שני דברים שעשינו בילדות שכדאי מאוד שנפסיק לעשות כשאנחנו אנשי עסקים.
כשהיינו ילדים, אני לא יודע מה איתכם, אני אהבתי לצאת לשדות ליד הבית שלי ולרדוף אחרי פרפרים. זה היה נהדר לראות פרפר עף ככה מתוך השדה ופתאום הייתי רואה פרפר על צמח אחר ומתקרב אליו ואז הוא היה שובף והייתי כל פעם מסתכל והולך אחרי פרפר אחר. לא היה אכפת לי ללכת לאיבוד בשדה עד שחושך ואני צריך לחזור הביתה.
ככל שגדלתי הבנתי שבעסקים לא בריא לעבוד בצורה הזאת. למעשה בעסקים כדאי לעשות משהו אחר שעשיתי בתור ילד וזה לשחק עם זכוכית המגדלת. אם הייתם מקבלים זכוכית מגדלת והייתם פשוט ככה משחקים איתה, היא לא הייתה עושה שום דבר. אבל אם הייתם לוקחים את זכוכית המגדלת וממקדים אותה, תופסים קרן אור אחת וממש ממקדים אותה על נקודה ספציפית במרחק הנכון, פתאום היא הייתה מתחילה לעשות חור בנייר.
או אם הייתם רוצים לכתוב את השם שלכם על עץ, אני לא יודע אם יש פה ילדים שעשו את זה. זה מה שאני הייתי עושה עם זכוכית מגדלת – ככה חורך את העץ ורושם את השם שלי על איזה חתיכת עץ.
בעסקים אנחנו צריכים להשתמש בזכוכית מגדלת. יום יום אני פוגש בעלי עסקים מוכשרים מאוד, ולמעשה ככל שהם יותר מוכשרים הם יותר פרפרים – הוא גם נגן חתונות, הוא גם מלמד נגינה, הוא גם עושה אירועים, הוא גם מטפל ברווחה, הוא גם מטפל במצוקות, הוא גם מטפל באנשים, והוא גם והוא גם והוא גם.
אבל בעיקר – אי אפשר לעשות ככה כסף. אי אפשר להצליח אם אתם לא ממקדים את תשומת הלב שלכם במקום אחד לזמן ממושך, בדיוק כמו אותה זכוכית מגדלת.
אם תסתכלו רגע על החיים שלכם, על אנשים שמסביבכם – קחו רגע את אלה שהצליחו ממש בגדול. האם הם רדפו אחרי פרפרים וכל שנתיים שלוש החליפו משימה, החליפו עסק? או שהם השתמשו בזכוכית מגדלת והשתמשו בנקודה אחת ספציפית למשך זמן ארוך מאוד?
מההתבוננות וההבחנה שלי – כל מי שמצליח בחיים האלה משתמש באפקט זכוכית מגדלת. הוא בוחר משהו אחד והופך להיות בו מקצוען. הוא מתמיד בו למשך זמן ארוך.
אז אם אתם רואים סביבכם מישהו שקצת מתפרפר ועושה הרבה מאוד דברים וחושב שצריך, מה שנקרא, לייצר הרבה מקורות הכנסה – מכירים את הסיסמה הזאת? אז כן, הרבה מקורות הכנסה מייצרים וזה חשוב, אבל אחרי שיש מקור אחד שעובד, ולא לפני. אחרת מה שקורה – אתה מפזר את האנרגיה מלייצר מקור הכנסה ראשון שיהיה קרש קפיצה למקורות ההכנסה הבאים שלך.
ופה אחת הטעויות הנפוצות ביותר.
אז אם אתם רוצים להבין איך לעשות את זה נכון – תתמקדו בדבר אחד, תשיגו בו תוצאה, ואז תעשו פיתוח עסקי לכיוונים נוספים. לא לפני.
אני מקווה מאוד שנתתי לכם ערך בשיעור הזה. אם אתם איכשהו עדיין לא מנויים לשיעורים היומיים שלי, אתם מוזמנים לעקוב, תשלחו לי הודעה. אני אדאג לרשום גם אתכם.
שיהיה לנו יום נפלא ונתראה בשיעור של מחר.
אלעד הדר