מקדונלדס מעלה מחירים פעמיים בחודש וזה בסדר גמור

לא להאמין שמקדונלנדס עשו את זה פעמיים בחודש!

תרשו לי לשאול אתכם שאלה קצת גסה, מתי בפעם האחרונה העלתם מחירים?

האם שמעתם בעבר על פרשת מקדונלדס? לדעתכם, מקדונלדס היא חברה רווחית? חברה שמתנהלת נכון?

היא אמורה להיות דוגמא מצויינת לחברה מתפתחת, אתם הרי רואים אותה בכל מקום בעולם.

כשאני רואה עסק שעובד נכון, אני מנסה ללמוד ממנו ולראות מה הפעולות המוצלחות שהוא עושה.

החודש פורסם בעיתונים משהו מאוד מוזר.

העיתונים חשפו שמקדונלדס העלתה מחירים אבל זה לא מה שמוזר.

מה שמוזר הוא שהיא העלתה מחירים פעמיים באותו החודש.

מי מעלה מחירים פעמיים בחודש?

מקדונלדס טענה שבכל פעם שמעלים לה את עלות חומרי הגלם, שכר המינימום או כל דבר אחר,

היא מיד מתמחרת את מוצריה בהתאם בכדי לשמור על הרווחיות.

בעבר סיפרתי לכם על עסקים בתחום המזון המהיר שחוו עליה בעלות חומרי הגלם.

לדוגמא:

עסק בתחום השווארמה שחווה עלייה במחיר ההודו בעשרות אחוזים.

אך הוא פחד להעלות את מחיר המנה שלו בשקל אחד מתוך חשש שלקוחות ינטשו אותו.

לעומת זאת, כשמעלים למקדונלדס מחירים, היא מעלה את התמחור בעצמה ללא חשש, גם אם מדובר בפעמיים בחודש.

אז איך היא עושה את זה?

שימו לב למספר פרמטרים בסיפור עם מוסר השכל חשוב:

1. עסק שעובד נכון תמיד שומר על הרווחיות שלו, אחרת הוא ייכחד.

עסק שקודם כל חושב על טובת הלקוח ורק לאחר מכן על עצמו, יאבד את כל לקוחותיו.

מכיוון שהוא ידאג לכל הלקוחות והעובדים שלו עד שבסוף יצטרך לסגור את העסק, מאחר ואין שם ריווחיות.

2. מקדונלדס הוא מותג כל כך חזק שאומר "אנשים באים בשבילי".

ללקוחות שלהם לא משנה אם המחיר למנה הוא עוד שקל, הם עדיין יבואו כי הם אוהבים את מה שמקדונלס עושה.

וזה המסר השני שלי אליכם :

תפסיקו לבסס את העסק שלכם על מחירים!

אתם צריכים לדאוג שהלקוחות שלכם יהיו כל כך מרוצים מכם, שגם אם תעלו את המחיר ולא פעם אחת,

 אלא פעמיים באותו חודש, אף אחד לא יגיד:

"אמא אני לא רוצה מקדונלדס כי הם העלו את המחיר לארוחה בשקל, תקני לי בבקשה פיצה פה ליד."

זה לא יקרה נכון?

אז תבנו מותג חזק! תבנו מיתוגיות שאנשים רוצים לרכוש ממנה בגלל אותו מוצר ולא בגלל המחיר, ותבנו סיסטם חזק,
תבנו תמחורים נכונים.

תלמדו שבעסק אתם חייבים לדעת מה ה- Plug Number שלכם, ומה הרווחיות שלכם.

לדוגמא, עכשיו התחלתי לטפל בעסק מתחום המזון שהגיע ל 42% גלם, ועדיין לא מבין למה הוא לא מצליח למשוך כסף הביתה.

וגרוע מכך, אם הוא לא "מכניס בשחור" הוא לא מתקיים.

נתראה בכתבה הבאה.

שלכם,

אלעד הדר.

תמונה של אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות