יש לי לקוח שמתעסק במכירה של אי קומרס מכירה אונליין. אנחנו לאחרונה ממש מתמחים בתחום הזה, והחלטתי לשבת עם אותו בחור ולנתח את התוצאות של הקמפיינים הקודם, כי הוא התחיל אצלנו תהליך ייעוץ בישיבה שעשינו ביחד גילינו שהבן אדם משקיע הרבה מאוד כספים. מאות אלפי שקלים בשיווק דיגיטלי, אבל מה שהוא לא עשה אז הוא פשוט לקח את השיווק הדיגיטלי ופשוט הסתכל על זה כאל תקציב, ואומר תשמע, אני באתר שלי ממיר בערך שתיים. נקודה. משהו. אם אתם לא מבינים מה זה שתיים נקודה משהו זה אומר נגיד שהשקעתי חמישים אלף שקלים ומכרתי מאה אלף שקלים זה מכפיל שתיים מה שנקרא .
אמרתי לו בוא רגע נעשה הפרדה בין הפייסבוק לגוגל בעוד רגע אני אסביר לכם מה ההבדל המהותי בין פייסבוק לגוגל בקידום ממומן וזה משתנה ממוצר למוצר שניתחנו את הנתונים פשוט הזדעזענו יחס ההמרה בפייסבוק היה אחד נקודה אחד על אחד נקודה אחד זאת אומרת שעל חמישים וחמישה אלף שקלים שהוא השקיע בפייסבוק, הוא הכניס רק שישים אלף שקלים מיותר לציין שזה הפסדי לחלוטין לעומת זאת המכפיל שלו בגוגל היה ארבע נקודה ארבע ז"א על כל מאה אלף שקלים שהיו שם ארבע מאות ארבעים אלף שקלים נכנסו ממכירות כל מה שהוא היה צריך זה לקחת את התקציב בפייסבוק להעביר אותו לגוגל ובמקום יחס אחד נקודה אחת הוא היה עושה יחס ארבע נקודה ארבע פי ארבע על הכסף נכון שזה פשוט עכשיו, בוא אני אסביר לכם למה במוצר שלו זה היה כל כך כל כך מהותי ולמה דווקא גוגל עובד לו הרבה יותר טוב של הרוב. גוגל הוא יותר יקר. אתם צריכים קודם כל להבין מה ההבדל המהותי בין פייסבוק לגוגל. פייסבוק זה מוצרים של לייף, זה בן אדם שלא תכנן לקנות משהו, הוא צריך אותו. עכשיו בא לו, עכשיו הוא רוצה אותו מיד ולכן הוא יעשה עכשיו את העסקה. זה מוצרים שהוא לא באמת עכשיו. זה לא שיש מלאי או שירות של שכפול מפתח או מדביר לבית זה פייסבוק, זה יכול להיות קורס דיגיטלי שלא חשבתי שאני בכלל צריך. הראו לי סרטון וואלה, בא לי כרגע לעשות את הקורס הזה ראיתי קורס.
זאת אומרת יחס ההמרה בפייסבוק הרבה יותר גבוה אפילו שהפנייה יותר יקרה ואני אסביר. אני יודע שקצת איבדתם אותי. נגיד שבפייסבוק כל קליק היה עולה לי. רק עשרה שקלים ובגוגל הוא עולה חמישים שקלים אבל בגוגל זה אנשים שבאמת חפשו את אותו מוצר. ולכן אחד מחמש יקנה משמע שהמראה עולה לי מאתיים חמישים שקלים לעומת זאת בפייסבוק אמנם זה עלה לי רק עשרה שקלים אבל רק אחד למאה באמת קונה את המוצר, ולכן זה עולה לי אלף שקלים להמרה. לכן זה לא משנה. רק העלות לקליק, ולרוב זה מה שאנשים מודדים.
הם מסתכלים רק כמה עלה לי הקליק, אלא אנחנו מסתכלים על הדבר הכי חשוב שזה עלות ההמרה. תיקחו את תקציב השיווק שלכם. לא רק תחלקו אותו לפייסבוק ולגוגל תחלקו אותו אפילו לקמפיינים ותראו איזה קמפיינים יעילים לכם יותר, כי עסק מנהלים במספרים ומי שלא מודד לא מנהל שום דבר מקווים מאוד שאהבתם.