User-agent: GPTBot Disallow: /

תביעות זה לא דבר נורא

תביעות קטנות בישראל

בעשור האחרון בישראל, בכל שנה הוגשו כ40,000 תביעות קטנות, הנתון הזה לא הולך לרדת בזמן הקרוב וזה לא כולל את בתביעות בשלום או במחוזי ושלא לדבר על בית המשפט העליון.

היום כולם תובעים את כולם, פוליטיקאים תובעים עיתונאים, עיתונאים תובעים פוליטיקאים, לקוחות תובעים חברות וחברות תובעות לקוחות.

יותר מזה, כמחצית מהתביעות הקטנות שמוגשות היום בבתי המשפט הן של לקוחות נגד חברות, הנושא הפך להיות ספורט לאומי ואפילו ניתן להגדיר אותו כשיטת פעולה, עורכי דין מסויימים ממליצים ללקוחות כשברגע שהם נתבעו שיגישו מיד תביעה קטנה מנגד כדי לגרום לחברה להתפשר גם אם לתביעה אין שחר.

אלעד הדר הוא מנכ"ל ובעלים של חברת Success לייעוץ עסקי

Success היא אחת מחברות הייעוץ הגדולות בישראל המתמחה בייעוץ לעסקים, אלעד הדר מכיר גם בין היתר את הליך התביעה משני צידי המטבע, לצערנו כיום אנשים רבים אינם מכבדים הסכמים עליהם חותמים, מנסים לחמוק מתשלומים ועל אף שאלעד תמיד ממליץ להימנע ולעשות כל שניתן כדי להימנע מתביעה לעיתים פשוט אין ברירה, מן הצד השני כיום אנשים רבים מנסים לנצל הזדמנויות להרוויח מחברות בעלות "כיס עמוק" ולתבוע בתביעות ספאם בעלי חברות כדי לעשות לעצמם עושר, כמו שאמרנו "ספורט לאומי" שלא לומר מתקרבים בצעדי ענק לחברתנו ארה"ב שם כל משפט שני מלווה באיום בתביעה ועורכי דין "רודפים אחרי הזדמנויות" משדלים לקוחות לחפש הזדמנויות לתבוע וככל שהחברה גדולה יותר עוד יותר טוב.

"זה לא משנה באיזה תחום,איזה מוצר אתה מוכר או איזה כמה השירות שלך הוא נהדר,תמיד יהיה לקוח אחד שפשוט לא יהיה מרוצה. מה שחשוב הוא שכל עוד אתה עובד בצורה חוקית הצדק יהיה לצידך, גם במקרה שנתבעת וגם במקרה שאתה הוא התובע."

תבעו אותי, מה לעשות עכשיו?

  • כלל ראשון שחשוב לזכור ברגע שמקבלים כתב תביעה,הוא לנשום עמוק ולהרגע. כתב התביעה כתוב בלשונו ובסגנונו של התובע,לפעמים יהיה שימוש בשפה בוטה וקרבית בכתב התביעה, יש לזכור כי "הנייר סופג הכל", הדברים הכתובים לא מייצגים כהו זה את הלך הרוח שיהיה בין כותלי בית המשפט. מה שחשוב ומה שיכריע הן ההוכחות ולא מה שכתבו בכתב התביעה אל תתרגשו! תצטיידו!
  • מה לא לעשות? לא להתעלם מכתב התביעה, לקחת אותו ברצינות ולפעול ביסודיות ובחוכמה. יש לזכור כי העדר תגובה לתביעה יוביל לפסק דין בהיעדר הגנה ופסיקה נגדכם.
  • גם בתביעות קטנות העדיפות היא לשכור שירות של עורך דין גם אם הוא לא יגיע לבית המשפט אלא נציג החברה, הניסיון שלו להסתכל על החומר ולהנחות אתכם איך לפעול שווה את שכרו.
  • העלו את כל טענותיכם ואת סיפור המקרה על כתב אל תשכחו פרטים ואל תחסכו בשום נתון, עדיף יותר מאשר פחות, כתבו באופן ברור ומפורט, כך תגיעו לבית המשפט כאשר אינכם צריכים לזכור ו"לשלוף מהמותן".
  • הציעו לכם בשלב מוקדם מאוד פשרה? אין לפסול על הסף הצעות שכאלה, גם ככה בית המשפט תמיד מכוון לפשרה ובכלל עדיף לסיים מחלוקות בכלל בלי להגיע לטיפול משפטי, אך חשוב לזכור שבשלבים מוקדים הצעות הפשרה יהיו בדרך כלל מוטות מאוד לצד שמציע אותן.

לעבוד בצורה חוקית ונקייה

לסיכום, הדבר החשוב ביותר הוא לעבוד בצורה חוקית ונקייה,ככל שתעבדו כך, סיכויי ההצלחה שלכם בבית המשפט גבוהים ואין לחשוש מתביעה כזו או אחרת.

ייעוץ עסקי גם הוא פן חשוב בנושא זה, הכוונה נכונה לעסק שלך מבעל מקצוע, תסייע לך לנהל את העסק באופן מוצלח הרבה יותר.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות