User-agent: GPTBot Disallow: /

מי סומך עליך

חסכון במיסיםבכל פעם שמישהו מאמין שתעשה משהו, הם למעשה סומכים עליך. הם מסתמכים עליך. הם מאמינים שתעמוד בכל התחייבויותיך.

אם אתה אינך מצליח לעמוד בכל אלה, אתה מאבד את האמון הזה. אתה מעמיד את אלו שסמכו עליך בפני בעיות. אתה פוגע בסיכויי ההצלחה שלך.

לדוגמא, אתה מבטיח לחברה טובה שלך מיכל "אם תלווי לי את הטנדר, אני אחזיר לך אותו נקי ומצוחצח עם מיכל מלא ביום שני. מיכל מסכימה. אך אם תחזיר את הטנדר ביום רביעי, מלוכלך וכמעט ריק מדלק, מיכל לא יכולה לסמוך עליך יות. היא לא רוצה להיות חברה שלך יותר.

על מנת להצליח, עליך לבנות את עצמך כאדם שניתן לסמוך ולהסתמך עליו. זוהי אבן הפינה לכל מערכות היחסים שלך.
"אמון משותף הוא אבן היסוד הנדרשת ליותר יציבות מכל מרכיב אחר במערכת יחסים בין בני אדם. בלעדיה – כלל המבנה מתרסק."
"אמינות היא מצרך בעל ערך עצום. בעליה נחשבים לבעלי ערך גבוה. אלה שאיבדו אותה, נחשבים לכמעט חסרי ערך."

"הדרך אל האושר" ל.רון האברד

שבע דרכים לשיפור האמינות

1. עמוד בכל התחייבותיך
למשל, אם הינך ייצרן רהיטים והבטחת לספק שולחן עבודה חדש ביום שישי, וודא להגיע ביום שישי עם שולחן העבודה. אם צריך לעבוד בלילות על מנת לבנות את שולחן העבודה – עשה זאת. דוגמא נוספת. אתה מסכימה להסיע את הבוס שלך לשדה התעופה , אתה מתוכנן בבוקר ויש לך די זמן על מנת לאסוף אותו. אך האוטו שלך אינו מניע. במקום להתקשר לבוס ולומר לו שמכוניתך תקועה, הגדל ראש והמצא פתרון אשר יוודא שתעמוד בהתחייבותך והבוס יגיע בזמן. השאל רכב, שכור רכב – מצא פתרון.

2. עמוד בהתחייבויותיך הקטנות כגדולות.
לדוגמא, העו"ד תומר מבטיח לכתוב חוזה אשר ישמור עליך נקי מתביעות משפטיות. הוא אומר שיתקשר בבוקר על מנת לדון בזה איתך. אך תומר שוכח להתקשר במשך היומיים הבאים. אתה מתחיל להרהר, "אם תומר אינו מסוגל לעמוד בדיבורו להתקשר, כיצד יעמוד בדיבורו לנסח חוזה טוב?"

3. הזהר בהבטחותיך. תן הצהרות מדוייקות.
לדוגמא: אתה יודעת שאתה יכול לסיים שלושה דוחו"ת הערב, ואולי עוד שניים נוספים. אל תאמר "אני אסיים חמישה דוחו"ת הלילה." במקום זאת אמור "אני אסיים שלושה דוחו"ת הערב ומקווה לסיים עוד שניים נוספים." לפני שאתה חותם על חוזה בכתב, עיין בו היטב לוודא שאתה יכול לעמוד בכל מה שכתוב. למשל אם אתה אומר "לפני שאני חותם אני מעוניין לשנות את סעיף 12 על מנת לקבל עוד שבוע, למקרה שתהיה בעיה עם מזג האוויר או משהו אחר."

4. אם אתה שם לב שלא תוכל לעמוד בהתחייבות, לא משנה מה תעשה – דווח זאת מיד.
דוגמאות: "שלי, אני אמרתי שנצא לאכול מחר בערב, אך ייתכן שאאלץ לבטל."
"הבוס רוצה את הקיר צבוע עד יום ראשון, אבל אני כנראה זקוק לארכה עד ליום רביעי". "אם תתן לי עוד יום לעבוד על האוטו שלך, אני אתן לך 5% הנחה על האיחור".

5. אם איבדת את אמונו של מישהו, אל תתחמק מכך. שמר את המוניטין שלך בכל דרך אפשרויות ועשה הכל על מנת להחזיר את אמונו.
לדוגמא, אתה מתחייב לשלם לגילה 1000 ש"ח עד יום שני. אתה שוכח עד יום שלישי ושם לב שאין לך את ה1000 ש"ח. במקום להתחמק מגילה, אתה מתקשר אליה – "גילה אני ממש מצטער שלא שילמתי לך ביום שני, הייתי צריך להתקשר אליך. יהיה לי את הכסף ביום שישי. אני מקווה שבאמצעות התשלום ביום שישי אזכה שוב באמונך". כמובן שעושים את כל מה שצריך על מנת לעמוד בתשלום ביום שישי.

6. אם נהרס המוניטין שלך על ידי הפרה של התחייבותך ופגיעה באמינותך, תקן את הנזק.
למשל, "משה, אני יודע שאכזבתי אותך. הסכמתי לתקן את המחשב שלך בחודש שעבר ושכחתי. לא התקשרתי ואני באמת ובתמים מתנצל על כך. אני מעוניין לתקן לך את המחשב בחינם, על חשבוני אם תרשה לי." דוגמא נוספת: "מיכל, אני לא יכול לתאר לך כמה אני מצטער שלא החזרתי לך את הטנדר בזמן, או מתודלק. גרוע מכך – הוא גם היה מזוהם. כיצד אוכל לפצות אותך? תרשי לי לשטוף אותו היום אחר הצהריים? הייתי שמח להחליף גם את נורת הבלמים השרופה מאחור אם לא מפריע לך?"

7.אם אינך סומך על מישהו, סייע לו לזכות בו באמון שלך.
דוגמא: "אתה רוצה שאשכור אותך אחרי הסיבוב הקודם? האמת, קשה לי לסמוך עליך, אבל אני מוכן לחשוב על זה. אם תיקח את השיעור הזה ותעבר אותו בציון של 100 עד סוף החודש, אני אשכור אותך חזרה לתקופת נסיון של שבוע. אכזב אותי שוב, ויותר לעולם לא אשקול את מועמדותך. אני מוכן לסייע לך, אך רק אם תוכיח אמינות".

שבעת היתרונות הבסיסיים בלהיות אמין.

1. אתה יכול להתחייב לדברים גדולים יותר ואיש לא יטיל בך ספק.
2. אתה עשוי למצוא לעצמך תומכים גבוה בהיררכיה או בעמדות כוח.
3. אנשים אשר סומכים עליך, ימליצו עליך לחבריהם. מעגל החשיפה שלך גדל.
4. כיוון שאנשים חשים שניתן לסמוך עליך, הם יגלו לך דברים שלא יגלו לאחרים.
5. אם מסתבר שאינך יכול לעמוד באחת מהתחייביותיך, יגלו כלפיך יותר הבנה.
6. אנשים יספרו לך על הזדמנויות חדשות שצצות.
7. כיוון שאתה יודע כמה אמינותך שווה, אתה מרגיש בעל בטחון עצמי גבוה יותר וגאה יותר בעצמך.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות