success ייעוץ עסקי » ייעוץ עסקי לעסקים » תוכנית עסקית
עסקים נוסדים עבור מטרה אחת. לא, זה לא להרוויח כסף – הכסף עוזר להם להגשים אותה. למעשה, רבים ממנהיגי העולם העסקי אומרים שעסק צריך לקום על משימה – הוא לא יכול קודם לקום ואז להפוך "למשימה". מה המשימה של העסק? מה הוא רוצה להגשים? איזה שינוי הוא רוצה להביא לעולם? גם אם מדובר בדבר מה פשוט כמו למכור פוגים לילדים בני 6, או לתת לכל כלה זר פרחים של נרקיסים בליל חתונה. יש משימה, יש מטרה – על פי כן, יש חזון וכמובן אמורה להיות גם דרך להגשים אותו – במידה ורוצים להגשים אותו. על כן, כאשר מקימים עסק, תוכנית עסקית, מאפשרת לדעת איך מתכוונים להגשים את החזון לכדי מציאות. אם אנחנו רוצים למכור זרי נרקיסים לכלות, הרי שיש כאן יוזמה עסקית – מה השירות? מה המוצר? איך נביא אותו לידיים של הלקוח המרוצה? וכמה רווחים זה צפוי להניב?
זוהי המהות של תוכנית עסקית.
בניית תוכנית עסקית לעסק – ובמילים טכניות, כחלק מהתוכנית אנחנו שואלים?
במקום להגיד "טוב, יש לנו עסק. מה עכשיו?", אנחנו למעשה אומרים "זו התוכנית, זו המטרה, זו דרך הפעולה, זה כמה שזה אמור לעלות ואלו הרווחים שאמורים להישאר בתומה". ובכך אפשר להתחיל מתוך הנחייה מסוימת, מתוך ידיעה של מתווה הדרך.
למעשה, עסקים שלא מתחילים עם תוכנית עסקית, אלו עסקים שאין להם יעדים מוגדרים, שאין להם דד ליין – שיכולים לחוות שהם לא מתקדמים "מספיק מהר", כי הם לא לוקחים את הפעולות הראויות כדי לקדם ולהשלים את היעדים שלהם – כי אין להם כאלו, אז בטח שהם לא מתקדמים לקראתם – בטח ובטח שלא במסגרת זמן שנקבעה מראש.
ובכך יועץ עסקי יכול לקבל מושג מה העסק צריך, איך הוא יכול להתקדם טוב ומהר יותר, מה יאפשר יעילות רבה יותר בסדר פעילותו. זו למעשה צורת חשיבה יעילה לבניית תוכנית עסקית.
כשקיים עסק, התוכנית העסקית, שנקראת גם תוכנית עסקית פנימית מהווה את הבסיס לתקציב עבודה שנתי ורב שנתי – אשר מגבשים אותו לאחר שבעלי העניין בחברה ובעסק הבינו מה נדרש כדי "להצליח", כדי להביא את זרי הנרקיס לכל הכלות באזור ראשון לציון עד נובמבר, לדוגמה.
במידה וזו באמת מטרה עסקית רלוונטית, נשאלת השאלה – מה יאפשר את זה? בצורה הכי יעילה, ממוקדת ומשפיעה – תוך שימוש יעיל במשאבים ומקסום ההכנסות והתוצאות, באופן יעיל, ממוקד, מאוזן ומיטיב גם כן? מה יאפשר לזה לקרות, מה אנחנו צריכים?
על פי כן, יתוכנן התקציב, שיחלק משאבים לכל המחלקות הרלוונטיות, בהתבסס על חלוקת התפקידים ותחומי האחריות – כלומר, ברור מה כל אחד מתבקש לעשות, מתי, עד מתי, מאיזו סיבה ולאיזו מטרה – וכל המחלקות והאנשים מקבלים את העזרה שהם צריכים כדי להגשים את המטרה שלהם. בין אם מחלקת מכירות צריכה להגיע ליעדים כאלה וכאלה, ומחלקת שיווק להפיץ את השמועה וכיוצא בזה.
כמובן, שהתוכנית העסקית של החברה אינה קבועה באבן – וכי היא מתוכננת על בסיס התנאים הקיימים בשוק ברגע בה נטוותה. אם התנאים משתנים – סביר שהיא כבר לא רלוונטית. מפה לחציית יער אינה רלוונטית אם היער השתנה ב-20 השנה האחרונות. על כן, אם יש שינויים ברורים וניכרים בשוק, ייתכן שהתוכנית אינה מנצלת בצורה אפקטיבית את המינוף על החוזקות היחסיות של החברה, ההכלה של חולשותיה ודרך הפעולה האפקטיבית ביותר, הנתונה על מנת להתקדם למטרה. על כן, תוכנית עסקית רלוונטית היא זו שעוזרת ליחידה העסקית להתאים את עצמה למציאות הקיימת ולהתקדם לעבר הגשמת היעדים.
יועץ ומלווה עסקים יכול לעזור בתהליך של ליווי וייעוץ עסקי לעסקים – לבדוק ולתת מבט נוסף על התוכנית העסקית שלהם ולראות כמה היא מתאימה ומשרתת את מהלכי החברה ברגע הנוכחי, כדי להגשים מידה מסוימת של התקדמות ותנועה קדימה, בקצב האורגני והאותנטי של החברה.
כחלק מעבודתנו בשנים האחרונת אנו מבינים שצריך לתת כדי לקבל אז אנחנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ראשונה במשרדי החברה, אנו נכוון אתכם מה צריך לעשות והאם כדאי לכם…
חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן.
די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?
WhatsApp us