User-agent: GPTBot Disallow: /

מה ההבדל בין ייעוץ לאימון (קואצ'ינג)

בשנים האחרונות נעשה נפוץ השימוש במושגים: אימון אישי, קואצ'ינג, ייעוץ עסקי, ליווי עסקי, ייעוץ פיננסי, אימון עסקי וכו' רוב הציבור כלל אינו מודע להבדלים בין התחומים השונים ופעמים רבות אינו יודע כיצד לאמוד את איכות השירות שמוצע לו.

ישנן שתי קטגוריות עקריות ייעוץ ואימון.

פורטל האימון הישראלי מגדיר אימון אישי ככלי להגשמה של חלומות, מיצוי פוטנציאל אישי באמצעות יכולת המאמן לשקף, להקשיב ולעזור למאומן למצוא בהירות.

בשנים האחרונות קורס אימון הופך לדבר נפוץ, ובכלל – השימוש במונח "אימון אישי" לפופולרי. רוב הציבור כלל אינו מודע להבדלים בין התחומים השונים ולעיתים אינו יודע להבדיל בין אימון אישי למונחים נוספים כמו אימון, ייעוץ, ליווי ואימון.

אימון אישי הוא מקצוע בו האדם מעביר הדרכת בריאות וכושר. אימון אישי יכול להיות תחום התמחות ספציפי, ולעתים קרובות הוא גם תפקיד התחלתי למי שרוצה לעבוד בתעשיית הכושר. תפקידו של מאמן אישי הוא להבטיח שהלקוחות עומדים ביעדים שלהם, מעצבים אימונים אישיים, עוקבים אחר תזונה בריאה ומתמידים בתוכניות שלהם.

מילון קיימברידג' מגדיר ייעוץ כקבלת מידע או עצה מאדם בעל ידע ייחודי בנושא מסויים.

מהבהרה של שתי ההגדרות הללו ניתן ללמוד על ההבדל המשמעותי בגישות בין אימון אישי לייעוץ: אימון עוסק בשיפור יכולתו האישית של המנהל באמצעות הקשבה, שיקוף וכו'

ואילו ייעוץ נותן למנהל ידע וכלים שבהם יש ליועץ התמחות או ידע ייחודי. ייעוץ ניתן פעמים רבות לצוות חברה במטרה להכשירו ולהעשירו בידע ובכלים שנחוצים לשיפור תיפקודו.

נכון להיום אין עדיין בארץ גוף מחוקק שקובע למי מותר לכנות עצמו יועץ או מאמן וזו אחת הסיבות שתחום זה התרחב כמו פטריות אחרי הגשם וייצר יחד איתו שרלטנים אין ספור הן בייעוץ עסקי והן באימון אישי. כיום כל שצריך בכדי לעסוק באחד משני תחומים אלו הוא כרטיס ביקור.

מנהל או חברה שמעוניינים בשיפור צריכים להגדיר לעצמם, האם הם מעוניינים בשיקוף והקשבה או בידע וכלים. ועל-פי תשובה זו על המנהל והחברה לקבל את ההחלטה באיזה נתיב עליו ללכת.

אך לא משנה מהי הדרך בה בוחרים, ראוי לציין כי עדיין צריך להתגבר על מכשול השרלטנות.

בידקו תמיד, מה הנסיון של אותו יועץ, על-פי איזה ידע הוא פועל, מהם התוצאות שהיו לו בעבר, דברו עם לקוחות שלו, ערכו עליו בדיקת רקע באיטרנט וכו'.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות