User-agent: GPTBot Disallow: /

איך להפוך את העובדים לצוות מנצח

לכל עסק יש נכסים שעלו לו הרבה, ואני מדבר על הרבה כסף. כמו למשל, משרד או מפעל (בקביעות או בשכירות, זה עדיין עולה), מכונות, מחשבים, צי רכבים, ציוד חשמלי וכיוצא באלה, השקעה שהיא נכס וכעת משמשת לטובת ולמטרת העסק, יצרנית ובעיקר מקיימת את העסק.

כשמחשב מקרטע אז מחליפים בחדש על מנת לשפר ולקדם תהליכים. כשיוצא דגם חדש של מכונה לשוק, אז מיד מחליפים לחדש יותר, כדי להתייעל ולהיות צעד קדימה לפני כולם.

אולם, ישנו משאב יקר מאד, נכס שברגע ששמים עליו את היד – לא רוצים לעזוב ולא להחליף לדגם משופר יותר – וכאן אני מדבר על כוח אדם!

צוות העובדים הוא המשאב היקר ביותר

כשיש כוח אדם איכותי, יצרני ויעיל – אז העסק פורח, ואיתו גם היעדים והמטרות. אבל האם כבעלי עסק חשבתם פעם מה וכמה אתם משקיעים בנכס היקר הזה? (ולא.. לא מדובר על משכורת כתמורה). השקעה בצוות העובדים – מעבר לצ'ופרים, בונוסים, תלושי שי וטיולים משותפים, כוללת בתוכה גם הדרכות לצוות.

הדרכות לצוות העובדים ניתן לתת בכל תחום. הנפוץ והמקובל ביותר הוא הדרכה לאנשי מכירות: רעיונות, זווית ראייה, אסכולות שונות, תיאוריות חדשות, טריקים ובכלל רענון תמיד טוב בתחום הזה, גם למוכרים הטובים ביותר. ובכל עסק הרי מוכרים משהו. אז תמיד שולחים את צוות השיווק והמכירות להדרכה כלשהי. אולם מה עם שאר הצוות?

הדרכות צוות העובדים

הדרכות לצוות יכולות להיות במגוון תחומים, לדוגמא:

הדרכה בנושא תקשורת

כל עובדי העסק ולא רק המוכרנים מתקשרים עם מישהו, בינם לבין עצמם, עם לקוחות, עם ספקים, עם המנהלים. כמעט תמיד תתקיים שם תקשורת מסוג כלשהו. האם כולם ידועים לתקשר כמו שצריך, מתמודדים בנוחות בתוך סיטואציות מסוימות, שאולי לא כל כך נעימות, או עם לקוחות שמערימים בעיות בכל מיני תחומים, או ספקים, או בוס בעל תכונות מסוימות. סדנת תקשורת לצוות יכולה לתרום להם באופן אישי, וגם בינם לבין עצמם והחוצה, להפוך לנינוחים יותר, לדעת להתמודד בקלות עם מצבים לא קלים ו"לצאת" מהם על הצד הטוב ביותר.

הדרכה בנושא עבודת צוות

כל עובד הוא חלק מהמכונה שנקראת עסק, כולם רוצים לעבוד בשיתוף בכיף אבל לא תמיד זה קורה בכל עסק גדול יש את העובדים של מסתדרים ואת אלו שהם חברים גם אחרי שעות העבודה אך מה לעשות שכדי שעסק יעבוד טוב צריך לדעת כמו במשפחה לנסות להסתדר עם כולם אחרת זה פוגע בתפקוד היום יומי, לא מעט סדנאות יוכלו לשקם את הקשר ועבודת הצוות בין העובדים שלכם.

הדרכה בנושא אחריות

אחריות זו מילה גסה עבור הרבה מהאנשים אך הפאן שאני פונה אליו בנושא זה הוא החלק שבו מראים לעובדים שגם הם יכולים להשפיע על העסק, יש סדנאות שיגרמו לעובדים לחבוש את כובע המנהלים ויוכלו הלכה למעשה ליצור שינויים כלל ארגוניים, ובכך גרמנו לאותו עובד את התחושה שיש לו מה לתרום לעסק, והאמת היא, שבתור מנהל של מספר חברות אני יכול להגיד לכם שאת תחושת השייכות שזה גורם לעובד לאחר מכן, אי אפשר למדוד בכסף. מאד חשוב להדגיש כי על המנהל כמובן, לעשות שימוש בהצעות המוצלחות שעלו בהדרכה זו להפוך אותן למפורסמות ואף לציין מי העובד שהעלה אותן זה גם יגרום לעובדים האחרים לתחושת שגם הם היו רוצים להיות במקומו וכך פתאום כל העובדים ייקחו יותר אחריות על האזור שלהם ויתחילו להעלות רעיונות ולא רק בהדרכות.

הדרכה ליעילות בעבודה

יש כלים בסיסים רבים שיכולים לייעל את העבודה אצלכם בארגון בעשרות אחוזים. כלים כגון: הקפדה על כך שתקשורות יעשו בכתב, הקפדה על כך שעל כל פעולה שבוצעה תאושר למוציא ההוראה כי היא אכן בוצעה, ועוד ועוד. הדוגמאות הן רבות, כלים בסיסים אלה ישפרו וייעלו את התפוקה של העובדים ושל הארגון מה שיגרום לכולם להרגיש טוב יותר עם עצמם, כל אחד אוהב להרגיש יצרני.

