User-agent: GPTBot Disallow: /

פרסום חינם – שיווק מוצלח ללא עלויות

העסק של כל אחד מאיתנו נמצא בנקודה מסוימת כרגע, אצל מי טובה יותר ואצל מי פחות, אבל כולנו שואפים להגיע לשם. למקום מסוים אותו קבענו לעצמנו. ליעד הנכסף. אותו חלום שאנו חולמים שהעסק שלנו יגיע אליו, אולי נראה רחוק ולא מציאותי, אבל אם זה שם, אז אתם יכולים לעשות את זה.

עסק הוא לא דבר סטטי, כידוע לנו, וכדבר דינמי חובה עלינו לקדם, לפרסם, לטפח, לעדור ולהשקות עד שנראה תוצאות שישביעו את רצוננו. אבל לפעמים, אנחנו רוצים מאד לצאת בפרסום, אבל נניח ואין לנו את התקציב, כי הכסף הקיים והעומד כרגע לרשותנו, חייב להתחלק בין משכורות, שכירות ותשלומים לספקים, אז כמובן שפעולות לקידום ופרסום העסק תרדנה לסדר עדיפות אחרון על הסקאלה. וכן טמונה הטעות!

ישנן דרכים רבות לשווק, לקדם ולפרסם את העסק שלך מבלי להוציא שקל אחד בודד! הדרכים הן רבות ומגוונות, המתאימות כמעט לכל עסק באשר הוא. לפתע העסק יתחיל לגדול, לצמוח, לקוחות ותיקים יחזרו אליכם, לקוחות חדשים יצטרפו כל יום. ואז יהיה לנו תקציב פרסום! והנה החלום הגדול שלנו הולך להתגשם..

להלן כמה טיפים בודדים מתוך למעלה ממאה שקיימים, כיצד לשווק בכוחות עצמך עם תקציב מינימאלי או ללא תקציב כלל:

תקשורת קבועה עם הלקוחות

חובה לשמור על קשר עם הלקוחות שלך, הקיימים ו"הלשעבר". כל לקוח אשר קיבל מהעסק שלל שירות חייב להירשם במאגר לקוחות. אם אין לך אחד כזה, החל לבנות מיד, גם אם צריך לפשפש בקלסרים מעופשים. ואם קיים המכרה הזה, מומלץ להוציא דיוור ללקוחות, במייל או בעלון מודפס בדואר, אחת לחודש לפחות ורצוי אחת לשבוע. שם תספרו מה חדש אצלכם בעסק, מבצעים, הטבות, הצלחות וניתן אפילו לדוור סתם בדיחה שבועית, העיקר להוציא משהו…

חשבוניות וקבלות

על כל הוצאה של חשבונית או קבלה ושליחתה בדואר ללקוח או לספק, צרפו למעטפה פרסום של העסק, פלייר כלשהו, הטבה, קופון מבצע אטרקטיבי – כל דבר שיזכיר שאתם שם וטובים לא פחות מהמתחרים, גם כשאתם שולחים קבלה בדואר.

מי שספק שלכם בהחלט יכול להפוך להיות לקוח עתידי

דאגו לשלוח יחד עם כל שיק חומר פרסומי, הצעות ייחודיות או מבצעים גם לספקים שלכם, אף פעם לא תוכלו לדעת למי הוא מעביר את זה ומי יודע אולי אפילו יעשה בעצמו שימוש במה שתשלחו לו הרי מה יותר טוב מלהחזיר כוח לאלו שנותנים אותו לך.

לוח מודעות בעסק

פרסום טוב הוא כזה שרואים אותו וזה לא משנה איפה העיקר לקבל חשיפה, אז למה לא לעשות זאת במקום הכי טבעי שהמחירים לשילוט הן בחינם – בעסק שלך. אפשר לתלות פרסומות על לוח מודעות הממוקם בבית העסק, לעיני האורחים/הלקוחות הפוקדים את המקום ונחשפים ישירות כל מסר שהיית רוצה להעביר להם – וזאת מעל גבי לוח המודעות הבולט לעיניהם, אפשר גם להניח מעמד יפה על שולחן הקבלה בעמדת ההמתנה עם חומר פרסומי נוסף.

מזכירה ניידת

האדם אשר יושב בקבלה ומקבל את פני הלקוחות, חייב להיות מעודכן על כל השירותים שיש בעסק, בעיקר אודות המוצרים החדשים ולעניין בהם את קהל הלקוחות המגיע. אם לקוחות אינם נוהגים להגיע לעסק שלכם, אלא מזמינים שירותים בטלפון, אותו טלפן או טלפנית בהחלט יכולים לנצל כל שיחה לפעולת שיווק קטנה – הם יכולים פשוט לעניין כל מתקשר בתחילת שיחה או בסיומה אודות השירותים שהעסק מציע ואותו לקוח טרם רכש או אודות שירות שהגיע הזמן שיחדש.

שיתופי פעולה

כדאי לשתף פעולה עם עסקים מקבילים או בעלי מוצר משלים לעסק שלנו. נניח ויש לי חנות בגדים אני יוצרת קשר עם חנות קוסמטיקה באותו קניון, ומי שקונה אצלי מעל 200 ₪ מקבל 50 ₪ הנחה לקנייה בחנות מוצרי הטיפוח הסמוכה ואותו בעל חנות עושה את אותו הדבר עבורי, כך למעשה שינינו מקדמים את עסקינו במינימום עלות. מצב בו כולם מרוויחים!

תתחילו ליישם טיפ אחד בשבוע וראו פלא כי בתוך חודש ימים העסק שלכם מקבל קידום ללא עלות כספית מעבר לתקציב שהגדרתם וגם ללא תקציב כלל.

זכרו כי אם תצליחו לחסוך בהוצאות הפרסום אבל עדיין תמשיכו לשווק מי שייהנו מכך הם הלקוחות שלכם, תוכלו להשקיע בהם מוצר או שירות טוב יותר או לתת להם הנחות משמעותיות יותר, כפועל יוצא מכך צפוי שישלחו לכם בעצמם לקוחות נוספים, מה שמהווה פעולה שיווקית מפה לאוזן.

בהצלחה רבה,

אלעד הדר, מנכ"ל
קבוצת Success ייעוץ עסקי
www.Tosuccess.co.il

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות