User-agent: GPTBot Disallow: /

עובד שגנב ממני – אלעד הדר

אני לא יודע מה הפתיע את מי יותר,

השאלה שהוא שאל אותי או השאלה שאני שאלתי אותו לאחר מכן.

יום אחד הגיע אליי לקוח ושואל לי, "אלעד מה עושים? תפסתי עובד שלי שגנב ממני, יש לי בצוות שבעה אנשים ופתאום גיליתי שאחד מהם הוא גנב".

עוד מעט תבינו מה הוא גנב ואיך הוא גנב, אבל לא לפני שתשמעו מה שאלתי אותו.

שאלתי אותו "בצוות של השבעה אנשים איך היית מדרג אותו? האם הוא מספר שבע, שש, שתיים?" הוא אומר לי, "לא, זה הבעיה, הוא מספר אחד! בצוות שלי, הוא עובד הכי טוב בצוות שלי למעשה הוא עובד שנותן תפוקה כמו שלושה אחרים".

אמרתי לו, אם ככה אני אספר לך סיפור..

סיפרתי לו שבפרס העתיקה היה פעם תואר שקראו לו חא חאן. חא חאן זה היה תואר של גיבור מלחמה שחזר מהמלחמה וניצח הרבה מאוד קרבות ולכן המלך היה חונן אותו, נותן לו חנינה של שלוש פעמים עונש מוות זאת אומרת שאם הוא היה הולך ברחוב, חומד אשת איש, או רוצח אותה היו מורידים לו פסילה, אומרים לו, נו נו נו, נשארו לך שתי פסילות והוא היה ממשיך בחייו, כי הוא גיבור מלחמה ומגיע לו שלוש פעמים שחרור מעונש מוות מעין זיכוי כזה, כמו בחנות.

הוא אומר, "אוקי, אני מבין לאן אתה הולך, באמת יש לי פה בעיה, אבל איך אני מתנהל?"

אמרתי לו, "קודם כל, אתה חייב לחשוף את השקר ולהגיד לו שאתה יודע, למה? כי אם בן אדם ממשיך להסתובב עם משהו שהוא עשה לך שהוא לא בסדר ואתה לא פורק את זה מעלייך, והוא לא פורק את זה מעליו, אתם רק תתרחקו".

דרך אגב, זה עובד ככה בכל מקום, בכל דבר, עם כל בן אדם לדוגמא, חנות שבתור ילדים גנבתם ממנה ממתק, אחר כך לא נעים לכם להיכנס אליה, לקנות בה חלב אפילו שהקניית חלב היא תמימה לחלוטין. אתם פשוט מרחיקים את עצמכם מהמקום שעשיתם בו משהו לא נעים.

אמרתי לו, "זה בדיוק מה שהולך לקרות לך אם אותו עובד אם אתה פשוט חושב להמשיך ולהבליג ולעשות כאילו אתה לא יודע, זה לא יפתור את הבעיה קרא לאותו עובד, תגיד לו, ג'וני, אני יודע שעשית טעות האמת שלשקר יש רגליים, אני תמיד אדע אם עשית משהו לא בסדר אם אתה רוצה להמשיך לעבוד איתי, בוא תספר לי אם אתה יודע שעשית משהו לא בסדר".

תנו לו לספר, יכול להיות שיש יותר מדבר אחד שאתם יודעים אחרי שהוא מספר, אתם יכולים להגיד לו גם מה אתם יודעים או מה ידעתם אלא אם כן הוא התוודע לחלוטין או שאתם יכולים לשאול אותו אם יש עוד ובסופו של דבר אתם משחררים אותו ממה שהוא שמר לעצמו בבטן.

הדבר הבא זה להגיד לו אם הוא מבין מה לא בסדר במה שהוא עשה וכמובן שהוא מבין ולשאול אותו איך הוא חושב שאתם צריכים להתנהל בסיטואציה כזאת לרוב אם מדובר בבן אדם ישר ואתי הוא יתבייש וירצה לא רק להחזיר את מה שהוא גנב אלא לפצות על הגנבה ועל הנזק שהוא עשה.

במידה וזה הדבר וזו התוצאה כדאי שתשמרו על אותו עובד אם יש לו תוצאה טובה.

אם זה עובד שגנב ואין לו תוצאות טובות אני בכלל לא אפעל כך, אני כמובן ארצה לשחרר אותו באות קלון ובפני כולם ולהסביר מה הוא עשה ויכול להיות שאפילו אם הוא לא יתוודא צריך לקחת אותו לפן משפטי ולהצהיר את זה בפני כולם שממכם לא גונבים.

אבל כשמדובר חא חאן פותרים את זה בחדרי חדרים מנקים את הבן אדם מהנזק שהוא עושה כדי שיוכל להמשיך להיות איתכם, מוודאים שזה לא הולך לקרות יותר ואפילו מחליטים מה יקרה אם חס וחלילה זה יקרה פעם נוספת ככה אתם משאירים אותו גם יחסית נקי כפיים כי לקחתם ממנו את הנזק שהוא עשה גם גרמתם לו להחזיר ולפצות וגם שמרתם לעצמכם את העובד מספר אחד בצוות שלכם.

נכון שהדחף הטבעי שלנו מיד לפטר ולזרוק את העובד שגנב, אבל גם אנחנו בעבר עשינו טעויות.

אולי הן לא היו בגנבה, אבל אנשים לפעמים טועים, אנשים לפעמים חומדים, אנשים לא חושבים לטווח רחוק אנשים פתאום מתגלים ברגע של חולשה ומועדים התפקיד שלנו הוא לא לשפוט אותם אלא לעזור להם לתקן את זה במידה ואנחנו רוצים לשמור אותם.

במידה ולא אין מה לטרוח, שחררו את הבן אדם ואיך אומרים שילך לעשות נזקים למישהו אחר.

אלעד הדר יועץ עסקי

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

אשראי עסקי
הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות