פרופיל חברה הינו מסמך המייצג נאמנה את העסק שלך בכל מיני סיטואציות, וחובה עליו להיות ברור, מהימן וחיובי, כי לעיתים הוא יהיה השגריר שלך בעסקאות ויטיל הרושם הראשוני של העסק מבלי משים, בגללו יכול לקום וליפול דבר. אם ככה, כדאי להשקיע בו..נכון?, אז להלן שלל עצות אשר יסייעו לך לכתוב פרופיל לעסק שלך בצורה הטובה ביותר:
- קוראים לכם בעיניים
ראשית, מומלץ להשתמש בגופן (FONT) פשוט וקריא לעין. לא מעוגל, קומי או מיוחד, אלא פשוט שהעין תוכל לקרוא בקלילות ובלי מאמץ את הטקסט, גם אם יכתב בגודל קטן כמו ידיעה בעיתון. לדוגמא: גופנים כמו: DAVID, ARIAL, TAHOMA. - הגודל כן קובע
כדאי מאד להשתמש בגודל אחיד וסביר של הגופן בכל חלקי המסמך, למעט הבלטות והדגשות חשובות ביותר וגם מועטות ביותר. לדוגמא: גודל 14 עד 16 ייחשב כגודל סביר לכתיבת מסמך פרופיל. - מה כותבים
מלל חייב להיות תמציתי, מדוייק, לא אישי ומבליט את היתרונות של העסק על פני עסקים דומים אחרים. לא חייבים לכלול סיסמת פירסום (בלועזית סלוגן) במסמך פרופיל חברה, אולם זה אפשרי, ואם כן, אז ממקמים אותו בסיומת התחתונה בלבד. הטקסט צריך לספר בכמה משפטים קצרים אודות הרקע של החברה, שנת הקמתה, מעט על המקימים שלה, השירותים או המוצרים שהיא מספקת וכמובן יתרונותיה ובידולה – בקיצור קטגוריית "אודותינו" או "מי אנחנו". - רושם ראשוני
מומלץ מאד כי פתיח המסמך יהיה פשוט וקולע. מה שנקרא, הרושם הראשוני חייב לקלוע בול. אם מתחילים לקרוא מסמך וההתחלה שלו מסובכת, מעייפת או בעלת מילים "גבוהות" או לועזיות או טכניות שאינן ברורות לכל – מהר מאד יינטש המסמך והאפקטיביות שלו תאבד. - על טעם וריח
בטוח שכל אחד יכול לכתוב על העסק שלו אגדות אלף לילה ולילה, ובטוח כי ישנן חברות גדולות וותיקות שיש הרבה מה לכתוב עליהן והחומר הפרסומי רב מאד. כדאי לברור את הדברים החשובים, בעלי הערך המוסף למוניטין של החברה ולדאוג שכלל הפרופיל לא יעלה על עמוד (גודל A4 ) אחד בלבד, עם שוליים נאותים, גופן בגודל בינוני ורווחים סבירים בין שורות ופסקאות. - צבעים רבותיי צבעים!
כדאי מאד שבפרופיל החברה יופיע לוגו החברה בצבע בחלק העליון של המסמך ולא יעלה על יותר מ10% משטחו של המסמך. מומלץ לכתוב את הפרופיל על דף בהיר (גווני הלבן או השמנת) או על דף הלוגו עצמו של החברה אם יש כזה, וצבע הגופן צריך להיות כהה, (למשל, שחור או כחול כהה) מבלי לערבב או לתחום מגוון רב של צבעים, היות והלוגו הוא כבר "הצבע" הראשי של המסמך וזאת על מנת לשדר אחידות, בגרות ורצינות, גם אם העסק שלכם הוא חברה לליצנות…, במקביל כדאי להכין עותק שכולו שחור-לבן במידה בה תצטרכו להעביר מסמך זה בפקס. - הדגשות והבלטות
סביר מאד להניח שתרצו להבליט דברים רבים לעין הקורא אשר מייחדים ומאפינים את העסק שלכם. אולם, גם אם מדובר ברעיון הכי מבריק או בפטנט ייחודי ונדיר, כדאי להבליט ולהדגיש או למתוח קו תחתון תחת מילה או משפט (אחד או שניים) בודדים! אחרת, יאבד אפקט ההדגשה עבור פריט ספציפי. כמובן, כפי שציינתי קודם לכן, לא כדאי להשתמש בצבעים להדגשות בגוף הפרופיל. - אורך ימים
פרופיל העסק אמור להיות רלבנטי גם היום וגם בעוד שנה או שנתיים (למעט אם התחוללו שינויים מרחיקי לכת בחברה וכדאי מאד להוסיפם או להשמיטם מהפרופיל), הוא אמור להיות אקטואלי, לכן לדוגמא נכתוב כי העסק הוקם בשנת 1998 ולא לפני 12 שנים, כי בעוד שנה זה כבר יהיה 13 שנה ואז זה לא יהיה אקטואלי. - נספחים
אם החברה ותיקה וגדולה, בעל צוות נרחב וייחודי, מחלקות או שירותים רבים, שאין די מקום להכניסם אל תוך פרופיל החברה, ניתן להכין נספחים נילווים היכולים להקרא: פרופיל צוות, פרופיל שירותים, פרופיל/קטלוג מוצרים ועוד. - ולסיום סיומת
השורה התחתונה חשובה גם היא כמעט כמו הראשונה. משפטי הסיום צריכים להיות קצרים וקולעים, עם מלל פשוט וקריא, ללא מילים מסובכות, ואם ישנה סיסמת פרסום (סלוגן), זה הזמן לשבץ אותה. כאן מומלץ להכניס גם פרטי התקשרות (כתובת, טלפון, דואר אלקטרוני) ולא לסיים בנימה אישית מאדם אחד (כמו המנכ"ל או מנהל בחברה), אלא כמסמך היוצא מאת החברה כולה.
בהצלחה רבה,
אלעד הדר, מנכ"ל
קבוצת success ייעוץ עסקי