User-agent: GPTBot Disallow: /

מי עוצר אותך? (חלק 2)

חסכון במיסיםהאם אתה מכיר מישהו שלכאורה מתנהג בנימוס ואדיבות, אך מקשה על החיים והעבודה שלך?

האדם הזה עשוי להיות בעל אישיות אנטי-חברתית. הוא או היא יכולים לגרום לך להרגיש כאילו אתם נוסעים ברכבת הרים.

יום אחד אתה מרגיש טוב ולמחרת מרגיש רע. בשבוע אחד אתה מייצר הרבה וביעילות, אבל אז מבזבז זמן ולא מייצר כלום בשבוע הבא. מצב הרוח שלך עולה ויורד, ללא סיבה לכאורה.

אברהם לינקולן (הנשיא ה-16 של ארה"ב) היה ידוע בתנודות במצב הרוח שלו. לעיתים הוא היה מלא באנרגיה, שאפתן ומלא בעליצות. בפעמים האחרות, הוא היה מרוחק, מותש ולא מסוגל לישון. גם ווינסטון צ'ורצ'יל (שכיהן כראש ממשלת בריטניה בעבר) היה במצב של רכבת הרים: חזק, אנרגטי ומבריק למשך יום אחד, ולמחרת מדוכא ושתה אלכוהול. תאר לעצמך את כמות ההישגים הנוספת שלהם אילו הם היו יותר יציבים. הם לא זיהו ולא טיפלו באנשים האנטי-חברתיים שמסביבם.

עסקים גם הם נוטים לעליות וירידות בגלל אנשים אנטי-חברתיים. שבוע אחד התפוקה וההכנסה מצליחים מאוד. ובשבוע הבא, יש לך בעיות רציניות.

נישואין ומשפחות יכולים לחוות את אותה התופעה של "נסיעה ברכבת הרים". חודש אחד מאושרים ואוהבים, בחודש הבא לאחר מכן מלא במריבות ועוינות. אם זה קורה לך, יכול להיות שמישהו באופן נסתר מקלקל את הנישואין או חיי המשפחה שלך.

למרבה המזל, אתה יכול לטפל באנשים שליליים בחייך. אתה יכול לשלוט בהתקדמות שלך. יכולים להיות לך עסק, קריירה, נישואין, משפחה וחיים יציבים, המשתפרים באופן קבוע.

הצעד הראשון הוא לזהות מי גורם לך לצרות ומה הם זוממים.

בשני המאמרים הקודמים תיארנו שלושה מאפיינים של האישיות האנטי חברתית. (המקור הגדול ביותר שלך לצרות או חרדה , מי עוצר אותך).

מאפיין מספר 4

"4. מאפיין של האישיות האנטי-חברתית, ואחד הדברים העצובים בקשר אליה, הוא שאין היא מגיבה לטיפולים או לחזרה למוטב…." – ל. רון האברד

לדוגמה, בעוד שרוב האנשים חושבים שהליכה זאת פעילות מרעננת, אפילו תרפויטית, אדם אנטי-חברתי יתלונן בנוגע להליכות. "אני לא נהנה לעשות הליכות…תסתכל על זיהום האוויר הגדול הזה …העירייה צריכה לעשות משהו בנוגע לעשבים השוטים האלו …עדיף שלא תסתובב בחוץ למשך זמן ארוך כל כך."

שיפור התנאים בחיים, כגון מעבר לבית טוב יותר או למידת מיומנות חדשה, גורמים למרבית האנשים לאושר, אך לא לאדם האנטי-חברתי. הוא או היא לא משתפרים. לא משנה כמה מאמצים מרובים תשקיע בניסיון לעזור לאדם האנטי-חברתי בפעילות שלו, במיומנויות העבודה או התפוקה שלו, דבר לא משתנה.

אתה יכול לבזבז שנים בניסיון להפוך אדם אנטי-חברתי לאדיב, מתחשב או תומך, ללא שום שינוי. לדוגמה, אנשים אנטי-חברתיים מכים את נשותיהם או ילדיהם עד שמישהו מאיים עליהם. הם מעמידים פנים שהם השתנו ואז מתחילים שוב להכות.

האנטי-חברתי הוא זה שמתלונן כל הזמן; המבקר שלעולם לא מרוצה; הבכיינית שמאיימת לעזוב אותך. היא או הוא מתנהגים באופן אדיב ומתחשב …בזמן שהם דוקרים אותך בגבך.

אם תפקח את עיניך ותתבונן באמת, אתה לבסוף תבין שאתה לא יכול לעזור לאדם הזה, ולא משנה כמה אתה מתאמץ.

התכונה ההפוכה נכונה עבור האישיות החברתית.

"לעיתים קרובות די בהצבעה על התנהגות בלתי רצויה בפני האישיות החברתית כדי שהיא תשנה זאת לחלוטין לטובה." – ל. רון האברד

לדוגמה, אתה אומר, "אלי, אתה לא תישאר נשוי לאורך זמן אם תצעק על אשתך." אלי אומר, "אה, כן, אתה צודק. אני מצטער." היות ואלי הוא אדם-חברתי, מכאן ואילך הוא לא יצעק יותר על אשתו.

כיף לעבוד עם עובדים, מנהלים ועמיתים לעבודה שהם בעלי אישיות חברתית. הם מתחשבים ואדיבים. הם מסוגלים להשתנות ומשפרים את עצמם.

לדוגמה, חברת טלפונים מכשירה את צוות העובדים שלה במיומנויות תקשורת עם לקוחות. כל עובד יכול ללמוד כיצד לספק שירות טוב יותר ללקוחות. בעלי אישיות חברתית ייהנו מההכשרה וישפרו את מיומנויות העבודה שלהם. בעלי אישיות אנטי-חברתית יתלוננו בנוגע להכשרה ואם יואלצו לעבור את ההכשרה, לא ייראו שום שיפור.

אם אתה מפקח על עובד בעל אישיות חברתית קל מאוד לתקנו. "שרית, בבקשה ממך אל תשתמשי במחשב עבור קניות אישיות." שרית אומרת, "אוקיי" ומפסיקה לערוך קניות אישיות במחשב מכאן ואילך.

האם אתה אדם אנטי-חברתי?

"ביקורת-עצמית היא דבר-מותרות שהאדם האנטי-חברתי אינו יכול להרשות." "רק האדם השפוי והשקול מנסה לתקן את התנהגותו." – ל. רון האברד

האם אתה מעביר על עצמך ביקורת ומנסה לתקן את ההתנהגות שלך? אם כך, אתה לא אנטי-חברתי.

לדוגמה, אב מוצא אגרטל שבור ושואל את בנו בן ה-7, "מי שבר את האגרטל? האם אתה שברת אותו?" הבן שלו אומר, "לא, זה לא אני!" האב מתעצבן ונותן לו סטירה בישבן על כך שהוא שבר את האגרטל ושהוא משקר על כך.

אישתו נכנסת לחדר עם מטאטא ואומרת, "אני צריכה לנקות את השברים של האגרטל ששברתי."

האדם החברתי היה אומר, "בני, אני מתנצל על כך שלא האמנתי לך. בעתיד אני אסמוך על דבריך. אני חייב לך פיצה גדולה וגלידה, בסדר?"

האדם בעל אישיות אנטי-חברתית היה אומר, "הגיע לילד הזה סטירה – הוא בטח עשה משהו אחר. צריך להראות לילדים האלה מי הבוס."

ניתן לאלץ כמעט כל אדם (הוא או היא) לנהוג כאנטי-חברתי אם אדם אנטי-חברתי לוחץ עליו מספיק חזק. לדוגמה, הורים אנטי-חברתיים מלמדים את הילדים שלהם להיות אנטי-חברתיים. הדבר החשוב הוא האם האדם משתנה בקלות ונהפך לאדם בעל אישיות חברתית, לאחר שהוא או היא יודעים את האמת.

אם אתה רוצה לשפר את ההתנהגות שלך, אתה תצליח. אתה בעל אישיות חברתית!

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות