קיימים בני אדם אשר יודעים כבר בהיותם בגילאים צעירים שהינם נועדו להיות בעלי עסק משלהם
לעומתם, ישנם בני אדם אשר מוצאים את עצמם פותחים חברה בשל שינויים בחיים שלהם, כמו למשל – פיטורין ממקום עבודה, הפיכתם להורים או פרישה מהעבודה וכיוצא בזאת. קיימים אף בני אדם שכירים, אשר תוהים האם תפקיד של בעל חברה מתאים להם. כדי לבסס את התהיות שלכם באשר לביצוע פתיחת חברה, נענה על מנעד רב של נושאים בהקשר זה במהלך המאמר שלהן.
על מנת להקים חברה, בליווי של יעוץ מקצועי, כדאי לכם לפנות למר אלעד אדר, אשר אוחז בתפקיד של מנכ"ל בחברת הייעוץ העסקית הכי עצומה בארץ.
התגמול שמתאפשר על ידי פתיחת חברה
אין כל בני האדם בעלי נטייה להגדיר תגמולים באותה דרך. בשביל חלק מהם זה יכול להיראות מיזם חדש צומח ומצליח, בשביל אחרים זה יכול לכבוש את הלא נודע ולהכות בכוחות עצמם. כך או כך תוכלו להרוויח תגמול נאה למדי כאשר תחליטו אודות פתיחת חברה.
פתיחת חברה תהפוך אתכם למנהלים של עצמכם
תמיד חלמתם להיות המנהלים של עצמכם, במקום לציית למעסיק שלכם ולמלא אחר כל גחמה שלו? כאשר הנכם נוקטים במהלך של פתיחת חברה, הנכם המעסיקים שלכם, לכל דבר ועניין, ובסופו של דבר אתם שולטים בגורל שלכם.
פתיחת חברה מאפשרת לכם לוח זמנים גמיש ביותר
בעלות על חברה משלכם מהווה עבודה קשה ולפעמים מחייבת אתכם לעבוד במשך הרבה דורשת שעות. מאידך, בכל מיני מצבים, פתיחת חברה משלכם יכולה לאפשר לכם לעבוד בכל מיני שעות גמישות יותר.
איך לפתוח חברה?
- קודם כל, עליכם להחליט אודות מה סוג החברה שברצונכם לייסד? במדינת ישראל הסוג הכי שכיח של החברות שנפתחות הינו חברה בע"מ. הסוג הפחות שכיח הינו חברה שלא מוגבלת במניות. ההבדל בין שתי החברות הללו בא לידי ביטוי בכך שמידת האחריות הכספית והמשפטית של בעלי או מייסדי החברה במקרה שהחברה נקלעה לחובות או קורסת פיננסית.
- שנית כל, עליכם לרשום את החברה שהקמתם ברשם החברות – בתום שבחרתם שם לבית העסק שלכם, ניסחתם תקנון ומיניתם דירקטוריונים, כעת יש באפשרותכם לרשום את החברה ברשם החברות. הלכה למעשה עסקינן אודות תהליך של הגשת מסמכים לגוף אשר מכונה רשם החברות, כאשר את המסמכים האלו יכין לרוב עורך דין, אשר הינו מומחה בדיני חברות.
- רישום החברה אצל רשויות המס, כגון ביטוח לאומי ומס הכנסה – בתום התהליך המוצלח של רישום החברה שלכם ברשם החברות וקבלת האישור על כך ואת מספר הח.פ. של החברה, הנכם עשויים לעבור לשלב של פתיחת התיקים ברשויות המס השונות הכוללות את המע"מ, המוסד לביטוח הלאומי ומס הכנסה.
טיפים לניהול חברה שטרם נפתחה
בפני פתיחת חברה, יש המון שאלות שיכולות לעלות. הכתבה הזאת היא לא חזות כל הידע, לא משנה כמה טיפים לניהול חברה יכולים להיות בה. ייתכן שיהיה בה מידע מעניין, עם זאת, לא בהכרח יספק תחליף לעזרה מקצועית ומומחית – כמו זו שניתן לקבל מיועץ עסקי לחברות, שיכול לראות את החברה, למפות את המצב הנוכחי שלה ולהבין מה בדיוק היא צריכה. אנחנו, בכתבה זו – ננסה לשרטט כמה טיפים לניהול חברה שאנחנו מחשיבים כיקרי ערך בעבור פתיחת חברה. נתחיל.
איך לפתוח חברה לפני שפותחים אחת
כאשר מוציאים מוצר חדש לשוק – ניתן לבדוק כמה מהר הוא יכול להיכשל. מה הכוונה? ובכן, אם הוא עומד להיכשל, אנחנו כנראה רוצים לדעת את זה לפני שנשקיע בו את התקציב השנתי. איך נדע זאת? נוכל לשלוח את ההצעה המינימלית האפשרית ביותר (MVP – Most Viable Product) שזה מושג בהנהלת עסקים שמדבר על אבטיפוס. שאגב, אבטיפוס זו מילה שיכולה מאוד להסביר את עצמה. אב-טיפוס. אב- כמו החלק הראשוני, המקדים, הבורא. טיפוס – כמו ארכיטיפ, סוג, סכמה. על כן, הרעיון הראשוני ביותר שניתן ללדת – ולהוציא לשוק – כדי לבחון, האם השוק אוהב את הזה. האם הוא בקטע של זה. אמנם זה צריך להגיע אחרי פתיחת החברה, בהרבה מקרים – אם רוצים לדעת איך אבטיפוס יעבוד, לעתים קרובות צריך לעשות איזשהי פעולה עסקית כדי לייצר אותו ולהביא ואתו לשוק – אך אבטיפוס יכול להיות גם מוצר רעיוני. ניתן לדוגמה לייצר סקר שוק שייבחן מה דעת הקהל לגבי רעיון מסוים, או פשוט לייצר משהו באופן נקודתי ועצמאי – כדי לקבל מושג מה הן העלויות שלו, כמו גם לתת ללקוחות פוטנציאלים לעבוד עימו כדי לדעת מה הם חושבים ומרגישים לגביו – מה שיכול להוות את הבסיס למוצרים ושירותים בעתיד, בהתבסס על מה שהלקוחות אמרו שהם רוצים ומעוניינים, מתוך החוויה שלהם עם האבטיפוס הנזכר לעיל.
אבטיפוס לפני פתיחת חברה
הדבר מאפשר שני דברים – כמה עולה להפיק את המוצר, מה שמאפשר להעריך את עלויות הייצור. כמו גם להתחיל לתכנן את הקונספט של החברה – מה מוכרים, למי מוכרים, איך מוכרים, וכן הלאה. כאשר יש אבטיפוס – יש משהו מוכן ביד. יש צורה מסוימת. אפשר כבר להציע לאנשים. לראות מה הם חושבים, מה הם אומרים. גם אם זה לא המוצר המושלם, או הגרסא הסופית שלו, לצורך העניין – עדיין זה מאפשר לדעת אם יש ביד משהו טוב. אם אנשים נותנים פידבקים מעולים וחיוביים סימן שיש משהו שווה להמשיך ולייצר, סימן שהוא לא ייכשל כל כך מהר – סימן שאם באמת תתרחש כאן פתיחת חברה – ייתכן שיש כאן משהו נחמד ליצור, משהו שיכול לעבוד. נוסף על כך, בונוס עיקרי הוא שעם פתיחת החברה – כבר ברור יותר מי קהל היעד. לדוגמה, אם נותנים את האבטיפוס למאה אנשים, וחמישים מהם אמרו שהם נהנים ואוהבים את המוצר, ועם זאת חמישים אחרים אמרו שהם לא נהנים ולא אוהבים את המוצר – הדבר מאוד יכול לסמל שהמוצר לא בהכרח מדורג 5 מתוך 10, אלא שחמישה מתוך עשרה אנשים אוהבים את המוצר. על כן, יש רמז מסוים מי הם האנשים שבאמת ירצו לקנות אותו. כך שבתהליכי פתיחת החברה – כבר יכולה להיות תכנית עסקית שיכולה להכיל פרטים כמו מה הוא המוצר או השירות שהחברה מוכרת, כמו גם למי החברה מוכרת אותו. האם זה בטווח גילאים מסוים, מגדר, על פי צורך אישי – וכן הלאה אפשרויות שיכולות להתוות את קהל היעד של המוצר. מכאן, הדרך נהיית יחסית פשוטה והדיון נהיה על בסיס – למי מדויק למכור, איך ובאילו עלויות? כלומר, מה התמחור הרלוונטי כדי לכסות הוצאות ולהכניס רווחים לחברה.
האם לפתוח חברה או לא
על כן כשניגשים לשאלה איך לפתוח חברה, מעבר לעובדה שמתבקש לעשות זאת דרך רשויות המדינה ואולי גם בייעוץ של רואה חשבון או/ו מנהל חשבונות, מתבקש לדעת גם לאיזו מטרה לפתוח חברה. מטרה שלמעשה יועץ עסקי לעסקים בהחלט יכול לסייע בה – שכן הוא יכול לעזור להתכוונן על יצירת האבטיפוס והצגתו בפני קהלי יעד אידיאליים, כדי לבנות את הבסיס ההתחלתי שיאפשר לדעת אם זה רעיון טוב או לא לפתוח את החברה.