נחמדות היא ברירת המחדל הטובה ביותר
פנה אליי פלג אחד הצופים הוותיקים שלנו ואמר לי: "אלעד תגיד האם צריך להיות נחמד לעובדים או קשוח איתם?
קודם כל אני לא חושב שזה מתנגש, בדיוק כמו עם הילדים שלך.
עם הילדים אתה לא נחמד או קשוח כל הזמן אתה פשוט אתה, ואתה צריך לפעול בהתאם לנסיבות.
אני תמיד נחמד, אני חושב שזו ברירת המחדל הטובה ביותר.
תמיד תהיו נחמדים רק טוב יכול לצאת מזה אבל אתם צריכים לדעת לשים אתיקה כשמשהו לא בסדר.
אם אני מבקש מהילד שלי משהו פעם ראשונה ואז מבקש בפעם שנייה בטון קצת יותר תקיף
ובפעם השלישית אני צריך להרים את הקול כנראה שבפעם הרביעית אני גם יאיים ואגיד לו איזה שהוא
עונש שיכול לקרות אם הוא לא יעשה מה שאני אגיד לו כי אני מעלה את המדרג.
בברירת המחדל אני תמיד נחמד, עם העובדים אני עוד יותר נחמד כי אי אפשר להעניש אותם ולשלוח
אותם לעמוד בפינה (כמובן שאני לא באמת מעמיד את הילדים בפינה, יש לי מזה סיוטים בעצמי).
תהיה נחמד לעובדים שלך והלקוחות שלך יהיו נחמדים אליך
אני יכול להגיד לכם שגם עם העובדים שלכם אתם צריכים להיות נחמדים.
האמת שאם תהיה נחמד לעובדים גם הם יהיו נחמדים ללקוחות
שלך ואם הם יהיו נחמדים ללקוחות שלך אז הלקוחות שלך יהיו נחמדים אליכם.
הלקוחות ישארו אתכם תקופה ארוכה ויתגמלו אתכם בתשלום מהיר יותר ותשלום בכיף.
כשאתם מגיעים לעסק שהעובדים בו ממורמרים, תמיד תדעו שזה מתחיל מהבעלים.
מי שמנהל אותם מתעלל בהם, הוא חושב שהוא "פרעה" ואז לעובדים אין חשק באמת.
הם מוציאים את זה על הלקוחות כי הם לא יכולים להוציא את זה על הבוס.
יחס גורר יחס
ככה זה קורה בדרך כלל, יחס גורר יחס בדיוק כמו שאיך שתדברו לבן/בת הזוג שלכם זו תיהיה המראה
שבה הילדים שלכם התייחסו לבן הזוג.
אם אני חס וחלילה מדבר לא יפה לאשתי או בתקיפות אז הילדים של יקבלו לגיטימציה לדבר אלייה בדיוק באותה צורה.
כל מה שאתם צריכים להבין זה של ניהול לא מושג בכוח הזרוע!
ניהול ומנהיגות מושגים באמצעות כוח הקישורים.
אם אתם רוצים שהעובדים שלכם ילכו אחריכם, אתם לא צריכים להיות קשוחים איתם אלא לשמש
דוגמא טובה, להראות להם יכולת ואז העובדים שלכם ילכו אחריכם באש ובמים.
הם לא מחפשים שתהיו חברים שלהם, אמנם זה טוב להיות נחמד אבל תפרידו בין זה לבין להיות "הסחבק
" שלהם ולצאת איתם לכל הפסקת סיגריה, ולבלות איתם בערב.
לא שאני נגד, היו עובדים שיצאתי איתם בערב והייתי הולך איתם קבוע לסרט פעם בשבוע למחרת
בעבודה הייתי מנהל אותם כרגיל.
לא צריך להיות בדיסטנס ולא צריך להיות סחבק צריך להיות רק דבר אחד – להיות אמיתי.
כשאחד העובדים עושה משהו לא בסדר אז צריך להגיד לו שהוא עשה משהו לא בסדר.
אבל התשובה לשאלה של פלג היא:
ברירת המחדל תהיה נחמד, זה תמיד הרבה יותר משתלם ובכלל בחיים זה הרבה יותר כיף.
תיהיו נחמדים אחד לשני, נחמדים לילדים החמודים, לעובדים ולכל מי שנכנס למעלית תגידו בוקר טוב, רק טוב יכול לצאת מזה.
אם אהבתם שתפו עם חברים ותהיו נחמדים לבן אדם הבא שאתם פוגשים 🙂
אני מזמין אתכם להצטרף לשיעור היומי ללא עלות
ניפגש במאמר הבא.
שלכם,
אלעד הדר