User-agent: GPTBot Disallow: /

על תבונה והתבוננות

חסכון במיסיםכל אדם סופג במהלך חייו אינסוף נתונים, דעות והנחות יסוד המשפיעות על דרך חשיבתו, התנהגותו וקבלת ההחלטות שלו. חלק נכבד מהנתונים הללו הינם נתונים כוזבים שאנשים "דואגים" להפיץ אותם כאמת "מתוך ניסיון אישי שלהם וחוויות מהעבר", בגלל שהם חושבים שזו האמת או שהם בעצמם מוזנים בנתונים הללו על ידי אדם אחר.

כמנהל או כבעל עסק הנתונים הללו חשובים לאין שיעור כיוון שיש להם השפעה מכרעת על קבלת החלטות בעסק, מול לקוחות, מול העובדים ולרוב מתבססים על נתונים אלו בטרם מוציאם לפועל תוכניות שונות בעסק.

למשל: בעל עסק לייבוא מתנות מהמזרח החליט שלא כדאי לו לייבא פרחי משי לישראל כי עובדת במשרדו אמרה לו שנשים כלל לא קונות את המוצר הזה ואין לו כל ביקוש.
לעומתו, היבואן המתחרה ביצע סקר שוק וגילה כי 30% מהנשים בגילאי 30-60 באזור גוש דן והמרכז מעוניינות מאוד בפרחי משי, אולם אין בנמצא חנות המספקת את המוצר.
בעוד היבואן האחד פספס הזדמנות לעסקה טובה ולהגדלת הכנסה, היבואן השני פעל בחוכמה, בדק את הנתונים כמו שצריך והרוויח.

עכשיו קחו את הדוגמא שלעיל ותנסו להיזכר במספר הפעמים בחייכם בו קיבלתם החלטה שהסתמכה על נתון שמישהו אחר אמר לכם, נתון שלא היה מבוסס על דבר, פרט להיכרותכם עם אותו אדם, נתון שפשוט לא טרחתם לבדוק אותו באמת!
יתרה מכך, האם קרה לכם מצב בו הסתמכתם על דעה של מישהו אחר או על נתון שהוא מסר לכם שלבסוף הסתבר שנתון זה כלל לא היה רלוונטי לגביכם או שהוא היה שגוי?
אז זה לא הזמן להלקאה עצמית וזו בטח לא המטרה. המטרה העיקרית של כל המאמר הזה מסתכמת במילה אחת- התבוננות.

על אדם לבחון כל סיטואציה בחייו, פשוט על ידי התבוננות בסיטואציה, כמו שהיא, ללא התחשבות בנתונים שמסתמכים על דעות, שמועות או רעיונות בסגנון "כולם יודעים ש.." ועליו להסתמך על בסיס עובדות ונתונים וכאשר הוא אינו יכול להחליט איך לפעול ביחס לאותה הסיטואציה כל שעליו לעשות הוא פשוט לאסוף עוד נתונים.

בואו נחזור לדוגמא א':
אותו היבואן שרצה לייבא פרחי משי, לא בדק את כדאיות העסקה כיוון שהתייחס לנתון הקובע כי נשים כלל לא קונות פרחי משי כאמת. אילולא היה מקבל את הנתון הזה כאמת היה מתבונן בעצמו על ההזדמנות ובודק עלויות, ספקים, חנויות וקהל יעד בצורה שהייתה מציגה את התמונה הקרובה ביותר לאמת ושהייתה מביאה להחלטה הטובה ביותר עבורו ועבור העסק שלו.

על אדם להתבונן על החיים בכלל ולבחון דברים בעצמו, לא דרך נתונים ממקור לא ידוע, לא דרך דעות קדומות ופרשנויות של אנשים אחרים.
התבוננות כשמה כן היא, לראות מה שאתה רואה בעצמך ולא שום דבר מעבר לזה.

אקסיומה הינה דבר שניתן להוכיח אותו, אמת מוחלטת, אל תקבל דעות של אנשים אחרים, פרשנויות וסטיגמות כאקסיומות, פשוט למד להתבונן.

התבוננות אמיתית הינה תבונה, כיוון שהאדם רואה את המציאות כפי שהיא ללא שום עיוות או סילוף.

אם כן, התבוננות אמיתית תביא לקבלת ההחלטות הטובה ביותר שתביא להצלחת העסק, לניהול טוב יותר של העובדים, למציאת הסיבות האמיתיות לכישלון או לבעיות, לבחינה טובה ואמיתית של כדאיות עסקה ובכלל לראייה נכונה של המציאות.

אם כן, ברגע שאתם שמים לב שיש לכם שיקול שהינו נתון לא מבוסס, שלא ראיתם אותו בעצמכם, זה הרגע לא להתייחס לנתון הזה כלל ופשוט להתבונן!

תופתעו מכמות הרעיונות המקובעים שיתפוגגו בין רגע לחלל האוויר ויגרמו לכם להעיז בלי פחד ואף להצליח, כי הפעם זה מבוסס על בדיקה ולא על חוסר עשייה מפחד שמבוסס על כישלונות של אחרים…

אלעד הדר,
מנכ"ל Success ייעוץ עסקי

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות