success ייעוץ עסקי » שאלות נפוצות
הייעוץ העסקי שמספקת חברת Success פועלת בהצלחה ברחבי העולם מזה למעלה מ-20 שנה.
אנו מספקים תוצאות במהירות המירבית, אך חשוב לזכור כי מהירות השיקום, הצמיחה וההתרחבות תלויה במרכיב אחד חשוב שאסור להתעלם ממנו: בסופו של יום, המנהל הוא זה שמקבל את הידע והכלים ותפקיד היועץ לעזור לו ליישם ולא לעשות את העבודה במקום המנהל ולכן התוצאה תלויה בקשר ישיר עם האנרגטיות שבה מיישם המיועץ את החומר שמועבר לו.
בארכיון חברת Success יש תיעוד של עסקים רבים בכל גודל ובכל תחום שהשיגו תוצאות מדהימות בזמן קצר, בניהם ניתן למצוא:
רשת קמעונאית בעלת מחזורים של מליוני שקלים, העלתה בתוך חודש אחד את הרווחיות בלא פחות מ-20%, זאת בעקבות מהלך ארגוני מדוייק.
בעל עסק בתחום השירותים שפעל שנים, הכפיל את המחזור ושילש את הרווחיות וזאת בתוך שלושה חודשים, זאת באמצעות איתור הבעיה האמיתית שמנעה מהעסק שלו לצמוח.
עסק אחר בתחום ההדרכות הכפיל את המחזור מבלי להגדיל את ההוצאות הקבועות בתוך חודש וחצי ובחודש שלאחר מכן הכפיל את המחזור בשנית מבלי להגדיל את ההוצאות, זאת לאחר שנמצאה טעות בדרך בה הוא שיווק ומכר את חבילות ההדרכה שלו.
מקרים אלו ורבים נוספים מתועדים ואף ניתן לשוחח עם נציגי החברות.
כל יועצי חברת Success הינם יועצים שעברו את מסלול ההכשרה הקפדני שלנו וקיבלו תעודת הכשרה לאחר שסיימו התמחות ארוכה הכוללת יישום מוצלח בעסק קיים של כל וכלי שהם למדו במהלך הכשרתם.
עד כמה שהיה נחמד לספר שאחוזי ההצלחה של חברת Success הינם 100%, המצב הוא לא כך.
השיטה שבה חברת Success נוקטת בייעוץ העסקי מכונה ליווי עסקי ולאחר התנסות מרובת שנים בארץ ובעולם נמצא כי זו השיטה בעלת אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר.
הסיבה נעוצה בכך שבליווי עסקי לא רק מקנים ללקוח ידע וכלים אלא גם עוזרים לו ביישום והטמעה של החומר בפועל.
בארץ קיים מגוון גדול של יועצים, חלקם מציעים ידע, חלקם מציעים פתרונות, אך רק השילוב של השניים יחד ייתן למנהל ולעסק את התוצאה הטובה ביותר שכן לא מספיק לתת פתרון צריך גם לדאוג שבסופו של דבר למנהל ישארו הידע והכלים, כדי שיוכל להתמודד עם בעיות דומות בעתיד בכוחות עצמו.
בליווי עסקי חברת Success לוקחת אחריות מלאה על הלקוח ועל התוצאות שכן לא מדובר בהעברת ידע בלבד שלאחר מכן ניתן להאשים את המנהל בחוסר יישום מוצלח. כמו כן לא מדובר במצב בו המנהל רוכש שירות “מדף” מן החברה ולכן עליו מוטלת האחריות היות והוא בחר את המוצר או השירות הנכונים לסיטואציה בעסק שלו.
לאור שיטת הליווי העסקי, חברת Success מגיעה לתוצאות מוצלחות עם כ-95% מן הלקוחות שלה, בל נשכח שלטנגו צריך שניים…..
בשנים האחרונות נעשה נפוץ השימוש במושגים: אימון אישי, קואצ’ינג, ייעוץ עסקי, ליווי עסקי, ייעוץ פיננסי, אימון עסקי וכו’ רוב הציבור כלל אינו מודע להבדלים בין התחומים השונים ופעמים רבות אינו יודע כיצד לאמוד את איכות השירות שמוצע לו.
ישנן שתי קטגוריות עקריות ייעוץ ואימון.
פורטל האימון הישראלי מגדיר אימון אישי ככלי להגשמה של חלומות, מיצוי פוטנציאל אישי באמצעות יכולת המאמן לשקף, להקשיב ולעזור למאומן למצוא בהירות.
מילון קיימברידג’ מגדיר ייעוץ כקבלת מידע או עצה מאדם בעל ידע ייחודי בנושא מסויים.
מהבהרה של שתי ההגדרות הללו ניתן ללמוד על ההבדל המשמעותי בגישות בין אימון אישי לייעוץ: אימון עוסק בשיפור יכולתו האישית של המנהל באמצעות הקשבה, שיקוף וכו’
ואילו ייעוץ נותן למנהל ידע וכלים שבהם יש ליועץ התמחות או ידע ייחודי. ייעוץ ניתן פעמים רבות לצוות חברה במטרה להכשירו ולהעשירו בידע ובכלים שנחוצים לשיפור תיפקודו.
נכון להיום אין עדיין בארץ גוף מחוקק שקובע למי מותר לכנות עצמו יועץ או מאמן וזו אחת הסיבות שתחום זה התרחב כמו פטריות אחרי הגשם וייצר יחד איתו שרלטנים אין ספור הן בייעוץ עסקי והן באימון אישי. כיום כל שצריך בכדי לעסוק באחד משני תחומים אלו הוא כרטיס ביקור.
מנהל או חברה שמעוניינים בשיפור צריכים להגדיר לעצמם, האם הם מעוניינים בשיקוף והקשבה או בידע וכלים. ועל-פי תשובה זו על המנהל והחברה לקבל את ההחלטה באיזה נתיב עליו ללכת.
אך לא משנה מהי הדרך בה בוחרים, ראוי לציין כי עדיין צריך להתגבר על מכשול השרלטנות.
בידקו תמיד, מה הנסיון של אותו יועץ, על-פי איזה ידע הוא פועל, מהם התוצאות שהיו לו בעבר, דברו עם לקוחות שלו, ערכו עליו בדיקת רקע באיטרנט וכו’.
כל יועצי חברת Success הינם יועצים שעברו את מסלול ההכשרה הקפדני שלנו וקיבלו תעודת הכשרה לאחר שסיימו התמחות ארוכה הכוללת יישום מוצלח בעסק קיים של כל וכלי שהם למדו במהלך הכשרתם.
שיטת הייעוץ של Success הנה שיטת שנהוגה בכ-80 מדינות, זו טכנולוגית הייעוץ היחידה שקיימת בעולם.
ישנן תוכניות “לטיפול נקודתי”
תוכנית למנהל עמוס, תוכנית כיצד להעלות את הכנסות העסק שלך, תוכנית לבניית ארגון, תוכנית כיצד לקלוט עובד חדש ולקבל ממנו תפוקה במהירות, תוכנית לבניה של ניהול פיננסי נכון ועוד…
תוכניות אלו לוטשו עד לרמה כזו כי הן מתאימות לכל עסק בכל גודל ובכל תחום והמומחיות של יועץ שהוכשר לכך, הוא להוציאן לפעול בהצלחה מלאה בכל פעם ובכל עסק..
בנוסף לתוכניות אלו ישנו תהליך הליווי העסקי, בליווי עסקי מוצמד לחברה יועץ אחד או יותר והם אנשי הקשר מול הלקוח, חברת Success בתוכנית זו לוקחת אחריות מלאה על הלקוח.
התהליך מתחיל בחקירת Real Why שלאחריה “נתפרת” תוכנית אישית לכל חברה בהתאם לליקויים שנמצאו בחקירה וליעדים שהוצבו על-ידי הלקוח, כל זה בייחס לזמן שהוגדר לביצוע התוכנית כולה.
בכדי למקסם את התוצאות של עסק ולקבל שיפור גדול ככל האפשר על חלקי הארגון כולו חייבים להיות מתואמים, גם בעסק של אדם אחד יש תפקידים וחלקים רבים וכמובן שהפעולות השונות שהאדם עושה חייבות להיות מתאומת יחד, אחרת התוצאה היא ארגון שהולך לקראת אסון.
בדיוק מסיבה זו במהלך השנים פיתחנו עבור לקוחות החברה מכלול שירותים שבאמצעותם ביכולתה של חברת Success לספק שירות מקיף לכל עסק, חברת Success נמנעת מלטפל בתחום אחד והוא תחום מקצועיותו של אותו העסק.
להלן תרחישים שמתאר דוגמא לשימוש בשירותים השונים:
מנהל רכש ייעוץ עסקי בעקבות האטה בצמיחת העסק, בכדי לאתר את הגורמים המעקבים נערכה אצלו בעסק חקירת Real why בחקירה נמצאו ליקויים רבים אך אובחנה בעיה עיקרית בכמות העסקאות החדשות שנסגרות, הסתבר שהשוק השתנה במהלך השנים אבל בעל העסק השאיר את השירות שהוא מציע בדיוק כפי שהיה חמש שנים קודם לכן.
על-מנת להתאים את השירות המוצע ללקוחות של בית העסק המלצנו לערוך סקר שוק בסקר אותרו הצרכים המדויקים של הלקוחות וכן בהתאם לתוצאות הסקר הוגדרו מוצרי פרסום ראויים.
הלקוח הוציא את הפרסום הוא היה הצלחה מסחררת, אנשי המכירות היו עמוסים ולא היו מספיקים לחזור לכל הפונים, המנהל הבחין כי הוא מתחיל לאבד פניות בעקבות מחסור בכוח אדם במחלקת המכירות וכעת נדרשה לו עזרה בגיוס כוח אדם, סיפקנו ללקוח את שירות Success Jobs בתוך מספר ימים הוצבו במחלקה שני אנשי מכירות מקצועיים ובעלי רקע עשיר בתחום המכירות.
כעבור שבוע ימים התוצאות של המכירות התחילו להגדיל את הכנסות החברה אך אנשי המכירות התלוננו כי הם נתקלים בהתנגדויות רבות של הלקוחות ביחס למחיר הנדרש, אך בהתאם לתמחור שהוגדר יחד עם המנהל הוזלה במחיר תגרור הפחתה בערך השירות המוצע.
מאחר והניסיון מלמד שלא תמיד צריך להקשיב לאנשי מכירות החלטנו להשתמש ב- Success Agent שהוא יועץ של Success שמדמה מצב של פגישה אמיתית עם המכירות,
מה שמוכר בעולם העסקים כלקוח “סמוי”.
לאחר הבדיקה עלה כי הבעיה היא כלל לא במחיר הבעיה הייתה טמונה באנשי המכירות שכלל לא היו מיומנים בטיפול בהתנגדויות ככל ובהתנגדויות בנוגע לכסף בפרט ולכן הוחלט ש- Success תעביר סדנת “טיפול בהתנגדויות”. לאחר הסדנא אחוז המכירות עלה ב- 25% והפעילות של העסק יוצבה.
בשלב זה הוחלט כי כדי לשפר את יכולת המנהל וכדי להביא אותו לנקודה בה הוא יוכל לפעול בעצמאות מלאה עליו לרכוש ידע ניהולי נוסף ולכן שולבה תוכנית סדנאות למנהלים במקביל לתוכנית הייעוץ.
תוך שלושה חודשים המנהל הרגיש כי הוא כבר יכול לשלוט בצורה מלאה בכל איזור בעסק שלו ולכן הייעוץ הופסק.
חצי שנה לאחר הפסקת הייעוץ פגשתי את אותו הלקוח והוא סיפר לי על הישגים המדהימים שחלו בחצי השנה האחרונה, אם זאת הוא הציג בפני מספר בעיות שחוזרות על עצמם בעסק, הראשונה היא שהוא מאד עמוס כתוצאה מהצמיחה והשנייה היא שהוא לא מצליח לאתר כוח אדם איכותי על אף ההשקעה המרובה שלו בפרסום מודעות דרושים ובאין ספור ראיונות.
הבעיות הצביעו על חוסר ידע בשני תחומים ניהולים, הראשון כלים ניהולים והשני כלים בגיוס ומיון כוח אדם, החלטנו כי אין צורך להיכנס לתהליך ייעוץ וכי מה שחסר זה פשוט ידע בתחומים אלו ולכן רשמנו את המנהל לשני קורסים אישיים שמטפלים בדיוק בנקודות אלו.
המוטו של Success ייעוץ עסקי הוא להקנות כלים וידע למנהל ולעובדים ולא לעשות במקומם, אם זאת כמובן שהתהליך אינו נשאר ברמה התיאורטית הפגישות האישיות והסדנאות נבנות בצורה כזו שהן מספקות “מאסה” וידע בכמות מאוזנת ובכך פותחות צוהר לידע ולתוצאות גם יחד.
ההבדל בין ללמוד לבין לדעת נובע מאיכות הקניית הידע, היועצים של Success מספקים ידע נקודתי אודות הבעיה בה הם נתקלים ומיד עוזרים ללקוח להטמיע וליישם את הידע לפתרון הבעיה.
כחלק אינטגראלי של הייעוץ מועברות סדנאות העשרה למנהלים ולעובדים כדי להעמיק ולהגדיל את כמות הידע של המנהל והעובדים.
התוצאה הסופית מנהל וצוות עובדים שמודעים לתפקידם ויודעים למלאו בצורה האפקטיבית ובכוחות עצמם.
הרווח של Success ייעוץ עסקי הוא לקוח מרוצה שיש לו תוצאות והישגים והוא ממליץ בחום על שירותי החברה.
אין ל- Success ייעוץ עסקי שום כוונה ללוות עסק למשך תקופה ארוכה בטח ובטח לא למשך כל תקופת קיומו, ליווי ארוך טווח מראה על כשל בהקניית הידע.
רופא טוב ימצא את המזור לבעיותך לאחר מפגש בן 10 דקות, רופא גרוע ילווה אותך תקופה ארוכה ו”יעזור” לך בהתמודדות המייגעת עם המחלה….
ב- Success אנו מאמינים כי את הייעוץ עסקי יש לתת למנהלים ולא לעובדים, ישנן שיטות ייעוץ שדוגלת בדרך בה המנהל עסוק מדי ואין לו זמן ללמוד כיצד צריך לפעול העסק או כיצד על העובדים לנהוג בתפקידם ובוודאי שלא יהיה לו זמן מאוחר יותר להכשיר את העובדים בנושאים אלו ולכן חברות אלו מעבירות לעבודים סדנאות, קורסים והכשרות אחד על אחד.
דרך פעולה זו היא טובה אבל לוקה בחסר אחד גדול מאד!
ייעוץ וליווי עסקי שלא מתבצע בעיקר עם המנהל יוצר תלות בחברת הייעוץ והופך אותה להיות “בעלת הידע” ולכן החברה שמקבלת את השירות בדרך זו קשורה לעולמי עד עם אותה חברת ייעוץ שהרי טבעם של עובדים הוא להתחלף, עובד עובר מקום מגורים, רוצה להתקדם, לא מקבל את השכר לו הוא מצפה או סתם משתמעמם מעבודתו ומחפש אתגר חדש, כעת המנהל נמצא בבעיה מאחר והוא אינו יודע כיצד להכשיר את העובד החדש ולכן הוא מזמין פעם נוספת את חברת הייעוץ לספק את ההכשרה וחוזר חלילה.
בעיה נוספת היא שלמנהל יהיה מאד קשה לפקח על משהו שהוא בעצמו לא יודע על בוריו, מנהל שלעולם לא עבר סדנת מכירות לא יוכל לאתר פגמים וחריגות ובוודאי שלא יוכל לתקן את העובד שלו. במצב שכזה במנהל ייקבל כל מה שהעובד יציג בפניו כעובדה מוגמרת, מאחר ואין לו את התמונה של “המצב האידיאלי”.
אנו ממליצים לפעול בדרך בה המנהל מקבל את מרבית הידע והכלים ואילו חברת הייעוץ מספק את הידע, היכולת והליווי בהטמעת הנתונים בשטח, אך המנהל הוא זה שמוביל, חשוב לציין שהכשרת עובדים על ידי גורמי חוץ ככוח עזר מומלצת ביותר אבל לא כתחליף לניהול יעיל ומקצועי.
בדרך זו המנהל רוכש את עמדתו בפני העובדים והוא ירכוש את אמונם בו, שזה גורם שאסור להפחית בחשיבותו.
לכן במידה ואתם שוקלים לקחת ייעוץ או ליווי עסקי במחשבה שחברת הייעוץ העסקי תעשה עבורכם את “העבודה השחורה” או תחסוך לכן זמן בדברים שאין לכם כוח להתעסק איתן דעו כי ברגע זה גזרתם עליכם חתונה קתולית.
אנשים רבים אינם מכירים את ההגדרה של המילה “טכנולוגיה” ולכן מניחים כי המילה טכנולוגיה רלוונטית אך ורק לתחומים כגון: מחשבים, היי-טק וכו’ ולפיכך לפני שנבהיר מה היא טכנולוגיית ייעוץ נבהיר את ההגדרה של המילה טכנולוגיה.
טכנולוגיה (מיוונית: טכנו = אומנות, לוגיה = תורה; תורת האומנות) היא תחום דעת העוסק בחיפוש פתרונות מעשיים כמענה לצרכים אנושיים, תוך ניצול חידושי המדע.
מדע הוא שיטה לאיסוף ידע אודות העולם באמצעות צפייה, ניסוי והסקה שיטתיים, ודרכי מחקר שנועדו לפתח ידע זה. השיטה המדעית כוללת עקרונות ותהליכים המשמשים לאיסוף ידע מדעי, ומכונה גם מחקר. אדם העוסק במדע נקרא מדען.
מקור ההגדרה: ויקיפדיה
ידע זה מתאים לכל גודל ולכל תחום של עסקים בין אם מדובר בעסק של אדם אחד או בתאגיד בעל מאות אלפי עובדים.
סדרת כרכי הניהול משתרעת על פני 11 כרכים ולמעלה מ- 12,000 עמודים אשר מכסים את כל הידע שארגון צריך לדעת על מנת להצליח.
הכרכים השונים כוללים ידע בתחומים הבאים:
שיווק, מכירות, כח אדם, פיננסים, ניהול, יחסי ציבור, ארגון, שימור לקוחות ועוד…
חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן.
די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?
WhatsApp us