User-agent: GPTBot Disallow: /

מי עוצר אותך? (חלק 1)

המחסום הגדול ביותר לקריירה מצליחה הוא לא מחסור בהזדמנויות, שוק העבודה או העיר בה אתה נמצא. המחסום הגדול הוא אנשים מסוימים.

באופן מדויק יותר, אנשים אנטי-חברתיים – אנשים שהם רמאים, מרושעים, אכזריים, עוינים או שליליים. אנשים שמתנגדים לך, מתייחסים אליך בחוסר כבוד וגורמים לך לצרות הם מנסים לעצור אותך.

"כאשר אנו מגלים את הגורם לעסק כושל, נגלה באופן בלתי נמנע במקום כלשהו בין שורותיו את האישיות האנטי-חברתית, כשהיא פועלת במרץ."

"חשוב אם כן, לבחון את תכונותיה של האישיות האנטי-חברתית ולערוך אותן ברשימה. הואיל והיא משפיעה על חיי היומיום של אנשים כה רבים, מן ההכרח שבני אדם הגונים ייעשו בקיאים יותר בנושא זה." – ל. רון האברד

אחד מהאנשים האנטי-חברתיים המפורסמים ביותר היה אדולף היטלר. היטלר אהב ילדים וחיות מחמד. הוא היה צמחוני שלא עישן ולא שתה אלכוהול. הוא נהג באדיבות והתחשב בנשים, מזכירות ובנהגים. רוב האנשים חשבו שהיטלר היה איש נחמד, אך הוא ארגן את מותם של מיליוני אנשים.

אנשים אנטי חברתיים יכולים להיות כל אדם: רופאים, עורכי-דין, פוליטיקאים, אנשי עסקים, שוטרים, עיתונאים, עובדים, גברים, נשים, קשישים, צעירים…כל אחד. הם יכולים להיות בני משפחה, בני זוג ועמיתים לעבודה. קרוב לוודאי שאתה מכיר כמה אנשים אנטי-חברתיים.

כשאנשים אנטי-חברתיים מרושעים באופן גלוי או ביקורתיים כלפיך, אתה יודע מי הם. הם אומרים, "אתה אידיוט" או "הרעיון שלך הוא הרעיון הכי גרוע שאי פעם שמעתי." הם דוקרים אותך בחזה, לא בגב. אתה יכול לטפל בהם בצורה ישירה.

הסוגים הגרועים ביותר של אנשים אנטי-חברתיים הם אלו שמחביאים את הכוונות האמיתיות שלהם. הם דוקרים אותך בגב כך שאינך יכול לתפוס אותם. הם אומרים, "כולם חושבים שהרעיונות שלך טיפשיים" או "שמעתי שמועה שיכול להיות שהמשטרה חוקרת אותך" או "אתה נראה כל כך עייף; למה שלא תיקח חופשה?"

אנשים אנטי-חברתיים גורמים לך לחלות. לדוגמה, אתה נהנה מהיום שלך ומספיק לבצע הרבה דברים. לפתע, ללא סיבה נראית לעין, אתה מרגיש מעט מצוברח. הבטן והראש שלך כואבים.

אתה בודק עם מי דיברת הרגע. מרים נתנה לך דיווח ורשמה הערה נחמדה על מזג האוויר. רפי ביקש להשאיל את העט שלך והיה מאוד מנומס. איש המחשבים היה צריך לבדוק את המחשב שלי ואמר שהמחשב משפיע לרעה על כל הרשת.

אתה חושב, "על מה דיבר איש המחשבים הזה? למה הוא בזבז כל כך הרבה מזמני? ולמה למחשב יש תמיד בעיות? כדאי שאזהר ממנו."

לפתע, אתה מרגיש טוב יותר. זיהית אדם אנטי-חברתי. היום שלך חוזר להיות נעים.

ל. רון האברד זיהה 12 תכונות של אדם אנטי-חברתי. הדרך הראשונה היא להבחין איך הם מדברים.

הכללות

"לאישיות האנטי-חברתית ישנן התכונות הבאות:

"1. הוא או היא מדברים רק בהכללות רחבות מאוד. הם אומרים…'כולם חושבים…' כולם יודעים…' וביטויים כאלו נמצאים בשימוש ללא הרף, במיוחד בעת הפצת שמועות." – ל. רון האברד

האם נכחת אי פעם בפגישה שבה מישהו אמר, "לכולנו יש בעיות שנובעות מהכלכלה", "אנשים לא אוהבים אדם שמצליח יותר מידי" או "כל מי שנמצא באזור הזה עובר תקופה קשה" ? אלו הן הכללות.

בכל פעם שאתה שומע הצהרה שמתחילה ב: "כולם אומרים…" או "כל התושבים מרגישים…" או "העובדים חושבים…", שים לב. אתה הרגע שמעת את ההתחלה של הכללה.

ובכן, אם ההכללה היא הודעה טובה, אתה יכול להירגע. "כולם חושבים שאתה עושה עבודה נהדרת!" "אף אחד לא איחר היום." "כל הנגרים מעריכים את טיב העץ שרכשת".

אולם, אם ההודעה היא שלילית, הדובר מפנה סכין לעבר הגב שלך. "אף אחד לא מאמין להעמדת פנים שלך." "כולם חושבים שהשכר נמוך מידי." "כיום אך אחד כבר לא מסתפר כמוך".

אחת הסיבות שהחדשות באמצעי התקשורת משפיעות לרעה על החברה הינה בגלל שהם משתמשים בהכללות. הקשב לרגע לחדשות או קרא עיתון ותמצא הכללות. "ישראל כולה הזדעזעה והתאבלה…" "מקורות יודעי דבר חשפו ש…" "הביקורות שאלו מדוע ראש הממשלה אמר…".

העיתונאי יגרום למורת רוח פחותה יותר אם הוא היה כותב פרטים במדויק. "הבת שלי שאלה אותי מדוע ראש הממשלה אמר…".

בגלל שאנשים אנטי-חברתיים רוצים בכישלון שלך ושל האחרים, הם מבלבלים ומעצבנים אותך באמצעות הכללות.

כיצד להגיב

"כאשר הם נשאלים 'מי זה כולם…?' יתברר בדרך כלל שמדובר במקור אחד, ושממקור זה ייצר האדם האנטי-חברתי את מה שהוא מציג באופן כוזב כדעתה של כל החברה כולה." – ל. רון האברד

דוגמה:

אתה: "שרית, את אומרת שכולם חושבים שאני עושה יותר מידי כסף. מי בדיוק?"

שרית: "ובכן, אה, טוב, אתה יודע, כל מי שדיברתי איתו. זה דבר שידוע לכל."

אתה: "האם את יכולה להגיד לי מי בדיוק?"

שרית: "אני לא יודעת. אני לא זוכרת. אני אשאל."

אתה: "אני יוצא מנקודת הנחה שאת המצאת את זה. מעתה והלאה אל תאמרי לי דברים כאלה."

אישיות חברתית

בזמן שהאנשים האנטי חברתיים הורסים את העולם, האנשים החברתיים בעולם משפרים אותו. אנשים בונים יוצרים חיים טובים יותר עבור אלו הסובבים אותם. למרבה המזל, רוב האנשים הינם בעלי אישיות חברתית.

האנשים בעלי האישיות החברתית הינם ההיפך של האישיות האנטי-חברתית. לדוגמה, הם מדייקים.

"בעל האישיות החברתית מתאר נסיבות באופן ספציפי. 'משה כהן אמר…', 'העיתון כוכב השחר דיווח…' ומוסר את מקורות הנתונים כאשר הדבר חשוב או אפשרי.

"הוא עשוי להשתמש בהכללות, כגון "הם" או "אנשים", אולם יעשה זאת רק לעיתים רחוקות כאשר הוא מייחס להם הצהרות או דעות שטבען מדאיג." – ל. רון האברד

דוגמאות להצהרות של אנשים בעלי אישיות חברתית: "פנינה וענת רוצות העלאה במשכורת." "כולם שמחים שחזרת מהחופשה." "יוגב אהב את הנאום שלך."

גם אם האדם בעל האישיות החברתית מעביר חדשות רעות, זה לא מדאיג. לדוגמה, "נועה וירון החליטו לעבור לחיפה כדי לעזור לבן שלהם להפיק סרטים דקומנטריים."

האישיות האנטי-חברתית חושבת שחדשות רעות הן הזדמנות להדאיג אותך. "עושה רושם שהרבה אנשים עוזבים אותנו…נועה, ירון ואחרים. אולי הם לא אוהבים את היחס שלך כלפיהם."

המלצה

השבוע, בכל פעם שאתה שומע הכללה שעוסקת בחדשות רעות, תסרב לקבל את המידע. תצא מנקודת הנחה שזה או שהאדם מתרשל או שהוא בעל אישיות אנטי-חברתית. במקום זאת, שאל "מי זה כולם?" או "מי בדיוק?

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות