User-agent: GPTBot Disallow: /

אשליית החיסכון במיסים

מאת: אלעד הדר

חסכון במיסיםבימים אלה, חודש דצמבר, סיום השנה, עושים רבים מבתי העסק (ואם לא עושים כדאי שיעשו) את סיכום השנה העסקי והכלכלי ובונים את התוכניות לשנה הבאה.

במקביל ל"חשבון הנפש" שעורך בעל העסק בסיום השנה ובדיקת המטרות העסקיות והכלכליות העתידיות הוא ייחשף לשלל עצות, פרסומות ויוזמות על דרכים לסיום שנת הכספים 2006 בחסכון מס על ידי הגדלת הוצאות בתחומים שונים. אחד הדברים האהובים על כולנו הוא לשלם פחות מיסים ולהשאיר אצלנו נתח גדול יותר של הרווחים שהשגנו ביגע כפינו, אולם כמי שמלווה בתי עסק רבים אני עד לתופעה בה הרצון "לדפוק" את מס הכנסה גורם לבית העסק לעשות קלקולציה לא כדאית או כזו שגם יכולה לגרום לעסק בעיה תזרימית-תקציבית להמשך הפעילות.

הרצון של הישראלי להימנע או להפחית באופן משמעותי את תשלום המס, מביא עסקים רבים ל"הוציא לעצמם עין" באשליה שהם מצליחים ל"הוציא למס הכנסה שתי עיניים".

שלא תבינו אותי לא נכון, חשוב כדאי ורצוי לנצל את הטבות המס על מנת למקסם רווחים בעסק, ולשם כך כדאי להתייעץ עם רו"ח או יועץ מס מומחה, אולם לקחת הלוואה על מנת ליהנות מהטבת מס זו כבר שאלה אחרת לגמרי.

בסיום שנת עבודה חייב עסק לבדוק את הפעילות העסקית ואת הרווחים שנותרו – אם לא נותרו רווחים בקופה כדאי לבדוק את הסיבות לכך ולבנות תוכנית עסקית ממוקדת לשנה הקרובה.
המטרה החשובה היא לבנות עסק רווחי ויציב ולא לראות איך אפשר "לדפוק" את מס הכנסה.

המטרה אינה בשום פנים ואופן להעמיס הוצאות על העסק אשר תפרענה בטווח הקצר והארוך להמשך ההתפתחות והגידול בעסק, אולם תגרום לנו ליהנות מהאשליה של חסכון במיסים.

עצת אחיתופל היא לייצר ולהגדיל הוצאות בסוף השנה, מכיוון שהן תשבנה על צווארו של בית העסק כחבל תלייה ותתהדקנה בכל חודש שעובר מאחר ומעבר להחזר ההלוואה שנלקחה על מנת ליצור חיסון או לרכוש רכוש חדש יש את ההוצאות השוטפות של העסק והרי שאם בשנה שעברה נותר העסק ללא רזרבות כנראה שהעסק לא ממש פועל בצורה אפקטיבית ורווחית

יתרה מכך עסק שהצליח לסיים את שנת הפעילות עם רווחים כדאי שיפעל בשני מישורים שיעזרו לו בהמשך צמיחה והתפתחות בשנה הבאה ותתרומנה לחיזוק יציבותו.
הראשון – חסוך, הנטיה הראשונה של רוב העסקים היא ברגע שהם רואים שקל הם מוציאים שניים, מגמה זו נוטה להתחזק לקראת סוף השנה.

העובדה שעסק רווחי אינה אומרת שזה הזמן לרכוש שירותים נוספים עבור החברה, זה גם לא זמן להגדיל משכורות ובטח לא זמן לשדרג את הרכב של המנכ"ל, הפעולה הראשונה שעל המנהל לעשות הוא לא להתחייב ולא לרכוש שום שירות או מוצר, ראשית על המנהל למלא אחר הסעיפים הבאים.
הכלל השני הוא תשלום חובות, כשיש כסף בקופה ראשית כל יש לעשות כל מאמץ אפשרי על מנת לצמצם את החובות של העסק ולבנות תוכנית כלכלית כזו המאפשרת החזרת כל התחייבויות שקיימת לעסק.

במידה ולאחר האמור לעיל נשארת יתרת זכות בחשבון העסק כדאי שיתכנן את ההוצאה העתידית הנחוצה לחיזוק הפעילות העסקית בשנה שעתידה לבוא, למשל השקעה באמצעי שירות, במכונות בציוד, כח אדם ובכל אמצעי אחר שיכול לשפר את מתן השירות ללקוח. פעילות זו תחזק פעילות עסקית חיובית התורמת לבית העסק ועשויה להגדיל את מחזור מכירותיו.
כעת במידה ונותרו כספים "עודפים" בחשבון הבנק של העסק זה בהחלט הזמן לראות כיצד למצות עמם את האפשריות לחסכון במס.

לסכום, המלצתי היא לנסות ולהתגבר על הגדלת ההוצאות עבור אשליית חסכון המס ולהשקיע בפיתוח עסק יציב ורווחי המסוגל לשלם את חובותיו ומיסיו ואף ליהנות מחסכון. עסק שיפעל בדרך זו יצליח לצמוח משנה לשנה וליהנות מהטבות מס ריאליות.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

חסכון במיסים
הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות