User-agent: GPTBot Disallow: /

פייסבוק חבר או אויב לבעל העסק

כל ילד מעל גיל 12 כבר יודע מהו פייסבוק, לרובם כבר יש כרטיס אבל האם הפייסבוק הוא חברו או אויבו של בעל העסק?

כמו בכל שאלה פילוסופית תלוי את מי שואלים, ישנן שתי גישות ושתיהן לא הולכות יחד:

גישתו של העובד

מבחינתו של העובד כל חסימת גישה לאתרי אינטרנט שהוא אוהב לגלוש בהם הנה "הרעת תנאים" או כוחניות של המעסיק נוסח האח הגדול. הנתונים מראים נכון לסוף שנת 2009 " הישראלי הממוצע שוהה בפייסבוק 4.5 שעות בחודש, לעומת ynet, בו הוא נמצא כ-49 דקות. לפניו בדירוג נמצאות רק קנדה, טורקיה ובריטניה" (איילה צורף, Themarker) כמה משעות אלו נעשות על חשבון זמן המעסיק לא ניתן ממש לדעת אך המשפט "כשהחתול לא נמצא העכברים חוגגים" בהחלט מתאים בכל הנוגע להתעסקות בגלישה שלא לצורכי עבודה בזמן העבודה.

בדעה אישית וכבעל מספר עסקים אני מאמין שמי שרוצה לא להתעסק בעבודה ולא יתעסק בעבודה וזה ממש לא משנה איזה אתר יחסמו לו, ראו דוגמת המסנג'ר, בעסקים רבים לא ניתן להתקין מסנג'ר ולכן מסנג'ר הוציאו גירסא און ליין שלא צריך להתקין בשבילה כלום ואותה קשה לחסום, לכן אני סמוך ובטוח שאם עדיין לא מצאו דרך עקיפה לגלוש בפייסבוק בזמן העבודה אז בטוח בקרוב ימצאו, יש דרכים אחרות לגרום לעובד לעבוד ולא בדרך הזרוע.

פייסבוק לבעלי עסקים

באשר לפייסבוק ועצמאיים, כמו פטריות אחרי הגשם צמחו להן חברות שיווק שמתמחות בשיווק ויראלי והן משכנעות כל בעל מוסך או פיצרייה שהוא חייב לפתוח כרטיס עסקי בפייסבוק כי אחרת המתחרים שלו יעשו זאת ויקחו לו את הלקוחות, זהו הבל הבלים.
בפייסבוק קיימות שתי צורות פרסום עיקריות:

קידום ממומן

בדומה מאד לגוגל, שלא להגיד חס וחלילה זהה, מדובר בקידום על בסיס תשלום בהתאם למילות מפתח, קידום זה בהחלט יעיל בהנחה שקהל היעד הוא קהל צעיר, מדובר בקידום זול אך מאידך לא מאד ממוקד. אני באופן אישי ממליץ לנסות את כוחכם לפני שתשלמו כספים מיותרים לבעלי מקצוע, הקידום הממומן פשוט לתפעול ותחזוקה.

כרטיס אישי או פתיחת קבוצה בפייסבוק

הכרטיס נועד לקדם את העסק או את בעל העסק באמצעות משיכה להרשמה של כמה שיותר חברים שיצטרפו כחברים ובעצם נוכל לחשוף בפניהם מסרים שיווקים כאלו ואחרים, היתרונות הן ברורים אפשרות חשיפה לקהל יעד שבוי, קהל שמכיר את העסק או את הפרסונה והחשוב מכל פרסום שלא עולה כסף. החסרונות גם הם מתחלקים לשניים החיסרון הראשון שמדובר במדיום פרסומי שממש לא מתאים לכל עסק, בדרך כלל הוא יתאים לעסקים שפונים לצרכן הסופי ועוסקים בתחומים כגון קוסמטיקה, איפור, גדג'טים, אביזרי אופנה, גריפקה וכדומה.

עסקים מכובדים כגון רואה חשבון או משרדי עורכי דין יכולים לפרסם שם וזה אף יכול לעמוד בתקנות המחמירות, אך זו לא מדיית הפרסום שבה יבחרו אלו שמחפשים שירות שכזה. לעסקים אחרים שנותנים שירותים לעסקים או לחלופין נותנים שירות ארצי מיותר להשקיע במדיום זה שכן אומנם הפרסום הוא חינם, אך יש לתחזקו באופן שוטף והעלות מול התועלת זניחה, הסיכוי שבדיוק תמצא לקוח שיענה על הקריטריונים של הלקוח הפוטנציאלי שלך לא שווה את ההשקעה במציאת אחד שכזה שכן זמן הוא גם משאב שעולה כסף, בין אם של מנהל ובין אם של עובד שמחזיק בכובע זה.

החיסרון השני והבולט יותר הוא ריבוי המסרים שכל מי שבפייסבוק יודע מיד על מה אני מדבר, דקה אחרי שכתבת הודעה היא כבר בתחתית העמוד מתחת לתמונה של התינוק החדש של השכן, תמונות של מכונית שמישהו מתלבט לרכוש, קישור לאתר שיכול להגיד לך עוד כמה זמן תמות ושיר שמישהו כתב לכלב שלו ובקיצור בזבוז זמן, הפייסבוק עבור בעל העסק מזמן הפך להיות תיבת הדואר של וועד הבניין, עמוס בפרסום שאף אחד לא קורא.

מעטים העסקים שיוכלו להינו מפירותיו, וגם אז לא בטוח שאם היו משקיעים בצורות שיווק אחרות שקיימות ברשת, לא היו משיגים עלות מול תועלת גבוהה יותר.

חפשו את הכרטיס שלי
אלעד הדר, מנכ"ל קבוצת Success

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות