User-agent: GPTBot Disallow: /

שיטות שכר ככלי לשימור עובדים – אלעד הדר

נושא השכר בעסקים הוא נושא מאוד מאוד רגיש, ואיך לפנות אליו יש המון המון גישות, בטח כשזה קשור לשיטות הגמול. אנחנו נמצאים בתקופה שקשה מאוד למצוא כוח אדם, ואנשים לא מבינים שבעצם מה שעובדים מחפשים היום זה ודאות. הם מחפשים ביטחון. הביטחון הוא לא רק במקום העבדה שיספק להם מקום בטוח להרבה מאוד זמן, אלא מחפשים ביטחון גם בשכר. ולפעמים אנחנו לא יכולים להתחיל לשלם לעובד שכר מאוד גבוה, כי אנחנו קודם כל רוצים לראות היכולות שלו, ולפעמים זה זמן שיקח לו לרחוש מיומנות, ורק כשהוא ירחוש את אותה מיומנות, באמת יהיה שווה לשלם לו את השכר הגבוה יותר. אז מה עושים ואיך פותרים את זה? בשיטה הבאה. אחת השיטות שפיתחתי לי וללקוחות שלי, כשאני מגייס עובד, אני מגיש לו בריאיון העבודה תוכנית שכר לשלוש שנים הקרובות. שמעתם נכון? תוכנית שכר לשלוש שנים הקרובות. למעשה במקרה שלי, אני הרבה פעמים מחלק את השכר לשני קריטריונים, אם זה משהו תפוקתי, נגיד בן אדם שקובע פגישות, או זמן שהוא רק עושה שיחות, אני מחלק את הבונוס בין שניהם. אם זה יועץ לדוגמה, אז יש את הזמן שהוא עושה זמן אדמיניסטרציה, ויש את השעות שהוא נותן שעות ייעוץ ללקוחות שלו, אני מחלק את הזמן ביניהם. בוא ניקח רגע את הדוגמה הזאת כדוגמה. אם יועץ מספק לצורך העניין שירות, ללקוח אחד ביום, לעומת שני לקוחות ביום, מן הסתם היועץ השני. אני כמעט שווה פי שניים מאותו יועץ קודם, כמובן כשאנחנו לוקחים בחשבון את מדד האיכות, את השימור של הלקוח לאורך זמן, את צביעות הרצון, מקצועיות, איכות וכל שאר הדברים. אני לא נכנס לזה כאן. אני רק אומר שאנחנו בונים איזשהו מדד שיש בו חלוקה בין שעות שכר ייעוץ לשעות שכר אדמיניסטרציה, או בקיצור אדמין. ולמעשה מה שאני בונה זה בתוכנית של שלוש שנים, מדי שלושה חודשים. בכל פעם עולה אחד. זאת אומרת לצורך העניין, כעבור שלושה חודשים עולה שכר האדמין. כעבור שלושה חודשים נוספים, דהיינו אחרי חצי שנה מרגע ההתחלה, עולה שכר הייעוץ. שלושה חודשים אחר כך עולה שוב שכר האדמין. שלושה חודשים אחר כך עולה שכר הייעוץ. וכך הלאה. מה שאנחנו עושים בעצם, אנחנו נותנים את הדבר הכי חשוב באנושות לבן אדם שבא לעבוד אצלנו. אנחנו נותנים לו עתיד וביטחון. כולנו רוצים עתיד וביטחון. זה הסיבה שאנחנו עושים פנסיה, זה הסיבה שאנחנו עושים ביטוח, זה הסיבה שאנחנו מתחתנים, זה הסיבה שאנחנו מביאים ילדים. אנחנו רוצים לשרוד יותר טוב, אנחנו רוצים לשמר את עצמנו. ואם אתם, כמוני, רוצים לשמר לעצמכם כוח אדם ולצמוח ביחד איתם, אתם חייבים לייצר להם עתיד. שבו ביחד ובואו תראו מה התוכנית שאתם יכולים לייצר לעצמכם בעסק שלכם, מה התוכנית שכר שאתם יכולים להציע לעובדים שלכם, איך אתם גם יכולים להבנות. ולשמחתי אחלה עתיד, כמובן שזה רק אחד הפרמטרים. יש הרבה מאוד פרמטרים על מנת שעובד יישאר אצלכם, אבל היום החלטנו לדבר על השכר. אנחנו נתראה בשיעור של מחר, תמשיכו לעקוב ותשמעו את שאר הטיפים. ביי ביי.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

צמיחה נכונה
הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות