גלידה גולדה ופפסי משתמשים בשיטה הזו – שיווק

מה משותף לי גלידה גולדה פפסי ולחברות אחרות, הכל בשיעור של היום, על אסטרטגיה שיווקית לחנויות שמוכרות איזשהו מוצר ולא שירות. אבל שימו לב, החוכמה היא תמיד לקחת את זה לכיוונים אחרים, אז אתם מוזמנים להאזין גם אם אתם לא מוכרים מוצר. אז בשנות השמונים, כששיא רצו לפרוץ הרבה יותר חזק בארצות הברית. כל מה שהם עשו זה הציבו וינדינג מאשין מכונות כאלה. למכירה של פחיות במיקום מאוד מאוד אסטרטגי לו בפינה הכי מרוחקת שאפשר. קוקה קולה לא ליד מעונות סטודנטים מכללות או בכבישים ראשיים, אלא פשוט הם הצמידו את המתקן למכונה של קוקה קולה. שמעתם? נכון, זה הכל, פשוט קנו את המיקום ליד המכונה של קוקה קולה. עכשיו, מה לדעתכם קרה עם אותה מכונה של קוקה קולה? עד אותו יום הייתה מוכרת מאה פחיות ביום. האם המעיט חלק חמישים חמישים בינם לבין פפסי האם זה יתחלק? שלושים שבעים אז רוב האנשים לא מבינים אבל בעצם מה שקרה אז יש קוקה קולה התחילה למכור יותר וגם תפסיקי ברגע שהייתה אפשרות בחירה והיה מגוון זה משך הרבה יותר אנשים האמת שלפני. בערך עשר שנים אל תתפסו אותי במילה שעלתה פה בארץ תנובה עם הקוטג היה רק קוטג של טובה, ואז החליטו חברות אחרות איך יכול להיות שכל כך הרבה שנים רק תנובה מוכרת את הקוטג? הקוטג עם הבית שכולנו מכירים מאז שהיינו ילדים עשרות שנים. האם לדעתכם מה שקרה זה נו והתחילה למכור פחות קוטג, כי חברות אחרות נכנסו לשוק התשובה היא ממש לא בגלל שהיה יותר. מגוון של קוטג עלתה. המודעות והרצון לקוטג ודווקא המותג המוביל הוא זה שמכר יותר אבל צריכת הקוטג הכוללת גם עלתה בואו תשימו לב לדוגמה, מה קורה עם גלידה גולדה גלידה? גולדה בחרה באסטרטגיה מאוד מאוד מעניינת, היא פשוט לוקחת לוקיישן בעיר, ליד הגלידריה שעובדת הכי טוב בגלל שהיא גלידה, גולדה היא כבר מותג. היא יודעת שאם היא תפתח במיקום שגם ככה אנשים רגילים לבוא כדי לבלות ולאכול גלידה, הסיכוי שהם יבחרו בהם הרבה יותר גדול. וכך הם גונבים תנועה מהמתחרים שלהם בלי הצורך בהרבה מאוד פרסום. ואם ניתן דוגמא אחרונה, אז חנויות הרהיטים ברחוב הרצל נהנות בדיוק מאותו דבר. מי תנועה אצל המתחרים בסך הכל מה שהם עושים זה פותחים עוד חנות רהיטים ובן אדם שמגיע לבחור רהיטים, עושה סיבוב. ומה עדיף לבחור בין מגוון החנויות ועושה סיור? אז איפה אתם בתמונה? כמו שאתם שמים לב נתתי אסטרטגיות שונות מכל שמרוויח, מחזק מהחזק שמה שנקרא אונס את החלש ולוקח לו את העבודה. אבל בסופו של דבר למיקום יש משמעות. מאוד מאוד חשובה לפני שאתם הולכים לסגור חוזה שכירות או לעשות עסקה או לקחת מקום רק בגלל שהשכירות. היא מאוד זולה. כדאי שתהיי תייעצו עם מומחה. מה האסטרטגיה הנכונה לכם? כי כמו שאומרים הרבה פעמים, מה שסוגר עסקה זה מיקום מיקום, מיקום, מה שגורם לעסקה להצליח. מה שאתם צריכים לעשות זה לדעת מה המיקום הנכון עבור העסק שלכם. האם אין משמעות בכלל המיקום שלו, האם חשוב לדוגמה שתהיה לו חנייה? האם חשוב שהוא יהיה במקום מגוון? או נהפוך הוא במיקום מרוחק שצריך לנסוע אליו. לצערי הרב זה לא שיעור אישי, אלא זה שיעור שאמור לתת תשובה לכולם. כל מה שרציתי זה להעלות את המודעות לחשיבות ולהסביר לכם שלא צריך לפחד מתחרות אף פעם. החוכמה היא לדאוג תמיד שהחוויה והערך המוסף מהרכישה אצלכם תהיה הרבה יותר גבוהה.

תמונה של אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

שיווק חכם
הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות