יחסי אנוש

"להיפגש זו ההתחלה. להישאר יחד זו התקדמות. לעבוד יחד זו הצלחה" (הנרי פורד).

האם אתה בוס "קשה מידי"

משפט קצר וישים לגבי כל כך הרבה תחומים בחיים, ביניהם תחום העיסוק או במילים אחרות יחסי עובד – מעביד. לרוב מעסיקים מגייסים ומפטרים לא פעם עובדים במהלך חייהם, מסיבות שונות, בהנחה שהרוב הוא חוסר התאמה או חוסר שביעות רצון מהתפקוד של העובד. מנגד, מעטים העובדים שמחליפים כל כך הרבה עבודות בגלל בוס קשוח או "קשה מדי". האם אתה, מנהל או בעל עסק, ביקרת את יחסי האנוש שלך עם העובדים שלך?

בראש ובראשונה, עליך להסתכל על רמת התקשורת שלך עם העובדים מסביבך – זוהי בערך כל התורה. וכאן אנסה להרחיב זאת לכמה אופקים:

תקשורת חופשית

חשוב מאד שדלתו של המנהל תהיה פתוחה ואוזנו קשובה לעובדים. ניתן אפילו ליזום שיחות משוב. הכנות חייבת להיות אמיתית, גם אם לא נעים לשמוע או לומר את האמת, שלפעמים לא כל כך נעימה, בפנים באופן ישיר, זה עדיף שמתקשורת חסומה ונוצרת.

תקשורת עם אהדה

מומלץ מאד לתקשר עם העובדים שלך, בין אם בעל פה ובין אם בכתב, עם המון אהדה. החיבה והחביבות יעבירו את אותו מסר, רק בדרך נעימה יותר. כשמסר מועבר עם אהדה, קל יותר לקבל אותו ובהתאם מאד פשוט ליישם אותו. כמו כן, אהדה רבה נחוצה על מנת לפתור משברים, בין אם בינך לבין העובד או מתוקף היותך כמגשר בין שני עובדים. במידה ונקלעת למשבר מול עובד שלך, והדבר שהכי מתבקש כרגע זה לצעוק עליו ולהסביר לו כמה הוא טועה ולאיים עליו באיבוד משרתו – לא ישיגו דבר, נהפוך הוא! תשיג אנטגוניזם וריחוק. לעומת זאת, אותה תקשורת, כואבת ומאשימה ככל שתהיה, במידה ותועבר בעל פה או בכתב ותעשה באהדה, תצליח לחדור בקלות אצל הצד השני ותיצור הסכמה, שתוביל לפתרון מהיר ויציב של המשבר.

משוב

בהמשך לכך , אחד הדברים החשובים בתקשורת בין אישית , אם לא החשוב ביותר הוא, המשוב. מחובתך כמנהל העסק לתת משוב לעובדיך על כל סוג תקשורת שאתה מקבל. גם אם התקשורת אינה מוצאת חן בעיניך, ואפילו אם חלילה גובלת בחוצפה, כדאי ורצוי שהצד השני יידע כי התקשורת אכן התקבלה. אם ברצונך לפרט ולהרחיב, הנך מוזמן לעשות זאת, אולם המינימום בקבלת תקשורת הוא לתת תגובה אל הצד המוסר שהתקשורת אכן התקבלה. זהו המשוב הבסיסי.

משוב חיובי

וכאן אני רוצה להרחיב, המשוב על תקשורת שנתקבלה חשוב מאד, אולם חשוב מכך המשוב על פועלו, תפוקתו והצלחותיו של העובד. כשעובד מגדיל ראש, ואתה חושב בינך לבין עצמך, כמה כיף שהוא כזה וכמה עול זה מוריד ממך, אל תשמור זאת לעצמך בלבד, שתף אותו כמה הוא עובד ראוי. כשעובד אחר מייצר מעל ומעבר לתפוקה הסטנדרטית שלו או של הסובבים אותו ואתה מבסוט מכך, ציין אותו לשבח! אחד על אחד זה יהיה נהדר בתור התחלה וציון קבוצתי אל מול שאר הצוות יהיה רווח כפול: גם החדרת בו מוטיבציה להמשיך ולהתעלות על עצמו וגם הכנסת בשאר הצוות את רוח המשחק.

משוב שלילי

אולם לא רק אם העובד התעלה על עצמו ועל תפוקתו. גם אם העובד בא יום יום לעבודה, אינו מאחר ומבצע את עבודתו בנאמנות, שאלה בסך הכול מחויבויותיו ועל כך הוא מקבל משכורת, אך גם על כך צריך לתת לו משוב. זה אומר שאתה כמנהל רואה ומודע לכל דבר שמתרחש, ולא מקבל שום דבר בעסק כמובן מאליו, זה נותן תחושת בטחון ויציבות מחד, ומאידך התעניינות במתרחש בעסק.

נוכחות מוכחת

למעשה, אתה כמנהל כל הזמן בתמונה, אתה חי ונושם את העסק ומגיב למה שקורה. וגם אם אינך "חי ונושם" את העסק שלך, משוב לעובדיך מדי פעם, רק יוכיח כי אתה שם בשבילם והם שם עבורך.

שיפור יחסי עובד – מעביד

יחד עם תקשורת חופשית ומלאת אהדה, המשוב החיובי יכול "להרים" את יחסי העובד – מעביד שלך לפסים אנושיים ושכיף לבוא לעבודה בשל כך.
זכור כי העובדים שלך אכן מקבלים את שכרם, אולם כשל בתקשורת יכול לגרום לך לאבד את העובד הכי טוב שלך.

בהצלחה,

אלעד הדר, מנכ"ל
קבוצת Success ייעוץ עסקי

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online

באותו העניין

באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות
כתבו לנו משהו
לא מצאתם מה שחיפשתם?