User-agent: GPTBot Disallow: /

כשהתזרים לא מנוהל נכון זה מתכון לאסון

עסק יכול להיות מעולה. המוצר שלו יכול להיות מושלם, הוא יכול להיות גם מאוד מאוד רווחי, אבל ליפול בגלל תזרים מזומנים. הגיע אליי לקוח שנמצא בצמיחה מאוד מאוד גדולה. למעשה, כשהוא הגיע אלינו היה סביבות המיליון שקלים בחודש וצמח לשלושה מיליון שקלים בחודש. כל זה בתוך פחות משנה העסק מתעסק בתחום האנרגיה סולארית, והבעיה העיקרית שלו הפכה להיות תזרים המזומנים.

 

מה שראיתי שיש דבר אחד שאנחנו יכולים לעשות כדי לשפר משמעותית את תזרים המזומנים שלו, אבל בואו נלך קודם כל אחורה ונבין איך הם עובדים. הם מגיעים ללקוח, סוגרים את העסקה ואז מבקשים העברה הראשונה על הכסף שלצורך העניין של חתימת העסקה מה שנקרא פעימה ראשונה. לאחר מכן, בהתאם להסכם, הם מייצרים לעצמם תשתית כזו שבכל פעימה לצורך העניין הסחורה הוזמנה הותקנה התשתית על הגג, הפאנלים הסולאריים הותקנו המערכת חוברה לחשמל. בכל פעם יש פעימה נוספת של התשלום באחוזים שונים. (לא נכניס אותכם לזה, גם לא רוצה לחשוף סודות מסחריים).

 

אבל איפה הבעייתיות בהתנהלות הזאת הבעיה היא שהכסף נשאר אצל הלקוח, והבנק לא מקבל שום בטוחה לכך שיש מה שנקרא עסקים קדימה יש טכניקה שנקראת "חשבונית רפורמה" חשבונית שאתה מגיש אותה לבנק ומנגד לזה אתה מקבל אשראי, אבל זה לא עובד עם לקוחות פרטיים.(אולי אני ארחיב לכם על זה במאמר אחר), אם אנשים פרטיים הדרך היחידה לייצר ביטחון מול הבנק היא באמצעות שיקים. וצ'קים ולקוחות פרטיים הם הצ'קים שהבנק הכי אוהב אם הוא רואה צ'קים של חברות בע"מ או פריסה גדולה של הרבה צקים מבן אדם אחד זה ממש לא טוב, אבל להביא שלושה מיליון שקל בצקים דחויים מאנשים פרטיים. מדובר במאות עסקאות שונות. הבנק מת על זה. כל מה שצריך לעשות זה לעבור במקום לבקש לעבוד, בהעברות לעבוד בצקים בתמורת הצ'קים.

 

לבקש אשראי ניקיונות מה זה אשראי ניקיונות זה בעצם אומר שאתה יכול להפקיד את הצ'קים ולקבל מנגד כסף מזומן. או אשראי? ביטחונות אתה מחיר את הצ'קים ורק מקבל מה שנקרא כסף תמורת הציקים, שהפקעת, כסוג של בטוחה לכך שהולך להיות לך אשראי עתידי. אבל יש פה ערך מוסף עצום ובוא נראה מי מכם הצליח לעלות על כך עד עכשיו, מה הדבר הטוב ביותר שקרה לחברה הזאת? מעבר לשיפור של תזרים המזומנים באשראי. האדמיניסטרציה כשאתה צריך לסמוך על זה שהלקוח עושה לך העברות בכל פעם שמוצא שלב, אתה צריך להחזיק צבא של אנשים שמתקשר לאותו בן אדם ואומר, "גברת, ציפי, קחי בחשבון שסיימנו שלב ככה וככה תעבירי לנו תשלום".

ואז היא מתחילה כשיכנס לי המשכורת. כשהשתחרר לי הפק"מ ,עוד שבוע, עוד חודש, בעלי בחול, לא משנה מה, וזה תמיד נדחה ויש עם זה המון התעסקויות. לא רק זה צריך להיות במעקב אם באמת היא עשתה את ההעברה. אם זה נכנס לחשבון.

 

בקיצור, כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש. לעומת זאת, אם אנחנו יודעים מראש מה שלבי הביצוע, ולקחנו צ'קים בהתאם להסכם, אז אנחנו רגועים כי כסף הוא אצלנו במקסימום. אני יכול לדחות את הפקדת הצ'ק כי לא עמדתי בתנאי האספקה של הסחורה אבל הצק אצלי ואני לא צריך להתעסק עם הלוגיסטיקה. שינויים קלים כאלה בעסק יכולים להציל עסק מהצלחה לכישלון או בכלל לחסוך לו משכורות רבות של אנשי תפעול.

 

אם אתם נקלעים לקשיים בנושא כספים תיכנסו לסדרת הכספים שלי. יש פה לא מעט מאמרים בנושא כספים מאות שתוכלו ללמוד מהם. אם אתם צריכים עזרה. מעבר לזה, אתם תמיד מוזמנים לפנות אליי. מקווה שעזרתי.

 

אלעד הדר- יועץ עסקי

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

חברה בורסאית
הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות