User-agent: GPTBot Disallow: /

הצלחה בעבודה – מזל או כישרון?

יצא לכם לראות פעם אדם שעובד ביסודיות ובחריצות ואינו מצליח? לא להתקדם מבחינת קידום ומבחינה כלכלית ולא להיות מסופק בכלל? העובד המצליח או המנהל המצליח אינם תוצאה של מזל ששיחק וירושה שמנה. גם אם אביו של הבחור הצעיר ינהל רשת מצליחה של יבוא מכוניות אקזוטיות – הבן לא יצליח להחזיק מעמד רק בזכות המזל ש"אביו הוריש לו חברה עובדת". החזקה של מישרה תלויה בגורמים רבים, מזל לא נמצא ביניהם, אך בלא מעט כישרון. מזל יכול לסייע במקרים מסוימים וחד-פעמיים לתקופה קצרה, אולם מישרה של עובד מצליח לא תהיה מבוססת על מזל.

כישרון ניהולי

אחד הפקטורים הוא הכישרון של אותו עובד או מנהל. אדם יכול להצליח בעבודתו בזכות עבודה קשה, חריצות, אינטליגנציה, רמה תקשורתית גבוהה והחשוב מכך הוא היכולת לשלוט ולהישלט על ידי הסביבה. ולמה הכוונה?

אדם שעובד עם אנשים בצורה ישירה או עקיפה חייב לדעת לשלוט בהם בחוכמה ובדרכים טובות, לא לשלוט רק בכלי העבודה שלו (גרפיקאית במחשב או מנתח באזמל) אדם צריך את הכישרון הניהולי.

העברת מסרים נינוחה

ישנם כאלה ש"נולדו להיות מנהלים" ומצליחים לנהל את כולם מסביבם ולזכות באהדה גדולה וזאת מדוע? אנשים אלה ניחנו ביכולת תקשורתית גבוהה מאד, הם מתקשרים בנינוחות ובחופשיות עם כל נושא כשהאדם שעומד מולם הוא כאילו היחידי בעולם, כל תשומת הלב מופנית אליו, הם קשובים מחד ואומרים את דעתם מאידך בצורה נינוחה וחלקה שמתקבלת בנוחות אצל הצד השני, גם אם אינה למורת רוחו של הצד השני. היכולת שלהם להעביר מסרים בצורה נינוחה ושיתקבלו כמו שהם בצד השני – היא יכולת שנשמעת פשוטה אולם ערכה יקר מאין כמוהו בתחומי הניהול. אין מדובר כאן רק על היכולת הורבאלית, אלא גם על היכולת המדהימה להקשיב ולדעת להעביר את המסר באופן הנכון, הישיר והנעים ביותר. הם יוצרים סביבם אהדה וכך קל יותר להסכים עמם, הדברים פשוטים והגיוניים ונעים לקבל מהם הוראות ולבצען – אלה הם המנהלים הטובים, ראשי הצוותים המצליחים, ומנהלי הפרויקטים שמחזיקים במשרתם ללא תלות של מזל.

אינטליגנציה

כמו כן, עובד טוב צריך גם לדעת להישלט על ידי הסביבה ולא רק להחזיק בסמכויות ולשלוט – אלא גם לקבל דעות של אחרים, לקבל סמכויות מאחרים ולקבל רעיונות והוראות בהבנה ולבצען על הצד הטוב ביותר.

אדם טיפש לא יוכל לבצע זאת, דרושה אינטליגנציה על מנת לעמוד על טיבה על עבודה, לנהל ולהחזיק מישרה, כי בראש ובראשונה העובד צריך להיות מוכשר לתפקיד מסוים, הטייס צריך להכיר את כלי הטייס שלו ואת כל התיאוריה שמסביב, הנגר צריך להכיר את כלי עבודתו ולהצליח להפיק מהן יצירות, ובעל חנות הפרחים צריך להכיר את סוגי הפרחים אופן הטיפול בהם ויכולת השזירה. אדם שאינו אינטליגנט לא יוכל להחזיק במשרה.

המניע לעבודה

כמו כן, אדם שעובד על מנת לקבל את הצ'ק בסוף החודש וזה הדבר היחידי שמניע אותו לקום ולבצע את עבודתו – לא יוכל להחזיק במשרתו לאורך זמן. הכסף אינו נדבך ראשי בהצלחה בעבודה, הוא תגמול הולם ביותר, אולם העובד או המנהל צריכים לחשוב בצורה יצרנית, איך ליצור ולייצר עוד, כתוצאה מכך אכן יהיה תגמול כספי כזה או אחר בסוף החודש, אולם זה לא מה שיניע את היצרנות, ואם הכסף הוא שזה שיניע את הייצור – הייצור לא ימשיך לאורך זמן. לדוגמא: נער שהשתחרר מהצבא ורוצה לטוס לחו"ל , היעד שלו הוא טיול במזרח והוא צריך עבור היעד הזה סכום כסף מסוים, הוא הולך לעבוד בקטיף בפרדס, לומד את העבודה וקם בבוקר בכוח כדי ללכת ולבצעה, חוסר תשוש בסופו של יום ורק מחכה לקבל את הצ'ק בסוף החודש, ככה מעביר 5 חודשים ובסופו של דבר רואה שמצליח להשלים את הפער של סכום הכסף שהיה חסר לו. בו ברגע הוא מרים טלפון למנהל העבודה ומודיע לו שמפסיק לעבוד – הכסף הניע אותו ולא השמירה על המשרה שלו.

העובדים והמנהלים המצליחים

אם כך, מסתבר כי שמירה על משרה תקינה ועבודה פרודוקטיבית ומוצלחת כשמאחוריה עומד אדם מצליח אינן תלויות במזל. המצליחן בעבודתו צריך להיות מוכשר בתחומו, אינטליגנט, בעל יכולת גבוהה לתקשר את מסריו ולקבל בהבנה ובסובלנות מסרים אחרים, לדעת לשלוט באנשים מסביבו ולהיות מסוגל לקבל שליטה מאחרים – אלה הם העובדים והמנהלים היצרניים המצליחים שבינינו, היות ויש להם את הכישרון לשמור על עבודתם ולבצע אותה בנינוחות על הצד הטוב ביותר, הם הבסיס של העבודה המוצלחת בעולמינו, הם דור העתיד שמורכב מהאנשים המצליחים.

בהצלחה לכולנו,
אלעד הדר, מנכ"ל
קבוצת Success ייעוץ עסקי

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות