User-agent: GPTBot Disallow: /

החזון כמפה ומצפן עסקי

חסכון במיסיםמאת : אלי לוין

הרבה מאד עסקים אליהם אני מגיע לא מבינים למה הם צריכים חזון, או שהחזון שלהם הוא לעשות הרבה כסף, אחד אותם מקרים היה מוסך שהתחלתי לעבוד איתו לפני כחצי שנה, ממבט ראשון המוסך היה נראה כאילו מתפקד בסדר גמור, הם עושים שיווק נכון, הכספים מנוהלים בצורה טובה, כוח אדם איכותי אבל בכל זאת הם לא היו מצליחים לנצל את מלאו הפוטנציאל הטמון בעסק. לאחר חקירה לעומק העסק ראיתי בעצם שבאותו מוסך כל אחד עובד בשביל עצמו אין בעצם מטרה משותפת, זה כאילו לקחו אוסף של אנשים טובים במקצועם שמו אותם בין ארבע קירות אבל אף אחד מהם לא מבין מה בעצם המטרה הכוללת ולכן כל אחד דאג אך ורק לעבודה שלו עצמו. זה כאילו לקחו קבוצת שחקני כדורסל אמרו להם שהם קבוצה וכל אחד עשה משהוא רוצה על המגרש, כאילו הוא משחק לבד. כאשר דברתי עם העובדים של אותו בעל מוסך גם לו לא היה מושג לאן בעצם החברה רוצה להגיע ומה מטרותיה, ותשובתו הייתה "לעשות כסף".

תחשבו מה היה קורה אם על השאלה "איך אני מגיע ל…?" הייתי עונה לכם "לשם" בלי להצביע על מיקום ספציפי זה היה מספק מישהו? יתרה מכך, האם יש סיכוי שאי פעם נגיע לאן שהתכוונתי? התשובה קרוב לוודאי היא שלא. אז למה בניהול העסק זו נראה למנהלים בסדר להתנהל בלי חזון ומטרה משותפת? הרי אם כל העובדים כולל הצוות הניהולי היו הולכים לאותו כיוון, הדרך להשגת המטרה ולהגשמת החזון הייתה יכולה להיות הרבה יותר קצרה.

חזון – "תמונה עתידית ואידיאלית של הארגון כאשר מתפקד במיטבו על מנת להגשים את ייעודו". מה אנו רוצים להיות "כשנהיה גדולים"?

תארו לעצמכם סטודנט שמתחיל ללמוד משהו לפני שהוא החליט במה הוא רוצה לעסוק בחיים, לאחר שהוא מסיים ללמוד הוא מבין שהוא רוצה משהו אחר, כעת הוא חייב להתחיל ללמוד מחדש. איך שהדברים היו הרבה יותר פשוטים אילו אותו סטודנט היה מחליט קודם במה הוא רוצה לעסוק בחייו ורק אחר כך בוחר את מסלול לימודיו. כדי שנוכל להחליט על דרך פעולה נכונה על מנת להגיע למטרה מסוימת ראשית עלינו להחליט על חזון משותף לכלל המשתתפים באותה פעילות, פעילות ללא חזון רק מעבירה את הזמן.

חזון הוא רק הצעד הראשון בתכנון אסטרטגי וללא מימוש בפועל הוא נשאר בגדר חלום בלבד,כדי לממש חזון הוא חייב להיות מגובה במעשה. "מי שיש לו למה (דבר שלמענו כדאי לחיות), יוכל לשאת כמעט כל איך" (ניטשה).

כדי שהחזון של החברה באמת יהיה בעל ערך עליו לכלול "שליחות חברתית"- השינוי שבאנו לחולל. החברות הנוטלות על עצמן שליחות חברתית ומשלבות אותה בחזון שלהן, הן כיום החברות המצליחות ביותר. דוגמה קלאסית לשליחות חברתית המשולבת בחזון של חברה אנו יכולים לראות בחברת פורד- "לחולל דימוקרטיזציה של המכונית: לבנות מכונית בשביל הקהל הרחב… מחירה יהיה כה נמוך שכל אדם שמשתכר משכורת טובה יכול לרכוש לו מכונית ויהינה יחד עם משפחתו מהברכה הטמונה בבילוי מענג במרחבים הגדולים והפתוחים של האל" (הנרי פורד 1907). חזון טוב הוא חזון הכולל בתוכו את שליחות החברתית והוא מעל לרווחים של החברה, רווחיות היא מצב נחוץ לקיום ואמצעי להשגת המטרות החשובות יותר, אך היא איננה מטרה בפני עצמה ברבות מהחברות בעלות חזון. הרווח משול לחמצן, מזון מים והדם בגוף: אלה אינם סיבת החיים, אך בלעדיהם אין חיים.

השליחות החברתית של חברת Success fitness , היא להגביר מודעות לפעילות גופנית ופנאי וליצור נגישות קלה ונוחה לכל הרוצה לעסוק בכך, וזאת על ידי ניהול אפקטיבי ויעיל של העסקים הפעולים בענף מועדוני הכושר והספורט. המודלים שחברת חברת Success fitness פועלת לפיהם נבנו על פי ניסיון רב בתחום תרבות ספנאי והספורט ונעזרים רבות בניסיונו העשיר של רן תמרי, היועץ המוביל בענף הכושר עם מספר הלקוחות הרב ביותר (מעל 80 במספר) שמאחוריו הצלחות רבות בסיוע לעסקים בענף הכושר אם כיועץ עסקי ואם כמנהל חיצוני המנווט את כל פעולות העסק. כל זאת ,בנוסף לנסיונו כמנהל מועדוני כושר בעבר וכיועץ ומאמן בהווה בתחומי הניהול לקהל של אלפי אנשים בשנה בארץ ובחו"ל וזאת בשילוב הטכנולוגיה הניהולית של תאגיד הייעוץ הבינלאומי . בדרך זו חברת Success fitness מספקת לעסקים בענף כלים להצלחה הן במישור הניהולי והן במישור המקצועי.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות