User-agent: GPTBot Disallow: /

מינקות לניהול והיכולת שהולכת לאיבוד בדרך

לבני הקטן שלי מלאה לא מזמן שנה, אומנם הוא רק בן שנה אבל זה פשוט לא להאמין איך הוא תמיד משיג את מה שהוא רוצה, אם הוא רוצה שייקחו אותו על הידיים, אז אין מצב שלא יקחו אותו, הרי אחרת האזעקה מתחילה, אם בא לו להגיע לאיזה צעצוע רחוק הוא יאסוף חפצים שונים בבית יבנה מגדל ויטפס רק כדי לקחת את זה שהוא בחר ולא את האחרים שאני או אמא שלו הצענו לו. על ארון הדיסקים הוא לא מוותר, הוא אוהב לפתוח אותו ופשוט לרוקן אותו לרצפה, כל פעם זה מצחיק אותו מחדש איך הדיסקים מתנפצים על הרצפה, הוא יודע שנכעס אבל הוא ממש אוהב לעשות את זה, כשאנחנו מסתכלים הוא עושה כאילו והוא רק עומד שם ומסתכל אבל ברגע שהוא חושב שאנחנו לא מסתכלים הוא חוזר לשלו. כשהוא מחליט, אז שום דבר לא עוצר אותו בדרך אל המטרה.

נחישות והתמדה

במילה אחת זו נחישות, נחישות להשיג את מה שהוא רוצה, אבל זו לא רק נחישות – נדרשה מידה של התמדה כדי להוביל לניצחון, נחישות ללא התמדה כמעט תמיד תוביל לכישלון שכן אם היה מדובר במשהו בר השגה ופשוט לא היינו זקוקים מלכתחילה לאותה הנחישות כדי להשיג את המטרה.

כל מנהל פתח את העסק שלו עם חזון, עם איזה שהן מטרות שהוא מציב לעצמו לשנה הקרובה, לחמש השנים הבאות, למעמד שאליו הוא רוצה להגיע או לגובה הכנסה מסוימת. הוא מתחיל את העסק עם המון מוטיבציה ורצון ואז הוא נתקל במחסום, הרי תמיד יש מחסום, אם לא היה מחסום זה בכלל לא היה מעניין, עכשיו השאלה היא איך אותו מנהל מתמודד עם אותו המחסום? האם מתמודד איתו או נסוג, האם הוא עוקף אותו או נכנע לו, מחסומים קיימים וככל שהמשחק גדול יותר כך המחסומים גדולים יותר.

דמיינו את בני הקטן בן השנה. המחסום שלו הוא איך להשיג בננה מקערת הפירות בסלון, עבורו השולחן הוא בגודל של בניין וקערת הפירות בגודל של אמבט ממוצע, ידיו קצרות מלהגיע וגובהו אינו מספיק, אך אין הוא מתייאש, הוא נחוש להשיג את הבננה לרוב הוא יתחיל בניסיונות להגיע בעצמו, הוא יתהלך סביב השולחן וינסה למצוא גישה נוחה, אם יראה שזה לא יעזור לו ולא יקדם אותו, אז ינסה לטפס על השולחן, אם זה לא מצליח הוא מחפש בחדר חפץ שיכול לעזור לו לטפס על השולחן ואם לא מצא חפץ שיציב מספיק כדי לטפס הוא יחפש משהו ארוך דיו כדי שיוכל להפיל את הבננה לחיקו. ואם כל זה לא עזר הוא לא מתבייש לפצוח בקריאות קרב שמיד מזמנות את בן המשפחה הקרוב אליו, והוא מיד מסמן שהוא רוצה להגיע אל אותה הבננה ונחשו מה, הוא תמיד משיג את מה שהוא רוצה! הוא הצליח לא כי החליט שהוא רוצה בננה, הוא החליט לא כי היה נחוש בניסיון הראשון או השני הוא הצליח כי הוא התמיד אחר היעד שאליו שאף להגיע.

בכל פעם שאנחנו מצליחים להתגבר על מחסום ומנצחים אותו, יש לנו רגע של אושר שממלא אותנו אנרגיה להתגבר על המחסום הבא ביתר קלות כך גם בדיוק הפוך, ככל שאנו סופגים כישלונות בניסיונות להתגבר על מחסומים אנחנו למעשה לאט לאט מוותרים על האמונה שאנו אכן יכולים להתגבר עליהם, פתאום מחסומים קטנים נראים לנו ענקיים וזה הרגע שאנו מתחילים למעשה לסגת מהשאיפות ומהמטרות שלנו.

נחישות והצלחה בניהול

תסתכלו סביבכם טוב טוב ותבחנו את האנשים המצליחים סביבכם. האם הם כאלה שהצליחו בין לילה או שהם אנשים חדורי מוטיבציה שהיו נחושים ובעלי התמדה כה גבוהה, שלא משנה איזה מחסום שמו בדרכם, הם מצאו את הדרך להתגבר עליו. תמיד יש פתרון, כן תמיד! השאלה היא אם החלטת להיכנע בפני המכשול או להתמיד עד שתנצח אותו?
אני מתמיד עד שאני מנצח והגמול על כך גדול אני זוכה במחסומים גדולים יותר ובמשחקים גדולים יותר, אלו חוקי המשחק, יש המחליטים לשחק משחק קטן ויש כאלה שמראש מצהירים שהם הולכים להפסיד, בסופו של יום מה שיקבע את ההבדל בין שחקן הספסל לקפטן של הקבוצה הוא נחישות והתמדה.

מנהל טוב נמדד בהתאם ליכולת שלו להציב יעד להגדיר דרך פעולה ולהוציא את התוכנית לפועל כך שהמטרה תושג, אך ללא נחישות והתמדה אותו היעד יזנח במפגש עם המחסום הראשון.
צאו ליום העבודה כאילו הבוקר פתחתם לראשונה את העסק, עם אותה אנרגיה וניצוץ בעיינים שהיו לכם אז, קומו עם חיוך ורצון לשחק את המשחק ותראו איך המחסומים מתנפצים בקלות יחסית והופכים לטל של בוקר שמכניס בכם אנרגיה לשחק משחקים גדולים יותר.

בהצלחה!
אלעד הדר, מנכ"ל קבוצת Success

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות