כשסיפרתי את זה לילדים שלי הם לא האמינו לי – אבל כשאני נולדתי לא היה גוגל.
למעשה, גוגל הומצא הרבה אחר כך.
כך גם אני מספר ללקוחות שלי: כשהתחלתי לספק ייעוץ עסקי לעסקים לא היה גוגל, לא היה פייסבוק, לא היה אינסטגרם ולא היה טיקטוק. אז איך לכל הרוחות עשו פרסום? היו המון דרכים יצירתיות. מי שלא ראה את הקורס שלי 123 צורות שיווק שונות – אני ממליץ בחום. אפשר לרכוש אותו גם בגרסה דיגיטלית.
אבל זה לא מהות הסרטון.
מהות הסרטון היא לספר לכם על בחור שיש לו קהל יעד מאוד ספציפי – הוא מתקן דלתות מוסך בבתים פרטיים.
עכשיו, אם תחשבו על זה, זה לא רק שמדובר בבתים פרטיים, אלא בבתים שיש להם מוסך לרכבים עם דלת שעולה ויורדת, ולא שער. תבינו כמה זה ספציפי.
ומה הבחור עושה? כמו רוב הלקוחות העצלנים – מפרסם בגוגל ומחכה שיפנו אליו.
בגלל שמדובר בקהל יעד מצומצם, העלות לקליק מאוד יקרה. ומה קרה לאחרונה? כנראה שהמתחרים שלו קינאו בו – והשמידו לו את חשבון הגוגל. התוצאה: צניחה של 70% בהכנסות.
על כך אומרים – לא שמים את כל הביצים בסל אחד. לכן חייבים כמה אפיקי שיווק.
הרעיון שנתתי לו נשמע לו מוזר – הוא צעיר ממני כמעט ב־20 שנה. אבל זה רעיון שעובד.
הצעתי לו להדפיס בבית דפוס פתקים דביקים (Sticky Notes), שנראים כאילו כתובים בכתב יד, ולחלק אותם בבתים עם מוסך.
על הפתק כתוב:
“היי, ראיתי שיש לך דלת מוסך. אני מגיע לשכנים שלך לתקן גם את שלהם. אם תרצה, אוכל באותה הזדמנות לשפץ לך את הדלת – ולקבל 30% הנחה.”
במהלך הזה יצרנו כמה דברים:
-
זה לא נראה פרסום, אלא משהו אישי.
-
זה בולט – פתק צהוב גדול על הדלת.
-
יצרתי Scarcity – הנעה לפעולה מוגבלת בזמן.
וכאן מגיע ההיגיון: לא מודדים לפי עלות הפתק לעומת קליק בגוגל, אלא לפי ROI – החזר השקעה. ייתכן שפתק יעלה פי 2 מקליק, אבל התוצאה תהיה פי 10.
אני מגיע ישירות ללקוח הרלוונטי, משאיר לו פתק בולט, עם הנעה לפעולה, וזה הרבה יותר חזק מכל מודעה בגוגל.
אז חברים, תצאו מחוץ לקופסה.
תזכרו – פעם לא היה גוגל, ועדיין היו עשרות דרכים לשווק. היום יש אפילו יותר.
תפתחו את הראש, כדי שלא תצטרכו לפתוח את הארנק.