User-agent: GPTBot Disallow: /

עובדים מהבית – מקצוע או תחביב?

אנשים רבים מעדיפים לעבוד מהבית ולא לצאת החוצה, שכירים ועצמאיים כאחד. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות, אולם באופן חד משמעי ניתן לקבוע כי עבודה מהבית אינה מתאימה לכל אחד.

אמהות אחרי לידה שרוצות לבלות עוד קצת זמן עם הבייבי בבית, מעבר לחופשת הלידה הקבועה בחוק, וזאת לפני המעבר לגן או למטפלת, ומצד שני, חייבות להמשיך ולפרנס את המשפחה, מוצאות את שביל הזהב באמצעות עבודה מהבית. ייתכן ואימא כזאת תקים עסק חדש ותתחיל להריץ אותו בהיקף קטן מהבית, כל עוד הילדים איתה, והמרחב הביתי מאפשר זאת, וישנו מצב שהאם ממשיכה להיות שכירה ומגיעה לידי הבנה עם המנהלים שלה שהיא יכולה לעבוד מהבית בתפקידה הקודם או בתפקיד אחר ולהיות בקשר טלפוני או אינטרנטי עם העובדים במשרד. פריבילגיה כזאת תתאפשר בעסקים מסוימים בלבד ובתפקידים מאד ספציפיים. כמובן, הדבר צריך להיות בהסכמה מלאה ובשיתוף פעולה ועידוד של המנהלים. עבור מנהלים רבים שרוצים לשמור על עובדות נאמנות, הפתרון הזה יהיה מקובל וראוי, כמובן בתנאי שתתבצע עבודה לשביעות רצונם ותתוגמל לשביעות רצונה של האם הטרייה.

עבודה מהבית תתאים גם למי שחשקה נפשו להקים עסק חדש, אולם אין כרגע תקציב לשכור מקום, ובבית קיים מרחב מסוים שניתן להקצות לעבודה, חדר פנוי, קומת גג, קומת מרתף או יחידת דיור נפרדת בחצר. ברגע שהעסק יצבור תאוצה ויגדל במשמעות של עובדים, לקוחות ומקום גדול יותר – הוא יצטרך לעבור משם..

עבודה מהבית אינה תחביב. תחביבים נעשים בזמן פנוי, מתי שמתחשק ולמען הכיף בלבד, העבודה צריכה להתבצע אחרת, אמנם כדאי ורצוי מאד שתעשה בכיף גדול, אבל לגבי השאר, זה רחוק מלהיות מדויק.

להלן כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לעבוד מהבית במקצוענות ולא כתחביב:

  • המיקום – חשוב מאד להקצות מיקום ספציפי לעבודה. יחידת העבודה צריכה להיות נפרדת משאר חלקי הבית, כדי שהעבודה והחיים הפרטיים לא יתערבבו זה בזה – דבר שיוביל לאי-סדר, עוגמת נפש ושחיקה של האדם עצמו, ואם ישנם נוספים – אז גם בני שאר הבית. אם מדובר בדירה וישנו חדר אחד שמשמש כחדר עבודה, אז בחדר הזה לא שמים ארון בגדים את הצעצועים של הילדים, ארגזים של ספרים וכלי בית שלא בשימוש. זהו חדר עבודה – לא מחסן. החדר צריך להיות מסודר ומאורגן לצרכי עבודה : קו טלפון פעיל, חיבור לאינטרנט, פקס, ואם צריך, מכונת צילום או סורק. שולחן עבודה מספיק לצרכי אותה עבודה (רק למחשב או גם עבור שרטוטים), מחשב כמובן אם צריך. במידה וסוג העסק הוא עוגיות ביתיות למשל, אז החדר הנפרד ישמש לקירור המאפים, אריזה, שיווק ושאר הניירת הנלווית (שלא יסתובבו במטבח..)
  • הגדרת שעות עבודה – בין אם עובדים מהבית כשכירים (שאז חובת דיווח השעות היא הכרחית) ועל אחת כמה וכמה אם עצמאיים, רצוי לתכנן את סדר היום, כי הרי מדובר בסוג של נוחות. אם הילדים צריכים להיות בגנים ובבית ספר עד 9:00, אז יום העבודה מתחיל ב10:00, ב14:00 מוגדרת הפסקת צהריים עד 15:00. בשעה 15:00 שוב עבודה עד 16:00 ואז לצאת לאסוף את הילדים. ציפורי הלילה, יכולים להגדיר עבודה גם אחרי 21:00. הילדים הלכו לישון וזה הזמן הכי פרודוקטיבי עבורם, אז למה לא?. נצא מנקודת הנחה, שחייב להיות סדר יום קבוע, אשר לפיו פחות או יותר, יתנהל זמן העבודה. כמובן שישנם מקרים חריגים, כמו בכל מקרה ודבר, אולם סדר יום קבוע ויציב ייתן תפוקה טובה יותר, ותוכלו לעמוד ביעדים ובמטרות שהצבתם לעצמכם.
  • לבוש ומראה – מומלץ לא להישאר בפיג'מה כל היום וככה לשבת לעבוד. עסק מהבית שמקבל קהל, גם אם אדם או שניים ביום, כדאי שבעליו ייצא מהפיג'מה ויתלבש בהתאם. גם אם אתם יושבים כל היום מול המחשב או בשיחות טלפון מול לקוחות מאחורי הקו, כדאי לקום בבוקר, להחליף בגדים, להסתרק, להתבשם ולהתאפר , כאילו אנו יוצאים לעבודה בחוץ, אבל עם הנוחות של נעלי הבית או הכפכפים. ההרגשה היא אחרת לגמרי. כאילו עשינו הפרדה בינינו לבין עצמנו, של החיים הפרטיים ושל חיי העבודה שלנו בבית.
  • פגישות עסקים – במידה ובאופיו של העסק שלכם מהבית, תצטרכו לפגוש לקוחות או קולגות , מומלץ לעשות זאת בבית קפה בחוץ. המשרד הביתי, ברוב הפעמים, אינו מקום מתאים לפגישות עסקיות, אלא אם כן מדובר ביחידה נפרדת מהבית, מטופחת ומאובזרת כראוי. עבודה מהבית נתפסת עדיין כעבודה לא רצינית, לעיתים חובבנית, אין לה את הפאן העסקי והשואו שיש לעיתים במשרד חיצוני. דאגו לבית קפה קבוע, שאתם מכירים, ומכירים אתכם שם, כמו בבית. קיימו שם את הפגישות העסקיות. טיפ נוסף, לא תהיה להן נטייה להתארך יתר על המידה, כפי שיכול היה להיות אם היו מתקיימות בבית.
  • מקצוענות – התייחסו לעבודתכם במקצועיות רבה ותתפסו בעיני הלקוחות שלכם כמקצועיים. השתמשו בחומרי הגלם הטובים ביותר, אל תחסכו בקטנות כי זה מורגש, תנו מענה הולם ומהיר לא תוך כדי בכי של תינוק על הידיים. ספקו את הנדרש בהקדם, ללא עיכובים ותירוצים של הילד היה בבית, חמותי קפצה לבקר ולא הספקתי.. הרי אם הייתם יושבים במשרד, לא היו התירוצים הללו.. והכי חשוב – עמדו בזמנים. הגיעו בזמן לפגישה, הגישו בזמן את העבודה, דייקו בשעות העבודה שהגדרתם לעצמכם – ככה אפיית עוגות בבית או עיצוב תכשיטים לא יהיו רק תחביב כייפי, אלא יהפכו אתכם למקצוענים של ממש.

בהצלחה רבה,

אלעד הדר, מנכ"ל
קבוצת Success ייעוץ עסקי
www.bizsuccess.co.il

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות