובעים – כובע הרופא, וכובע מנהל המרפאה. המרפאה למעשה מעשירה את יכולתו של הרופא לתת שירות, על כן כל העשרה של המרפאה – תעשיר את יכולתו של הרופא לתת שירות וזה חלק מהיתרונות הגדולים בקבלת ייעוץ עסקי לרופאים – לפחות עבור רופאים שזה מרגיש ונראה להם רלוונטי.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות
דילוג לתוכן