בעלי עסקים רבים משקיעים מאמצים עצומים ביצירת תוכן ובבניית משפכים שיווקיים, אבל נופלים דווקא בנקודת המפגש הראשונה עם הלקוח – שירות המבוא.
מה קרה לי לאחרונה
נכנסתי חזק לטיקטוק והתחלתי לשדר לייבים. נתקלתי בתקלה טכנית שחזרה שוב ושוב, אז פניתי למומחה שהבטיח לעזור. הוא שלח לי מספר וואטסאפ ואמר: “תשלח הודעה, נפתח קריאה ונפתור לך את זה.”
הייתי מוכן לשלם ולראות איך הוא עובד, ואולי בהמשך לרכוש ממנו שירותים נוספים. אבל בפועל – שלחתי הודעה, קיבלתי תשובה לקונית שיחזרו אליי, ושום דבר לא קרה. אפילו אחרי כמה ניסיונות נוספים – דממה.
במילים פשוטות: החוויה הראשונית הייתה כל כך חלשה, שאין סיכוי שאשקול לרכוש ממנו שירות המשך.
למה שירות מבוא הוא קריטי
שירות מבוא הוא ההזדמנות שלכם לתת ללקוח טעימה ראשונה. הוא יכול להיות מוצר זול, פגישה קצרה, כנס או סדנה. אבל אם הוא לא מקצועי, מהיר ומדויק – הוא פוגע במותג שלכם יותר מאשר מועיל.
תדמיינו פיצריה שמחלקת דוגמיות. האם הייתם מחלקים פיצה מאתמול שהוקפאה וחוממה? ברור שלא. אתם תוציאו חתיכות טריות, חמות, עם ריח מדהים – כאלה שמי שטועם לא יכול להפסיק.
אותו הדבר בעסק: אם שירות המבוא שלכם בינוני, הלקוח יחשוש להמשיך. אם הוא מצוין, הלקוח עצמו ישאל על השלב הבא.
איך עושים את זה נכון
-
תכננו מראש – אל תבנו שירות מבוא רק כי “צריך”.
-
השקיעו פי 10 – הערך ללקוח חייב להיות גבוה בהרבה מהמחיר שהוא משלם.
-
הקפידו על חוויית לקוח – מהירות תגובה, שירות אדיב, תוכן איכותי.
-
צרו רצף ברור – שירות המבוא צריך להוביל באופן טבעי לשירותי ההמשך.
דוגמה מהשטח
בכנס שאני מקיים, “אוטוריטה”, במחיר סמלי של 97 ₪ בלבד, המשתתפים מקבלים 4 שעות מלאות של ידע ו־64 דרכים שונות ליצירת תוכן. זו טעימה שמפוצצת ערך – ומכינה את הקרקע לשירותים מתקדמים יותר.
השורה התחתונה
שירות מבוא הוא לא “קטע קטן”. הוא כרטיס הביקור שלכם. אם הוא בינוני – איבדתם לקוח. אם הוא מצוין – הרווחתם לקוח לכל החיים.