שחיקה בעבודה

כמנהלים אתם שמים לעצמכם משחקים חדשים כל יום מחדש, לתפוס לקוח חדש, למפתח מוצר חדש, לנסות שיטת שיווק חדשה, אבל חשבתם לרגע מה קורה עם העובדים שלכם? מה המשחק שלהם? חלקם עושים את אותן הפעולות עשרות או מאות פעמים ביום שוב ושוב, למדו אותם כיצד הם יכולים לייצר עם עצמם משחקים באזור שלהם, זה יכול להיות תחרות עם פרס בין שלושה עובדי ייצור או תחרות קבוצתית שהפרס הוא מסעדה לכל המחלקה, למשל. הרעיון הוא שצריך ללמד את העובדים לקחת חלק במשחק ולהיכנס לרוח המשחק, סדנאות רבות ילמדו את העובדים שלכם איך להיכנס לרוח המשחק בעצמם, איך ליצור משחקים חיוביים בחיים ובעבודה, ודעו שעובד שמח תמיד ייצר יותר ויפריע הרבה פחות לסובבים אותו.

הדרכות מחשבים ותוכנות מחשב

מחשבים הם כלי העבודה של העולם המודרני, כמעט כל העובדים משתמשים בכלי זה, האם חוץ מההדרכה שלך או של העובד שמילא את מקומו של העובד קודם לכן קיבל העובד שלך הדרכה על המחשב? אני לא מדבר רק על הדרכה על תוכנת הנהלת חשבונות או על תוכנת ייצור כזו או אחרת, חלק גדול מהעובדים עובד על WINDOWS ומשתמש ב- OFFICE על חלקיו השונים, האם הם פעם קיבלו הדרכה בנושא זה? דע כי הדרכה אישית או קבוצתית תשפר מיידית את זמני העבודה והתפוקה תעלה מייד. גם אם השיפור יהיה 10 דקות בכל יום, מדובר ברווח של כמעט ארבע שעות עבודה בכל חודש ולמעשה מדובר ברווח של שבוע עבודה בשנה, הכפל את זה כפול מספר העובדים וראה כמה תוכל להרוויח. דוגמא מצחיקה שאני רואה פעמים רבות היא עובדים שמכווצים את המסכים שלהם עם העכבר אחד אחרי השני כל פעם שהם מחפשים משהו על שולחן העבודה, הידעת שמקש WINDOWS (זה שנמצא בין CTRL למקש ALT) + D יכווץ את כל המסכים בלחיצה אחת?

צוות עובדים מאושר וחיוני

רעיונות רבים יכולים להוות קרקע פורייה להדרכה לצוות העובדים שלך, אם השגת צוות מאושר וחיוני בעקבות הדרכה מסוימת, גם אם הייתה בתחום האישי, הרווחת אנשים יצרניים יותר, כי מורל גבוה שווה לתפוקה גבוהה, זה מגיע ביחס ישר אחד אל השני.

השקעה נבונה

זה נכון שהשקעה בכוח אדם, בהדרכות ובהעלאת המוטיבציה בכל דרך, עולה כסף. אולם הכסף המושקע הזה יניב בהמשך כסף גדול יותר, בדמות עובדים שאוהבים את העבודה שלהם, שהם באמת במקום הנכון והם לא חולמים בהקיץ, אלא עובדים ומייצרים עסק פועל ומרוויח, כי הם שם כדי לעבוד לשם העשייה ולא לשם הכסף בלבד ואחרינו המבול.

משאב שאסור לבזבז

בעל עסק שמחליט לא להשקיע בכוח אדם שלו, מחליט למעשה לבזבז את הונו. היות והעולם משתנה, המדע מושך אל הקדמה בתחומים רבים, העולם המערבי הולך ומתפתח כל יום, ואל לנו לדרוך במקום אם אנחנו רוצים לצעוד יחד איתו קדימה. וכמו שיוצאת מכונה חדישה, אנו מחליפים את הקודמת, איש לא יבטיח לנו שאם נזרוק את כוח האדם הנוכחי נקבל כוח אדם משופר יותר. אם יש לנו נכס בידיים, כוח אדם בעל יכולות כמובן (והכוונה כאן היא לא להישאר עם כל עובד ששכרת מעכשיו ולנצח, גם אם הוא לא טוב עבורנו, ולא להתפשר על בינוניות), אז הרעיון הוא לשפר ולייעל אותו כמה שאפשר, האדם הוא לא מכונה שעובדת, הוא לומד ומתפתח ומתקדם יחד עם הטכנולוגיה ויחד עם שינויי הזמן – לכן כדאי מאד להשקיע, להדריך ולטפח את הנכסים ששכרת לעבוד אצלך, בדיוק כמו שאתם מנקים ומטפחים את המשרד בו אתם יושבים.

נסיים בציטוט מאת רוס פרו : "כשאני בונה צוות, אני קודם כל מחפש אנשים שאוהבים לנצח. אם אין כאלה, אני מחפש אנשים ששונאים להפסיד".

ותחשבו על זה כשאתם חושבים על צוות העובדים שלכם.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

פתיחת חברה
הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות