ייעוץ עסקי לחנויות בגדים

blur-1850082_640

אנחנו נמנעים מלהגיד את זה – אבל בשוק הביגוד והאופנה – יש תחרות. אנחנו נמנעים מלהגיד את זה, כי אנחנו לא נהנים ולא מעריכים את האופן בו כתבות שיווקיות מסוימות מנסות להדגיש את זה שיש צורך לעשות אופטימיזציה להתנהלות הכלכלית – "כדי להתבלט בשוק". "תחרות", הם אומרים, "תחרות". כן, יש אנשים שעובדים באותו תחום ומקבלים כספים מהתרומה שהם נותנים לשוק – זה בסדר, יש מספיק לכולם. ועם זאת, על שוק הביגוד והאופנה – נגיד בשמחה וששון שיש תחרות. זו לא בהכרח תחרות עסקית, זו תחרות אחרת – שיכולה להתבטא גם ברובד העסקי. זו תחרות – מי עלה על "הדבר הבא", מי עושה דברים נכון, מי מקשיב לרחש הטבעי של פני הדברים, מתוכם נובע הטרנד הבא… מי שמצליח לעשות זאת נכון, יכול ליצור המון התלהבות – ועל פי כן גם קהל של לקוחות שואף אל דלתותיו – קהל של לקוחות שבמקרה מתעניין בזה. כי יש לקוחות שלא מתלהבים מהדבר הבא באופנה. כמו גם, יועצים עסקיים כנראה לא יודעים באופן מודע איך לעזור לגלות את הדבר הבא באופנה. מה שאנחנו כן יכולים להגיד על ההיצע הרב בתחום האופנה וההלבשה – הוא שיש הרבה היצע, יש הרבה אפשרויות, יש חנויות בגדים רבות – ועל פי כן, אם מדברים על בידול, אנחנו לא אומרים זאת בלי סיבה – כדי לדעת איזו חנות בגדים היא המתאימה ביותר ללקוח האידיאלי שלה – על חנות הבגדים לבטא זאת באופן מובהק. על חנות הבגדים להראות בריש גלי שהיא הבית הנוח והחם עבור הלקוח האידיאלי שלה.

הכל בסדר, אין באמת תחרות בעולם האופנה – יש בידול

כי זה מה שאנחנו חושבים לגבי היצע הבגדים הרב שיש בעולמנו – אין זה משנה. זה לא חשוב. אין באמת תחרות. לא כולם אוהבים הכל. יש אנשים שאוהבים חלק מהדברים, חלק מהזמן. ויש חנויות שמציעות סגנון ספציפי, דברים ספציפיים – שאם נתביית עליהם, נציג אותם לראווה – אותם אנשים שבמקרה אוהבים אותם בשלב הזה של חיים – יידעו שזה מה שהם מחפשים. כל שאר חנויות הבגדים פשוט לא משנות במקרה הזה. זה לא משנה שהלקוח יכול ללכת ל-32 חנויות הבגדים האחרות שבשדרה – כי יש דבר ספציפי שהוא רוצה ללבוש, שהוא רוצה לרכוש – וזה נמצא בחנות בגדים ספציפית. להפך, דווקא זה שיש היצע כל כך רב והלקוח בחר משהו ספציפי – מכיל משמעות מסוימת. גם שגם כאן, היצע הבגדים בעולם האופנה וההלבשה לא אומר שיש פחות עסקים – להפך, שיש יותר עסקים לחנויות שיודעות מה הן מציעות ולמי הן מציעות, ועל פי כן יכולות לתמחר את זה במחיר גבוה יחסית – כי מדובר על ערך ממשי שהלקוח באמת מקבל. הוא זוכה להיות ייחודי, ללבוש משהו שהוא באמת רוצה ללבוש. וזו הסיבה שמתבקש לבדל. זו הסיבה שיועצים עסקיים לחנויות בגדים יגידו (לדעתנו) שזה חשוב לבדל, שזה חשוב שחנות תדע למי היא מוכרת, מי רוצה לקנות בה ואת מה. זה למעשה מה שמכילה תכנית עסקית, שיועץ עסקי לחנויות בגדים יכול לעזור להכין.

זה לא לגבי "חנות הבגדים השכונתית של תקווה", זה "חנות הבגדים לאנשים שאוהבים רוק", או "חנות אופנה לנערות ססגוניות ושמחות". יש לזה משהו מיוחד, קהל יעד מסוים – אנחנו יודעים מי רוצה לקנות, איפה הוא נמצא, כמה הוא מוכן ורוצה לשלם ואיך להגיע אליו – כמו גם איך להפיץ אליו את השמועה ולהראות לו מה חדש בחנות. זה למעשה הפונקציה של ייעוץ עסקי, או של פיתוח עסקי – לדעת למי לדבר ומה להגיד – כדי שיידע שמה שיש בחנות זה בדיוק בשבילו. לא כי זו סיסמת מכירות קלישאתית – אלא כי מה שיש בחנות זה באמת בשבילו – על משהו באישיות שלו חשבנו כאשר פתחנו והרצנו את החנות. על כן, זו כבר דרך לבדל את החנות בשוק האופנה ולהשפיע על מידת הרווחים. וזו כבר חצי עבודה בהתנהלות פיננסית ראויה ותקנית עבור העסק, שלהיבט הזה אפילו לא נכנסו בכתבה זו. אך ניתן לציין, שאם חנות רוצה להיות רווחית, עליה לדעת איך להתנהל נכון מבחינה כלכלית – לא רק איך להגדיל הכנסות, כדרך הבנות מסיומות שאפשר ליישם כמו "שיטת הבידול" שציינו בפסקאות קודמות, אלא איך להבין את המצב הפיננסי ברגע נתון ומתוכו לקבל החלטות רלוונטיות לניהול והנהגת העסק.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות