User-agent: GPTBot Disallow: /

טיפים בכתיבת הודעה לעיתונות

חסכון במיסיםמאת : הילה קומם

לא פרסמת , לא עשית? האם שמעתם אי פעם סיסמא זו? אנשים אינם מודעים לכך שכמעט כל מה שכתוב בעיתון הוא פרי של עבודת קשרי עיתונות. למעשה גם המיתון שאנו חווים היום נגרם על ידי יחסי ציבור של גורם אינטרסנטי, אשר מרוויח מהמיתון.
אותו גורם (או גורמים) שכנע קודם את העיתונות, העיתונות פרסמה, אנשים קראו והשתכנעו ואחר כך המיתון הפך לעובדה.
קשרי עיתונות הם בעצם מסע שכנוע של הציבור אשר עובר דרך סוכני ביניים: עיתונאים.

אנשי יחסי ציבור הם אנשים שהתמחו בין השאר בהעברת מסרים לסוכני ביניים אלו. אתם יכולים כמובן גם לרכוש רשימות עיתונאים ולהתחיל לתקשר איתם, או לייעד מישהו במשרד למטרה זו.

להלן כמה טיפים למי שרוצה לעשות זאת בעצמו (ההתייחסות לגברים ולנשים כאחד)

1. הכר את קהל היעד שלך: עיתונאים.

עיתונאים אינם הלקוחות שלך ולכן הפנייה אליהם היא אחרת מזו של מכתב שיווקי הפונה לצרכנים פוטנציאלים. הם ביקורתיים יותר, לרוב מרגישים ברי סמכא וידע.

מסיבה זו מומלץ להשתמש בנתונים ועובדות בלבד ולהמעיט בסופרלטיבים.

2. לכאורה אנו צופים ב"חדשות" ואמצעי התקשורת אוהבים דברים חדשים. מניסיוני למדתי שהמוכר הוא האהוב ושלמידע רצוי שיהיו עוגנים מוכרים. אני למשל, מקדמת אמנים ואם אמן חדש ליווה בעבר זמר מפורסם נתון זה נותן לו בולטות ועדיפות.

דברים מוכרים הם דברים שניתן לסמוך עליהם. חפשו את המוכר בתחום שלכם. אם אתם מוכרים מוצר – תשוו אותו למוצרים מוכרים (לאו דווקא לחברות). תוכלו לציין שמות של לקוחות שלכם שהם חברות מוכרות. זה יוצר אמינות אצל העיתונאי.

3. עם זאת בכל הודעה לעיתונות חייב להיות חידוש- החידוש יבוא בכותרת. התיאור צריך להיות מושך ומעניין, אך בנוי מעובדות. ושוב הימנעו מסופרלטיבים.

למשל שימוש יצירתי בדבק ביולוגי הציל חייו של גבר

כתוצאה מסיבוך של אוטם שריר הלב זרם דם בין שכבות הלב , הפריד אותן ויצר חור בחלקו החיצוני השימוש בדבק עצר את זרימת הדם מחוץ ללב והציל את הגבר ממוות ודאי

4. בכל הודעה לעיתונות חשבו: מה אתם רוצים לקדם, איזה תדמית אתם רוצים ליצור
ובמקביל מהם הצרכים של העיתונאי ומה ייחשב מעניין בעיניו. עם זאת אני ממליצה שלא לנדב פרטים עסיסיים, שאינם קשורים, אשר עשויים לעורר עניין (למשל הקשיים, כישלונות, מחלות וצרות), ואשר לא יתרמו לתדמית

5. הקלו על העיתונאי: כתבו משפטים קצרים. התרכזו בפעולות ובנתונים. תארו את הנושא בצורה ברורה כך שלא יהיה מקום לשאלות. בעידן המחשב והאינטרנט, שבו התגמול לעיתונאים אינו גבוה, יש בהם שיעתיקו הודעה טובה מילה במילה. מהודעה שאינה כתובה היטב ומלאה בחורים, הם עשויים להתעלם.

6. הוסיפו תמיד בסוף את הדרך בה ניתן לצור עמכם קשר.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות