User-agent: GPTBot Disallow: /

הכן את עסקך לקיץ

עם ישראל ידוע בכך שבחודשים יולי אוגוסט הוא לא מן הנמצא, לפחות לא בישראל, בשנים קודמות יכולת למצוא את רובו בטורקיה בשנה הזאת זה כבר לא נראה מה שיקרה, אך זה בטח לא ימנע ממנו לנוס למקומות דומים, הרי מי אוהב להישאר בלי פתרון לילדים שנמצאים בחופשת הקיץ שלהם ובחום הקודח של מדינת ישראל.

אז כדי שלא "תופתעו" מהקיץ אני מגיש לכם שלוש עשרה טיפים שיעזרו לעסק שלכם לעבור את הקיץ בשלום:

חופשות

עובדים רבים לוקחים את החופש שמגיע להם דווקא בחופשי הקיץ כדי שלא תישארו בלי עובדם בקיץ דאגו מבעוד מועד להוציא הודעה כללית לכל העובדים ולציין כי על החופשות לחודשי הקיץ להיות מוסדרות מראש על בסיס כל הקודם זוכה וכי לא תתאפשר חפיפה של חופשות כאשר מדובר בעובדים שאמורים לגבות אחד את השני ולכן העובדים מתבקשים להגיש מבעוד מועד את תאריכי חופשת הקיץ שלהם במידה והם חפצים בה. כך תוכלו להימנע ממורת רוח של העובדים ומאי נעימות שלכם כמנהלים שלעיתים נתקלים בדילמה האם לפגוע בעסק לטובת שביעות רצון העובד.

מקסם אותה

אל תסתפק בעליה העונתית,מקסם אותה – ישנם עסקים רבים שמרווחים מהעונתיות בקיץ תחומים כגון תיירות, בילויים, חנויות בקניונים, משתלות, גני ארועים, מתקיני מיזוג אוויר וכיוצא באלה. החוכמה הוא לנצל את המקסימום מהתקופה הזאת. עסקים רבים מורידים את הרגל מהגז בגלל שיש עליה בהכנסות בתקופה זו, דווקא בגלל שכל המתחרים שלך נכנסים ל"תרדמת" ומפסיקים לפרסם, צא בגל של פרסומים ובמבצעים עונתיים ומקסם את ההכנסות מהעונה. אתן לכם דוגמא של אחד מלקוחותינו, מנהל קאנטרי קלאב מאיזור הצפון שיוצא לכבוד החופש הגדול בשדרוג מנויים לכל מי שיש לו מנוי יחיד או זוגי למנוי משפחתי רק לחודשי הקיץ, כלומר כל מי שעד היום היה מנוי רק לחדר הכושר בקאנטרי יכול לשדרג את המנוי למנוי לכל המשפחה בתוספת תשלום לחודשים אלו בלבד, כמובן שהמחיר מעט יותר גבוה מהחלק היחסי של חודשיים ממנוי של שנה אך הלקוחות מוכנים לשלם זאת כי מדובר בפתרון מעולה לשאר המשפחה. פעולה זו בלבד גורמת לאותו לקוח להכפיל את הכנסותיו השנתיות רק מזה.

תגבר את כוח האדם שלך

התכוננו מבעוד מועד, הכשירו כוח אדם לתגבור לפחות שבועיים מראש, דאגו שברגע שמתחילה העליה לרגל יהיה מי שיתן לה מענה, אין דבר כואב יותר מלקוחות שפוקדים חנות לא מקבלים שירות והולכים. לא פעם ראיתי עסקים שלא התכוננו לתקופה בה ידעו מראש שעומדת להיות עליה בתנועת הלקוחות (חג, קיץ, מבצע מיוחד וכו') ופשוט הפסידו הכנסות פוטנציאלות ממש כמו כסף שנוזל בין האצבעות.

הצמיחו את מועדון הלקוחות

לפני פסח האחרון באחת מפגישות הייעוץ עם לקוח שנמצא בייעוץ עסקי בחברת Success , נמצא כי אחת הפעולות השיווקיות החזקות ביותר שלו היתה מועדון הלקוחות. הבעיה היתה שהוא היה קטן ומיצה את עצמו מאד מהר. קצב הגדילה של המועדון היה קטן מאד לקוחות בודדים הצטרפו אליו בכל שבוע ורובם באמצעות האינטרנט. בפסח ידענו שעומדת להיות לו עליה בכמות הלקוחות החדשים שפוקדים את בית העסק, אך המנהל אמר כי הוא לא מצליח לשכנע אנשים להירשם למועדון ובטח לא בזמן לחץ כשיש תור בקופה. הפתרון היה פשוט הצבנו רול-אפ שהיה כתוב בו שאם אתה מעוניין לקבל 10% הנחה כבר בקנייה הנוכחית (שזה גובה ההנחה לחבר מועדון), אנא מלא את השובר והגש אותו בזמן החשבון, על הרול-אפ צוייר מבעוד מועד חץ שהצביע על מעמד שולחני שהכיל טפסי הרשמה ועטים, וממש ליד דאגנו שיהיה שולחן נוח לכתיבה ונחשו מה… כמעט כל מי שניגש לקופה הגיע עם טופס מלא ולמעשה בתוך 10 ימים בלבד צרפנו מאות לקוחות חדשים למועדון הלקוחות.

שעון קיץ

השעות ארוכות וחם להסתובב בחוץ, אנשים רבים משאירים את הקניות שלהם לשעות האחר הצהריים המאוחרות כדי לא לצאת מהבית בחום הקודח של שעות היום בחודשי הקיץ. בהתאם לכך, ממליץ כי תאריכו את שעות הפתיחה, שעון הקיץ משאיר אור עד השעות המאוחרות. כדי שלא רק אתם תהיו מודעים לכך דאגו ליידע את הלקוחות שלכם באמצעות דיוור למועדון הלקוחות וללקוחות החדשים הדגישו את שעות הפתיחה המאוחרות בפרסום שלכם.

ארטיקים

אם אתם סוג של עסק שהקהל שלו נכנס ויוצא מהרחוב לא תאמינו איך ירגיש לקוח שבסיום הקנייה מקבל לידיו בדרכו החוץ קרחון קר ומתוק, זה אפקט WOW מדהים שעולה לבית העסק כ- 0.70 אג' והוא תמיד מעלה חיוך על כל לקוח בכל גיל, אם כמות הארטיקים מצדיקה זאת חברת הארטיקים אף תספק את המקרר ואם לא יש לא מעט חברות שמשכירות אותם.

מיזוג

זה הזמן לתגבר את המיזוג, אל תחכו שהעובדים יגיעו בבוקר כדי להפעיל אותו כי אז הלקוחות הראשונים יסבלו מאכזבה גדולה כשיכנסו לבית העסק בצפייה לאווירה קרירה ונעימה, במרבית המזגנים יש כיום טיימר, כוונו אותו לשעה לפני תחילת העבודה, כך לא רק שהלקוחות יהנו להכנס מיד עם פתיחת החנות אלא אף העובדים יהנו לבוא בבוקר ולהתחיל כך את יום העבודה.

מים קרים

משפט פתיחה הוא מאד חשוב כשלקוח נכנס לחנות, אנו עובדים על זה רבות בהדרכות כוח אדם בנושא מכירות, גם את החיוך והמבט אנחנו לעולם איננו מזניחים, אך אני יכול לומר לכם שאין דבר ששובר יותר טוב את הקרח עם לקוח שזה עתה נכנס לעסק בתקופת הקיץ מלהציע לו כוס מים קרים. אם מדובר בעסק שלא מטפל בכמויות גדולות של קהל, הייתי מציע בחום לעשות שימוש בכוסות זכוכית או בכוסות פלסטיק איכותיות וגם כאן אני יכול להגיד לכם שלימון מוסיף המון, הוספת פלחי לימון שנחתכו מבעוד מועד לוקחת בדיוק עוד 3 שניות אך יוצרת WOW מיידי. אם מדובר בעסק שמטפלת בכמות גדולה של קהל כל שעליכם לעשות הוא להוציא ממקום המחבוא את מתקן השתיה, תמיד נדמה שבחנויות מתקן השתיה מוחבא מעין הלקוחות בחדר ההלבשה של העובדים ובכן בקיץ תתגאו בו, הלקוחות שלכם יעריכו זאת מאד.

ריח

לא נעים אבל צריך לדבר על זה, קיץ, חם, הגוף של רובנו לא מגיב טוב לשילוב בטח אם תוסיפו לזה הליכה של מספר דקות. ראשית דאגו למפיצי ריח בחנות, שנית, ויותר חשוב מכך אל תתביישו לערוך תדרוך לצוות אודות החובה לדאוג לשמור על ריח גוף ראוי בדיוק כמו שאתם מבקשים מהם להגיע לעבודה לבושים בקוד לבוש שהוסכם עליו כך צרו הסכמה עם העובדים שעובד שעונד זוג עיגולים מתחת לבית השחי ומדיף ריח של אצן אולימפי אינו מוקד משיכה לבקשה לשירות מלקוח.

כמו הדובים – ישנם עסקים שנפגעים מהקיץ פשוט מנדידת הלקוחות לארצות קרות יותר, כל שעליכם לעשות הוא לנהוג כמו הדובים, דאגו לאגור לקוחות ועסקאות מבעוד מועד, הגבירו את הקשר עם הלקוחות הקיימים שלהם עודדו אותם לצורך שירות דווקא בתקופה זו, גרו אותם בארועים לא שגרתיים, בעסקאות כמותיות, ברכישת התחייבות למספר חודשים בתמורה להנחה ממשמעותית.

חיסכון

יש גם דרכים לחסוך בקיץ, אם ניסיתם הכל ואתם יודעים בוודאות שההכנסות עומדות לרדת, התאימו את הניהול שלכם בהתאם, בקשו מעובדים לנצל את ימי החופש דווקא בתקופה זו, אם אין הכנסות לפחות דאגו שלא יהיו הוצאות.

תזרים מזומנים

עסקים רבים נפגעים מירידה בתזרים המזומנים בתקופה של יולי אוגוסט, לעתים התזרים של העסק תלוי בעסקים שיש להם ירידה בהכנסות בתקופה זו, ולכן מעכבים להם תשלומים בתקופה זו ולפעמים סתם מדובר במנכ"ל שנמצא בחו"ל ולא יכול לחתום על השיקים (סיבה זו היא דרך אגב נפוצה כל השנה , רק בקיץ היא גם אמיתית) המסקנה היא דאגו לנהל את התזרים שלכם בהתאם. אתם יכולים לבדוק האם בשנה שעברה בחודשים אלו התזרים שלכם נפגע, ואם כן פשוט להתאים את הוצאת השיקים שלכם לחודשים אלה בהתאם, רוב העסקים לצערי מוציאים שיקים בהתאם ללחץ של הספק ולא בהתאם ליכולת שלהם כך קורה שבעל עסק מקבל חשבונית החודש ומוציא שיק דחוי לסוף יולי או לאוגוסט כלל בלי להתחשב מה יהיה התזרים שלו בחודשים אלו, ניהול תזרים הוא אחד הדברים שבהחלט לא כדאי שיהיה בהם טעויות, כל בעל עסק יודע שעל תזרים מזומנים יקום או יפול כל עסק.

לא רק בהיי-טק

בעל עסק שיש לו עשרה עובדים ומעלה שיש להם ילדים צריך לשקול בכובד ראש את האפשרות להביא בייביסיטר קבוצתית או חברת הפעלות לילדים, זה ידוע מזה שנים שחברות ההי-טק משכילות לשכור חברות הפקה שיעשו עבורן קייטנות במתחם בית העסק כדי שהעובדים לא יזדקקו להיות עם הילדים בבית, כך נכנסות העדרויות רבות וגם העובדים מקבלים ערך מוסף מהחברה בה הם עובדים. אך מי אמר שרק בחברות היי-טק אפשר לעשות זאת, אני בטוח שכל עובד בעסק נחוץ ובעלות של 4-3 ש"ח לשעה לעובד כל מעסיק היה שמח שהעובד ישאר ויבצע את תפקידו שכן הכנסתו של המעסיק תלויה בנוכחות אותו עובד. דמיינו אפילו עסק של 10 עובדים עם ילדים שלקחו להם מפעילה/בייביסיטר אחת בעלות של 30 ש"ח לשעה (מכאן 3 ש"ח לעובד) כל שנדרש כעת הוא מעט יוזמה שכרוכה בהסבה של חדר אחד לחדר ילדים ובמעט עבודות יד, גבס, ציורים וכו' שאפשר לרכוש בשקלים בודדים בחנויות מתמחות בדרום תל-אביב. אם תעשו את זה לבד זה דורש יוזמה, אך אם תקחו חברות שעוסקות בכך לא תצטרכו לדאוג לשום דבר אך כמובן שהמחיר כבר לא יהיה אותו הדבר. מה שאני יכול להבטיח לכם הוא שהעובדים שלכם בטוח יעריכו את זה וזה ישתלם לכם גם כשהקיץ כבר יגמר.

זה לא משנה איזה עסק אתם, הקיץ מגיע עכשיו השאלה אם תהיו מוכנים…

בהצלחה,

אלעד הדר, מנכ"ל קבוצת Success

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות