מה הסיבה לקבל ייעוץ עסקי לחדרי כושר?
מה כולל ניהול חדר כושר? מצד אחד, ניתן להגיד שבצד המקצועי ניתן להתמקד באפיקים שונים כמו לבנות חבילות וחוגים, שמתאימים לקהלי היעד ולעונות המשתנות. כמו גם, להעסיק מדריכים ואנשי מקצוע – שבאמת מבינים מה הם עושים, שנראים מאוד חכמים ומסוגלים ואנשים באמת סומכים עליהם ומקבלים מהם ערך. כמו גם לדאוג לשירותי ניקיון במקום, ושלל אישורים שקשורים לתקנים ולבטיחות. נדמה שיש כל מיני אספקטים בניהול חדר כושר – שאפשר לעשות אותם טוב. יתרה מכך, יש אספקטים אחרים בניהול חדר כושר, שאינם קשורים להיבט המקצועי – אלא הכלכלי והפיננסי. למה הכוונה?
איך מתמחרים שעת אימון אישי? האם להציע חבילות מיוחדות בתקופות של חגים וחופשים? האם לרכוש מכשירים חדשים ואיזה? האם להכניס חוגים חדשים כמו יוגה ופילטיס? האם לבנות מועדון מנויים? וכהנה וכהנה החלטות ומחשבות. איך יודעים איזו החלטה נכונה? איך יודעים מה יהיה רווחי עבור העסק? מה ייתן ערך ללקוחות?
זו שאלה מצוינת. ניתן להגיד, שהכל מתחיל מן החזון, וממשיך באסטרטגיה העסקית, משם לתכנית העסקית, ומשם ליישום שלה דרך פרקטיקות עסקיות. הרי ניהול חדר כושר זה לא רק לעשות את המשימות נכון, זה להיות עם הלב והראש לקראת איזשהו הגשמה של חזון, איזשהי פריחה והגשמה של דבר מה שהיה חשוב לבעלי המכון לקדם מלכתחילה. אסטרטגיה עסקית היא זו שלוקחת את החזון, את הדברים החשובים באמת – ומתכננת מסלול עבורם. לכל חדר כושר יש את החוזקות והחולשות שלו – ויועץ עסקי לחדרי ומוכני כושר יכול לעזור בלאבחן אותם, כדי לדעת איך להתכונן במסע הזה, איך לעלות על הנתיב המואר והגבוה ביותר כדי להגשים את הדברים החשובים באמת לבעלי העניין של חדר הכושר הזה. על פי כן, יש מסלול שאפשר לטוות, ומתוכו גם לדעת מה זה ידרוש. האם יש צורך בהצעות מיוחדות? בתמחורים מסוג מסוים? בחוגים מסוימים? בסוג מסוים של עובדים? אלו הן שאלות, שנגזרות מתוך האסטרטגיה, שלבסוף הופכות להיות חלק מהתכנית העסקית. והתכנית העסקית – מציבה יעדים, עם לוחות זמנים, שהעסק מתקדם בהם – עד אשר הוא מגיע למצב שהוא פשוט מגשים את החזון שלו, את מטרת העל של האסטרטגיה העסקית המעוצבת עבורו.
החלטות מושכלות יותר
על פי כן, בעלים של חדר כושר מתבקשים לקבל החלטות, ולבצע כמו גם להשלים משימות כדי להתקדם לעבר מטרה מסוימת. לא שונה במיוחד מהפילוסופיה שעומדת מאחורי אימון כושר עצמו. להציב יעדים, לעשות מה שצריך ולראות תוצאות. והתוצאות במקרה זה, כפי שיועץ עסקי לחדרי כושר היה אומר, הן התרחבות עסקית. הן תוצאות ניכרות במדד הלקוחות שנכנסים, פעילים ומבקרים במכון – כמו גם ביכולת לתמחר את השירותים והמוצרים של המכון, כך שיהיה כיסוי עלויות יעיל ומתאים, יחד עם רווחים מספקים. בנוסף, כאשר יש אסטרטגיה שיווקית ותכנית עסקית – יותר קל לדעת אילו החלטות נכון לקבל. כיצד תשפיע רכישתה של מכונת אימונים חדשה? של העסקת עובדת ניקיון חדשה? האם זה יקרב או ירחיק את היעדים שחדר הכושר שואף לקראתם? דברים הופכים ונהיים קלים יותר לתפעול, כי ברור יותר למה מתקדמים. נוסף על כך, חלק מהדברים שיועץ עסקי לחדרי כושר עוזר להגשים – זה תמונת מצב, או אבחון של המצב הנוכחי – כדי לדעת מה המצב של חדר הכושר כרגע, כיצד ניתן להתייעל, איך ניתן לתמחר דברים בצורה שונה, אילו החלטות עסקיות ניתן לקחת ולקבל בצורה מושכלת. תמונת המצב מאפשרת לדעת מה קורה עכשיו – וזה יכול להעשיר אנשים לבחירות מושכלות בהמשך.
למעשה, יועץ עסקי לחדרי כושר כנראה יתחיל באבחון, שכולל אבחון של הדוחות הכלכליים, כדי לזהות נקודות בהן ניתן לשפר את מידת הרווחיות של העסק, כמו גם ניתן ללמוד בהליך זה מה למעשה הדוחות הכלכליים האלה מסרים ומה המטרה מאחוריהם. ניתן גם ללמוד על הסטנדרט בענף בכל הנוגע לתמחור, שולי רווח וכו'. כך שבשלב זה, יהיה ניתן לזהות ביתר קלות את הפרמטרים שבאמת כדאי להתייחס אליהם, כדי להתקדם לעבר אותם יעדים, שמסמלים גדילה כלכלית ועסקית עבור מכון הכושר. כך שאין סיבה להתקדם תוך עבודת ניחושים לגבי מה יכול לעבוד ומה לא יכול לעבוד, מה כדאי ומה לא כדאי, מה חכם להשקיע בו כספים וממה עדיף להימנע – כי המידע מונח באופן סדור ובהיר ואפשר להיוועץ בדוחות הכלכליים, בתמונת המצב הסדורה כפי שהתאבחנה בשלב האבחון – וזה יכול לאפשר קרקע פורייה להחלטות המשך, שיכולות לתמוך בצמיחה ושגשוג.