אתם מוציאים יותר מדי על הקהל הלא נכון – שיווק לקהל הקיים

לא יעזור, לא יעזור כמה פעמים. אני אסביר לכם, זו עדיין. נקודה שאתם מזניחים אותה אבל אחרי מה שקרה לי אתמול? לא יכולתי שלא לחלוק את זה שוב איתכם כדי להזכיר כי אולי אולי עכשיו זה ישכנע אתכם? אתמול היה יום טוב יום מבחינת סטטיסטיקות, שהיה בסדר, לא וואו, אבל מה שגרם לי להיות ממש מרוצה. זה שמתוך כלל הלקוחות שקנו מאיתנו ייעוץ עסקי, הראשון שבה בחרו בשם ליאור, זה מישהו שהיה לקוח שלי לפני חמש עשרה שנה היה מאוד מרוצה התקדם איתנו. בייעוץ מאז שהוא סיים את הייעוץ התקדם עוד קצת ואחרי חמש עשרה שנה החליט שהוא רוצה לחזור ועוד רגע תבינו איך הוא חזר אלינו ולמה הוא חזר אלינו, ושתיים אחריו הגיע בחור בשם אביעד, שהיה לקוח שלי לפני ארבע שנים וגם הוא התקדם מאוד מאוד יפה והחליט כתוצאה מזה שזה הזמן לחזור לקבל שירות פעם נוספת. אז למה אני מספר לכם את זה? ומה כל כך מיוחד? קודם כל, לרוב העסקים שאני מכיר זה נעשה בצורה פסיבית, אם בכלל, שיש להם לקוחות חוזרים ואני כל הזמן מסביר לכם שמחירי הזהב האמיתי שלכם הוא הקהל שכבר היה איתכם. גשר הלקוחות שקנו מכם בעבר. האנשים שיעשו אתכם כבר עסקים, הרי לסגור עסקה עם לקוח שמכיר אותי חמש עשרה שנה ועזרתי לו להקים את העסק. זה האתר שיחה חברית כאילו מאשר לעשות עסקה. אין עסקה יותר טובה מזאת ואותו בחור שהיה לפני ארבע שנים ועזרנו לו מאוד בעסק שלו ועכשיו חזרה שוב. זה גם הכי קל בעולם מאשר להתקשר ללידים קרים. אז למה לכל הרוחות אני בן היחידים ששומר על קשר עם הלקוחות שלי? למה אני בן היחידים שכל הזמן מחפש איך לתת ערך ולהמשיך לשמר קשר? למה אתם כל הזמן משקיעים ותסתכלו על התקציב פרסום שלכם? תפסיקו להגיד גם אני שומר על קשר כי אתם שולחים פעם בראש השנה ברכה. כמה בדיוק הם עם כמה מהתקציב פרסום שלכם וההשקעה שלכם במשאבים פרסומיים הולך לקהל חדש וכמה לקהל הקיים שהיה אתכם בעבר. ברוב העסקים זה מאה אחוז במעטים מהם זה שמונים אחוז ובשאר הם בכלל אתם משקיעים המון המון המון. בלי נינוה בפרסום ובמיתוג ויחד עם זאת, האם אתם שומרים על פעם בשבוע על קשר עם לקוחות העבר שלכם? האם אתם שולחים ניוז? לטר, אומרים ניוז לטר, זה נחלת העבר. כבר לא מסתכלים על מיילים. אז נכון, מיילים מאוד מאוד ירדו ויש אחוזי פתיחה מאוד נמוכים, אבל עשרה אחוז זה עשרה אחוז יותר מכלום ואם היו לכם שלושת אלפים, לקוחות או כמו שאצלי יש בה רשימת תפוצה מאה ושמונה אלף על העסקים לא יודע מה איתכם עשרת אלפים איש ששלוש פעמים בשבוע מקבלים ממני זה יותר נשמע לי דבר מאוד מאוד נחמד. מעבר לזה שאני מצרף את אותם אנשים גם לשיעור היומי ואותו בן אדם שבא אתמול לקנות אחרי חמש עשרה שנה הוא בשנה וחצי האחרונות עוקב אחרי השיעורים היומיים, קיבל המון ערך, השתמש בכמה דברים ששוב הקפיצו לו את העסק ואמר טוב די, הגיע הזמן כנראה שאני אחזור לסבב בית של ייעוץ עסקי. נקפוץ לשלב הבא, כל מה שאתם צריכים זה להכניס לסיסטם שלכם דברים שבאופן קבוע מתקשרים עם כל הקהל שלכם, בדגש אחד קטן לפני שאני הולך לעבודה. תתנו ערך במקום לנסות למכור לו לפנות כל פעם לקהל שלכם עוד פעם ועוד פעם בהצעות מכירה. תחשבו מה יכול לתת להם ערך, ואיך אתם יכולים לתקשר איתם ולתת ערך. זה לאו דווקא לדבר אפילו על העסק שלכם. מצידי אם יש לכם המלצה לשישי שבת, לטיול טוב עם המשפחה זה אחלה ערך לתת. אם הלכתם למסעדה טובה ואתם רוצים להמליץ עליה זה אחלה ערך לתת. אם אתם רוצים להמליץ עליי ועל השיעורים היומיים שלי, זה אחלה ערך לתת. תחשבו מה אתם הולכים לתת ערך במקום כל הזמן לנסות למכור אז הקהל שלכם יקשיב לכם. התעניין בכך ובסוף אולי גם לרכוש מכם שוב. אז במקום למכור עוד פעם לקהל חדש והדרך הטובה ביותר זה להסתכל כמה אתם מוציאים כסף לכאן וכמה לכאן. לכו להשקיע בקהל הקיים שלכם. הרווחים האמיתיים נמצאים שם, תמיד השקיעו במערכות יחסים ולא בסטוצים. 

תמונה של אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

שיווק נכון
הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות