פגישה שנקבעה לי מול לקוח המגיע מתחום קידום אתרים החלה בפנייה: "באתי לבדוק האם כדאי לי לפתוח עסק בתחום זה? ומכיוון שנושא זה רחב ורב מתחרים – האם האפשרות שאפתח חברה לקידום אתרים בעצמי ריאלית?"
"בוודאי," עניתי, "אך על מנת שהעסק שלך יהיה ייחודי ושונה מן השאר, נצטרך לדאוג לשוני שלך, כלומר,
לגוון האישי והמיוחד שלך אל מול שאר המתחרים בשוק בכך שנבדיל אותך מהם ונדאג גם לייעוץ פיננסי שיאפשר לך להקים עסק".
קריטריונים לפתיחת עסק חדש
על מנת שנוכל לדעת כיצד לייחד אותך נצטרך לבדוק את הקריטריונים הבאים שיעזרו לנו ביצירת הבידול שלך:
- מול מי בית העסק נמצא.
- מי הם המתחרים ומה הם מציעים.
- כיצד המתחרים מקדמים את עצמם.
- מי קהל היעד המגיע אליהם.
הקמת עסק חדש
לאחר בחינת הקריטריונים שיעזרו להבדיל את העסק החדש מן המתחרים, נוכל להתחיל ולהתמקד בשאלות בנוגע להקמת העסק שלך, כגון:
- באיזה אזור בארץ תרצה לפעול?
- איזה שירות תרצה להציע לקהל היעד שלך?
- מה מייחד אותך מהשאר, כלומר, מדוע אנשים ירצו להגיע דווקא אליך ולא למתחרים שלך ולרכוש ממך את השרות או המוצר שאתה מציע?
- מה אתה מציע לקהל הפוטנציאלי שלך שהמתחרים שלך לא נותנים או עדיין לא חשבו עליו ותוכל להיות הראשון שמעניק להם?
לאחר שנבחן את כל ההיבטים הללו תתקבל תמונת מצב רחבה יותר של נתונים שבאמצעותם נוכל להעריך ולאמוד לקראת מה אנו הולכים ומה אנו רוצים להביא שהינו חדש עבור אחרים, שהם למעשה הלקוחות הפוטנציאלים עתידיים.
גיבוש תכנית עסקית
הצעד הבא יהיה לבנות תכנית עסקית, שתכלול גם ייעוץ שיווקי טוב ומקיף ובאמצעותה נוכל ליישם ולהכשיר נכון את הקרקע ואת התשתית לכניסתך לשוק בצורה חלקה ומעניינת אשר תיצור סקרנות רבה ותעורר שאלות בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי הפוגש בך.
המסקנה הברורה מכך היא שלכל אחד יש מקום בכל תחום ובכל שוק להגשמת חלומותיו ושאיפותיו האישיות והעסקיות. הנקודה החשובה ביותר שצריך לפעול על פיה היא – כיצד אני עובד נכון כך שזה גם יצליח עבורי?