User-agent: GPTBot Disallow: /

כשהמחשבה ל'הרים ידיים ולוותר' חולפת בראשכם כסרט נע

36206563_sכשמחשבה זו חולפת בראשכם, מאד חשוב להבין מהי הדרך שהתחלתם את התהליך שלכם. ישנם אנשים שנכנסים לתהליך של בניית עסק ממקום לא נכון, ובאמרי כך אני מתכוון שאותם אנשים למשל לא עברו הכשרה מסודרת, או לא בנו תוכנית עסקית ולא הכינו עצמם כמו שצריך ואז יש נטייה שלהם באיזשהו שלב לוותר ולהרים ידיים וזאת מכיוון שהם לא עשו עבודה מספיק יסודית, לא בדקו ולא מיצו את מלוא האפשרויות הקיימות עבורם אשר עומדות לרשותם. לדוגמא, עסק של מספרה אשר תוהה עם עצמו כשלא הולך, האם לסגור ? כאן אני רוצה לומר שכדאי מאד לבדוק מה כן ניתן לעשות על מנת להישאר וכן ממליץ לבחון את האפשרויות האחרות כמו למשל, לבדוק במספרות אחרות כיצד הן עובדות, להכין תוכנית עסקית, לקחת את שירותיו של יועץ עסקי אשר ילווה אתכם ויתמוך בכם לאורך כל התהליך וכדאי לבוא מנקודת פתיחה עם עצמך,  וגישה כזו שאומרת שאין סיבה שהאחד יצליח והשני לא, מה שכן כדאי זה שנבדוק כיצד דברים עובדים במקום אחר מסביב לנו בנוגע לאותו תחום, מכיוון שאין היגיון בכך שעסק אשר נמצא לידי יצליח מאד והעסק שברשותי לא יצליח אלא אם כן הוא עושה דברים אחרים ממה שאני עושה . לכן, יש לבדוק למה להם הולך ולך לא. דבר שני שיש לקחת בחשבון ושכדאי לעשות הוא, לבדוק האם התוכנית העסקית שלנו מספיק נכונה, והאם יש פוטנציאל לעסק. האם ייתכן שהתמחור אינו נכון, ואם כך באמת, אז יש לבדוק כיצד לתמחר טוב יותר את המוצרים שלך, ואולי מדובר בכלל בשיווק שאינו מספיק נכון. יש לשאול את עצמך, האם לעסק יש סיכוי? ואולי בכלל יכול להיות שאתה נמצא באזור בו אתה משלם שכירות גבוהה מידי שכן זהו גורם (סמוי) אשר יכול להשפיע כשאנו לא מודעים אליו. ולכן לבדוק האם מה שאני הולך לעשות הוא נכון או לא מבחינת התוכנית העסקית ולבדוק היכן יש לי חורים, האם לעסק יש סיכוי ופוטנציאל עדיין? יש לקחת את התוכנית המקורית ולבדוק את הפוטנציאל העסקי של אותו דבר ולראות אם בתוכנית העסקית רשום שרק מעל 50,000 שח אני ארוויח, ולעומת זאת כל העסקים בסביבה שלי רק אחרי 3 או 4 שנים עושים 60,000 שח אז הסיכוי שלך להצליח הוא הרבה יותר קטן. מה שכדאי לדעת זה שבכל מצב יש מה לעשות אם מתעקשים ונלחמים מספיק.

כלול ותמחר גם את עצמך

נתון ידוע לכולנו הוא, שבמידה ונעשה בידול מאד רציני ושיווק בלתי מוגבל, כלומר אין מגבלות תקציב הסבירות היא שנשיג תוצאה הרבה יותר טובה לעומת עסקים שעושים 50,000 ₪ ואינם מרוויחים ומכאן עליי לומר שתמיד יש מה לעשות בנדון. אך אל תטעו, עם זאת יש לדעת שישנם אנשים שהינם בעלי עסקים אשר אינם מתאימים להיות שכירים, ואין ברשותם את הכספים הנדרשים להשקיע בעסק, אינם חושבים שהם בנויים לנושא, אינם רואים קדימה ולטווח ארוך כיצד הם הולכים לפעול בהתמדה ולבצע פעולות אלו ולכן, לאותם בעלי עסקים ייתכן ואף אמליץ שעדיף להם לסגור את העסק שלהם.  אך חשוב לציין שלפני שאמליץ לבעל עסק לסגור את עסקו, אבדוק עימו שני דברים: 1. הדבר הבסיסי ביותר שיש לברר והוא, מהי נקודת האיזון של העסק, כלומר מהו הסכום שעל בעל/ת העסק להרוויח בחודש על מנת לכסות רק את הוצאות העסק עצמן?! אחת הטעויות הנפוצות בקרב בעלי עסקים הינה, שהם מחשבים את נקודת האיזון רק לפי ההוצאות שיש להחזיר. כלומר, לוקחים בחשבון רק את הוצאות כגון: השכירות, חשמל, ארנונה ושאר ההוצאות הקיימות. וכשהם נשאלים 'ומה עם המשכורת שלך ?' הרי משכורתך נחשבת כהוצאה, אז התשובה המתקבלת מהם הינה: 'את המשכורת שלי אמשוך אם יהיה מספיק כסף' ואמירה זו הינה שגויה מכיוון שאם לא תכלול ותתמחר גם את עצמך כחלק מהוצאות העסק שברשותך, לא תוכל לשרוד ויתרה מכך תפיל את העסק שלך עצמך עוד בטרם אפילו משכת את הכספים עבורך! עבור צרכיך האישיים והמשפחתיים.

כמה בעצם העסק הזה יכול לפרנס אותך

לכן, חייב אתה לכלול את עצמך ברישום ההוצאות ולתמחר את שכרך האישי בכמה שהינך צריך בתור התחלה בכדי לשרוד, תחילה. וכל מה שמעל לכך ייחשב כבונוס. כלומר,  במידה ושאיפתך האישית הינה למשוך עבורך מחשבון העסק 20,000 ₪ שכר חודשי, אך הינך יכול להתקיים תחילה עם 10,000 ₪ שכר חודשי, מה טוב, מכיוון שבמקביל לכך ובנוסף תוכל לרשום שורה נוספת התחשב כהוצאה נוספת של 10,000 ₪ על מנת להשלים לשכר חודשי של 20,000 ₪ עבורך, כפי שהזכרנו קודם ושיהיה רשום כשורה נוספת למשכורתך אך לא בפועל בתחילת הדרך כעסק למשוך סכום נוסף זה של 10,000 ₪, אלא כמדד לעצמך ובדיקה להמשך המהווה רישום כלשהו (את השאיפה שסכום זה כן יתווסף למשכורתך החודשית) ואשר ישמש עבורך למעקב אישי של עצמך בהתנהלותך הכספית. ובכך בעצם תוכל לראות כמה באמת עליך לייצר ולמכור על מנת להסתדר עם הסכום הכספי הנ"ל. התנהלות זו תלמד אותך כמה בעצם העסק הזה יכול לפרנס אותך.

ועל מנת לדעת באמת מהו הסכום שיאפשר לך תחילה להתקיים, מכיוון שאין מדובר בסכום שנזרוק סתם כך באוויר כאוות נפשנו,  אלא כדאי ואף מומלץ פשוט לגשת לבנק ולהוציא תדפיס של דפי חשבון במידה ואינכם מנהלים תזרים מזומנים מסודר, ולהכין רשימה של כל ההוצאות והמשיכות שהיו לכם בעסק כולל משיכות של מזומן (לא שחור) ולקחת בחשבון משיכות אלו כמשיכה אישית שלכם. להפתעתכם תגלו שאתם מושכים הרבה הרבה יותר ומעבר ל10,000 שח שהצבתם לעצמכם בהתחלה. לכן בדיקה זו חשובה מאד ויש להקפיד עליה.

שכיר לעומת זאת יודע להתנהל טוב יותר

אני יכול לומר לכם שרב בעלי העסקים אינם מודעים למשיכות שלהם מכיוון שאינם מושכים את המשכורת שלהם בתלוש (גם אם זו חברה בע"מ) ומה שמגיע אלא, לפי מה שצריך ואם קיימת חריגה הם פשוט מעבירים כסף מחשבון לחשבון. ישנם בעלי עסקים המנהלים זאת באותו חשבון בנק ולכן אינם מודעים לסכומים באמת, כמה כסף שלהם וכמה לא שלהם ומהו המינימום שצריך על מנת לחיות. ומכאן שישנם הרבה בעלי עסקים שנכנסים לקשיים , והקושי העיקרי שלהם הוא בעצם למשוך את המשכורת של עצמם. שכיר לעומת זאת יודע להתנהל טוב יותר מכיוון שהוא יודע שיש לו X שכר ועם זה הוא צריך להסתדר.

לכן, יש להכין טבלה שבודקת מהי נקודת האיזון, ואם זה משהו הגיוני, שניתן לעמוד בו. אז אם כך לסיכום, יש להכין תוכנית מדויקת, להשוות את עצמך לשוק, לראות מה קיים ולראות מה אתה יכול ומסוגל לעשות. אם יש זכות היתכנות לעשות את הדבר, האם אני מנהל את עצמי שונה, במה אני שונה, האם מבדל עצמי מספיק, מהם האפיקים השיווקיים שאצטרך להשקיע בהם ובאיזו עלות כספית. כל זאת חשוב על מנת לבנות עסק נכון ולא להגיע למצב של פשיטת רגל. יש לבדוק באם יש לך את הצידה להמשך הדרך על מנת לחצות את ההר. עליך לחשב מהם ההוצאות שאתה מתכנן וכיצד להערך ולהוסיף סעיף של הוצאות בלתי צפויות לרשימה, לפחות 25% יותר מההוצאות הרגילות מכיוון שברור שתוציא יותר כבעל עסק. אתם צרכים לראות כיצד אתם מארגנים את עצמכם להמשך הדרך, אם אין לכם את סכום הכסף להתמודד אז אין לסמוך על ההכנסות שייכנסו מכיון שההכנסות נמצאות בחוסר וודאות ואינך יודע באמת מה נכנס ומה לא.

רק מה שהעסק יכול לאפשר לך

לסיכום, רב בעלי העסקים אינם מכינים תוכנית עסקית וחושבים שהם יודעים מספיק ומכירים את המצב לעומקו ולכן, נכנסים בעיניים עצומות לתוך צומת המסבכת אותם ויוצרים לעצמם סכנה בעסק. אינם יודעים מהי נקודת האיזון האמיתית שלהם, ומחשבים בעיקר את חומרי הגלם, כשבעצם ישנם המון הוצאות מסביב שיש לתמחר ולקחת בחשבון, כמו הלוואות, עמלות כרטיסי אשראי, ריביות, כספים של מס הכנסה וכל מיני הוצ' שאנו משלמים אותם. ומאחר שאנו מוציאים ומשלמים אותם מכיסנו עלינו לקחת אותם תמיד בחישוב הכללי. עסק טוב המתנהל נכון הינו, עסק שאתה משקיע בצידו האחד שקל ובצידו השני מתקבל לך רווח של שני שקלים ובדרך זו ניתן לומר שאתה מייצר לעצמך רווחים כספיים. אם הינך מסתמך על התקווה שיהיה בסדר… אז כדאי מהר מאד להכין תוכנית ולתכנן את צעדיך. ועל כן, יש לשנות בבסיס התפיסה עניין מהותי ולהתנהל נכון. חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע, מומלץ שלא להתייעץ עם השכן או החבר שהינו מנכ"ל בחברה גדולה אלא מישהו מנוסה ומצליח המתמחה בתחום ושהסטטיסטיקות שלו טובות ואכן יש לו הצלחה מוכחת. חשוב לראות ולזהות אצל אדם זה המשמש עבורכם כמודל לדוגמא אישית, נפחים של הצלחה, מה השיג בחייו, וכמה התקדם והאם מצליח. זוהי בהחלט עבודה מקצועית שעלינו לעשות. מנסיון אישי של שנים, ברב הפעמים בעלי העסק מכשילים את העסק של עצמם, מכיוון שהוא מושך הרבה יותר ממה שהעסק מסוגל לספק לו. ויש למשוך מה שעסק מאפשר לך. דבר נוסף בנושא זה עליי לומר לכם ולהסב את תשומת לבכם לנקודה חשובה מאד שיש לתת עליה דגש, הינו מצב כזה שברב הפעמים בעלי העסק מכשילים את העסק של עצמם מכיוון, שמושכים כספים עבור עצמם הרבה יותר ממה שהעסק מסוגל לספק להם. בעל עסק חושב בינו לבין עצמו שאם השיג רווחים בעסקו, מיד יכול לרוץ ולהשתמש בכספים אלו למטרות אישיות שלו ולהיכנס להוצאות מיותרות על מותרות שונות שבנקודת זמן זו אינן נכונות. כמו לדוגמא: לקנות רכב חדש או לטוס לחו"ל מיד כשיש רווחים, במקום בעצם לעצור לרגע ולהתבונן על המצב, להפעיל שיקול דעת ולחשוב בהיגיון היכן להשקיע את הרווח, כך שימנף את העסק. אולי בהוספת עובד חדש,  עלויות שיווק נוספות ורחבות יותר או בפעולות אחרות שאם לא תטפל בהם בזמן ומראש, כל העסק יתנפץ בפניך. ולכן כבעל עסק עליך למשוך מתוך העסק שלך רק מה ש49572474 - business people shaking handsהעסק יכול לאפשר לך ולא מעבר.

לכן כדאי מאד להיות מקצועיים וללכת לפי סדר השלבים הבא:
* עשיית תוכנית עסקית עם אדם מקצועי
* בדיקת המודל שלכם
* בדיקה של נקודת האיזון שלכם
* שימו לב כמה כספים אתם מושכים בחודש
* שימו לב שהעסק באמת יכול לאפשר לכם את כל זה

זה אפשרי ללא ספק

ורק לאחר בדיקה יסודית מעין זו שעשית עם עצמך תוכל להיות ברמת נחיצות נכונה, וזה אומר שאותה נקודת נחיצות מתבטאת בכך שאתה קובע מהו הרף אשר אתה מייעד לעצמך להגיע אליו, מה מניע אותך, מהו הדלק שיניע את הדרייב שבך לפעול נכון, משהו בך חייב לרצות להגיע לרף, לסטנדרט פנימי עם עצמך, אחרת אתה מכוון נמוך מדיי.  מיכאל אנג'לו אמר: שהבעיה של רב האנשים היא לא בכך שהם מכוונים גבוה מידי ולא מגיעים אלא בכך שמכוונים נמוך מידי וכן מגיעים! אל תהיו מאותם אנשים המכוונים נמוך. כוונו גבוה ואתגרו את עצמכם לעמוד בכך, תוך התחייבות ומחוייבות אישית כלפי עצמכם ועם מבטכם קדימה. מכיוון שזה אפשרי ללא ספק ברגע שאתם פועלים באופן שהוסבר לעיל עד כה.

מוטיבציה להמשיך ולפעול למענכם

כמו כן, אני מעוניין לגעת בנושא הנקרא מוטיבציה, מכיוון שנושא זה של הנעה עצמית הינו גורם משפיע גדול ביכולת שלנו לפעול, וכשם שאנו מניעים את עצמנו חשוב שנדע כיצד לייצר מוטיבציה גם אצל העובדים איתנו בעסק. נסו לרתום אליכם צוות של אנשים אשר יעיד על כך שאכפת לכם מהם. כלומר שימו לב עם אלו אנשים אתם עובדים, ייתכן והם חווים מצוקה בחייהם האישיים, ואם בתור בעלי עסק תוכלו לזהות זאת ולמצוא בהם את הדרייב שיניע אותם בדרך כזו שתעזרו להם בפתרון בעיותיהם האישיות, ייתכן שתיכנסו למסע מאתגר של שיתוף פעולה שיניב תוצאות נהדרות עבור שני הצדדים. ובעיקר עבור העסק שלכם. שכן מדובר בהפרייה הדדית. בכך אתם בצעם רותמים אליכם אנשים שירצו לעבוד למענכם, מכיוון שבדרך זו תתנו להם להרגיש שיש להם חלק בהצלחה של העסק שלכם. זה יצור בהם מוטיבציה להמשיך ולפעול למענכם.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

ייעוץ עסקי לעסקים
הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות