User-agent: GPTBot Disallow: /

כיצד להוציא כסף על מנת לעשות כסף

חסכון במיסיםהוצאות נבונות הן כישרון. אתה יכול להוציא כסף בצורה חכמה או בצורה טיפשית. אתה יכול לנצל כסף על מנת להעלות את ערכך הפיננסי או לבזבזו ולצבור עוד חובות.

עסקים שמוציאים כספים בצורה חכמה מרוויחים. העובדים שלהם מרוויחים משכורות גבוהות יותר ולקוחותיהם מקבלים שירות טוב יותר. עסקים אשר מוצאים כספים בצורה לא מפוקחת אינם יכולים להרשות לעצמם לתגמל עובדים שמייצרים שירותים או מוצרים מעולים.

הרגלי ההוצאות האישיות שלך יכולים להעשיר אותך או לרושש אותך. לדוגמא, זוג נשוי צובר מעל שני מיליון דולר במהלך שנות עבודתם באמצעות הוצאות חכמות. זוג אחר, שמרוויח סכומים דומים, מוצאים עצמם ללא חסכונות כיוון שלא ידעו את העיקרון המנחה של מאמר זה.

הדרך הנכונה להוציא כסף היא תוך שימוש ב"תיאורית האפונים".

"תחום ניהול הפיננסים מובן טוב יותר כמוצר* במונחים של אפונים". "אתה משקיע כמות מסוימת של אפונים על פעילות כזו או אחרת ומקבל בתמורה כמות רבה יותר של אפונים בחזרה" – ל. רון האברד. (*מוצר – דבר הנמכר, נקנה או עובר כמטבע חליפין)

במילים אחרות, אתה מסתכל על כסף כעל כמות מסוימת של אפונים. אתה סוחר באפונים הללו בצורה שתניב לך יותר אפונים מהכמות שהתחלת איתה.

דוגמאות תיאורית האפונים

אתה קונה מערכת סטריאו ב-10,000 ₪ באמצעות כרטיס אשראי. המערכת שקנית אינה מכניסה כסף ומאבדת ערך במשך הזמן. אתה משלם 10,000 ₪ בריביות במשך חמש השנים עליהן פרשת את האשראי. בעבור 4500 אפונים ששילמת אתה לא מכניס אפונים ויש לך נכס בשובי 1200 אפונים או פחות. השקעה גרועה.

אתה קונה בית קטן. אתה משלם 25,000$ כתשלום ראשון ועוד משכנתא של 75,000$. אתה משקיע 25,000$ בשידרוגים ותיקונים. במשך השנים אתה משלם 13,000$ בריביות. אתה אז מוכר את הבית בעבור 160,000$. בעבור 25,000 אפונים ששילמת בתשלום הראשון, 25,000 אפונים שהשקעת בתיקונים ו13,000 אפונים בריביות אתה מקבל 22,000 אפונים אחרי תשלום המשכנתא. אתה גר בבית במשך שלוש שנים וחסכת 12,000 אפונים בשנה. סך רווח 58,000 אפונים. השקעה נבונה!

עובדים שעושים פחות מאחרים ומנסים להוריד את שאר העובדים לרמת האומללות שלהם. הם אינם השקעה נבונה של אפונים. השקעה גרועה.

כל חלק בעסק שלך יכול להיות מסווג כהשקעה טובה או גרועה. לדוגמא, למוסך מחלקות רבות. מחלקת הפחחות משיבה 5 אפונים עבור כל אפון שמושקע. אך מחלקת האגזוזים משיבה רק אפון אחד עבור כל שניים שהיא מקבלת. אם הבעלים חכם, הם משקיעים יותר אפונים במחלקת הפחחות אשר משיבה יותר אפונים. מחלקת האגזוזים הופכת לריווחית, או נסגרת מידית.

השקעות כספים עיסקיות נבונות כוללות הכשרה, מחשבים, ריהוט משרדי, שלטים, סביבת עבודה יעילה וכו' וכו'. הוצאת אפונים על מנת למצוא עובדים, הכשרתם או לשלם ליצרנים המעולים ביותר שכר גבוהה הן תמיד השקעות נבונות.

הוצאות כספים עיסקיות גרועות כוללות ציורי שמן יחודיים למשרד, רעיונות שיווק פרועים ולא מוכחים, נסיעות עסקיות "אקזוטיות" לך ולבני משפחתך, בונוסים לא ראויים לחברים, חברות במועדון גולף ועוד.

כסף היוצא על מנת לשפר את ידיעותך, הפיכתך ליעיל יותר ושיפור כישורך בדרך כלל משיבות בין 100 ל-1000 אפונים המושבים על כל אפון שהושקע. השקעה בעצמך בדרך כלל משיבה את עצמה לכל אורך חייך. השקעה מעולה.

יישום

עבור על רשומות הוצאותיך, כגון פנקס הצ'קים והחלט אילו הוצאות הן טובות ואילו אינן.

למשל, אתה עשוי להחליט שאתה מבזבז יותר מידי אפונים על מסעדות יקרות או מכוניות יוקרה; אין השבה של אפונים. אתה עשוי למצוא שתחביב הגולף שלך משיב יותר אפונים הודות ללקוחות חדשים שאתה פוגש.

אתה עשוי למצוא שההשקעה שלך בלימודי מחשבים כבר השיבה פי עשרה אפונים ממה שהשקעת, בעוד ששיעורי היוגה שלך לא השיבו אפונים כלל.

ג'אנק פוד הוא בזבוז אפונים. חברות במועדון בריאות עשוי להשיב לך אפונים אם אתה יותר ייצרני, אך ג'וגינג אינו עולה לך באפונים כלל.

ספרים אודות השקעת כספים עשויים להשיב הרבה מאוד אפונים בעוד סמינרים יקרים עשויים להיות כסף שיורד לטמיון.

כסף עבור חשמל, מים, גז, הוא חיוני כיוון שבלעדיהם אין אפונים כלל. אך כפי שאנשים רבים גילו בשנה האחרונה כסף עבור בית מפואר המכלה שני שליש מהכנסותיך בריביות, בדרך כלל לא ישיב את כמות האפונים שהשקעת.

אם אתה מחושב ומשקיע בזהירות את אפוניך, אתה מפסיק לבזבז אפונים על דברים שאינם משיבים.

אתה משקיע אפונים בצורה שתשיב לך אפונים…ואז אתה שוב משקיע יותר אפונים בצורות אלו. בעשותך כך, אתה משפר בעקביות את מצבך הכלכלי.

המלצות

לפני הוצאת אפונים שאל את עצמך "אם אני משלם עבור זה, האם זה ישיב יותר אפונים ממה שאני משקיע?" אם התשובה היא "כן" עשה זאת.

אם אתה לא יודע מה התשובה, חכה, חקור את העניין עד שתדע.

אם התשובה היא "לא" או "כנראה שלא", אל תבזבז אפונים.

התמד בכך חודשים ושנים וראה כיצד אתה מוצא את עצמך יושב על ערימה גדולה של אפונים.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות