בניהול מכירות ליד (באנגלית: Lead) הוא לקוח פוטנציאלי המתעניין בשירות או במוצר המוצע למכירה על ידי עסק, חברה או ארגון. פרטי ליד מכילים את פרטי יצירת הקשר עם הלקוח הפוטנציאלי, לרוב שם הליד ומספר הטלפון, לעיתים גם כתובת דואר אלקטרוני ופרטים נוספים.
מטרת מקבל הליד בדרך כלל היא ביצוע מכירה במטרה להפוך ללקוח בפועל.
ניתן לייצר לידים בכל מדיה שיווקית על ידי הצבת שטחי פרסום רלוונטיים לעסק המעוניין לפרסם.
לדוגמה, באמצעות פרסום ממוקד קהלי יעד באינטרנט ניתן לייצר לידים
מפלטפורמות שיווקיות כגון: גוגל, פייסבוק, רשתות חברתיות, רשתות שותפים ואתרי אינטרנט ייעודיים.
תגידו מה מצב המכירות שלכם? אני ממש דואג שכל הלקוחות שלי ימכרו המון. כשאני יושב עם לקוח והוא אומר לי אני סוגר אחד משמונה
מה שאני עושה, זה מתכנן מה אני עושה לגבי השבע האחרים? במקום להתרכז בעוד לידים טעות נפוצה מאוד בעסקים זה לחשוב איך אני מקבל עוד לידים ועוד לידים ועוד לידים
שנייה אתה ממהר אותם לסגור, מתוך שבעה אחד מתלבט אחד סגר עם מישהו אחר ומת על זה והוא ישמח לחזור אליך שניים אחרים רק היו צריכים זמן ככה לשאול ולהתייעץ והם ישמחו לבוא לקחת מימך שירות.
כל מה שאתם צריכים לעשות זה לא להזניח את אלה שלא סגרו אתכם ולהחליט לאיזה משפך שיווקי הולך.
כל אחד מהם היום, אפשר לעשות רימרקטינג ורייטינג ופול האוטומטי, ולהכניס אותם לרשימות תפוצה בוואטסאפ.