User-agent: GPTBot Disallow: /

ל.רון האברד

ל.רון אברד ידוע בעיקר כסופר, הומניטר ומייסד של דת הסיינטולוגיה. אחרי יותר מחצי מאה של מחקר לגילוי שיטות לשיפור המצב האנושי, הוא הותיר מורשת מתועדת כגוף עצום של ידע שמורכב מעשרות מיליוני מילים, במאמרים, ספרים והרצאות. באמצעות ידע זה, הצליח מספר רב של אנשים לשפר את חייהם, את חייהם של אחרים ולהשפיע למעשה על קהילות וחברות שלמות.

הטכנולוגיה הניהולית של מר האברד הינה פרי מחקר מקיף שמהווה את ההצהרה האדמיניסטרטיבית המגובשת הגדולה ביותר שנכתבה על ידי מחבר אחד. זוהי המערכת האדמיניסטרטיבית היחידה שנגזרה מעקרונות אוניברסאליים של ניהול ולכן באמת ניתן ליישם אותה באופן אוניברסאלי. בטכנולוגית הניהול של האברד משתמשים לא רק 3000 כנסיות סיינטולוגיה ומרכזים ברחבי העולם אלא יותר מ-140,000 עסקים מכל המגוון האפשרי – מקמעונאים ומפעלים יצרניים ועד לסוכנויות ממשל ואנשי מקצוע בכל תחום אפשרי– השתמשו בעקרונות אלה. מבחינה זו זוהי בהחלט המערכת המקיפה ביותר, והנמצאת בשימוש הרחב ביותר בעולם.

השנים המוקדמות

מר האברד נולד בטילדן, נברסקה, ב-13 במרץ 1911 ובילה את שנותיו המוקדמות במה שהיה אז שטחי הספר של מונטנה. חמוש בסקרנות נדירה, אחת שהניעה אותו לבצע בדיקות אתנולוגיות של 21 גזעים ותרבויות ועודדה אותו, עוד בנעוריו, לצאת למסעות ברחבי סין הרחוקה, כזו שמעט מאוד אנשי מערב ראו, הוא גמע יותר מ-400,000 קילומטרים בטרם הגיעו לגיל 19 ללא היתרון של תחבורה אווירית מסחרית.

כבר בנקודת ההרשמה ללימודי הנדסה באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון ב-1930 היה ברור, כי הוא כבר החל בעבודת חייו – החיפוש אחר פתרונות לבעיות מעוררות תמיהה ויצירת טכנולוגיה שעובדת שתשפר את כל היבטי החיים. במילה טכנולוגיה הכוונה היא לשיטות היישום של העקרונות של משהו, בניגוד לידע גרידא לגבי הדבר עצמו. לכן ניתן להשתמש בטכנולוגיות של מר האברד לשיפור מצבים.

פתרונות לחינוך

הישגיו כוללים גוף ידע משמעותי הידוע כ-'טכנולוגיית למידה'. ידע זה כולל גילויים לגבי הסיבות הבסיסיות מדוע תלמידים נכשלים בהבנת נושא וגילויים בדבר מחסומים להבנה מלאה של חומר הלמידה. הוא גם פיתח שיטות שבאמצעותן כל אחד יכול לשפר את יכולתו ללמוד וליישם את מה שהוא למד. היום, טכנולוגית הלמידה משמשת בבתי ספר ברחבי העולם ומהווה גורם משמעותי בהצלחת מכללת האברד למנהל ויועצי ניהול על פי האברד.

פתרונות למקום העבודה

ב-1950 כשמר האברד הבין כי מה שהייה קיים בזמנו כידע אדמיניסטרטיבי היה בעיקר עקרונות שרירותיים ולא עקביים, מר האברד הפנה את תשומת ליבו לאזור זה וכתב את הדפים הראשונים מבין רבים על נושאי ניהול וארגון. עבודתו הראשונה בנושא איך להישאר בחיים למרות היותך מנהל פורסמה ב-1953, והכירה בכך כי התפקיד האמיתי של מנהל בכל ארגון הוא לתכנן ולפקח, והוא מפרט את מערכת התקשורת כדי לשפר כל משרד או ארגון. שלוש שנים מאוחר יותר, ספרו בעיות העבודה בודד את הבעיות בהם נתקל כל אדם בעבודה, מהעובד ועד למנכ"ל ומציע שיטות שבאמצעותן כל אחד יכול להשתמש כדי לשמור על התלהבותו לעבוד.

ב-1965 אחרי שנים של מחקר בנוגע לצורות ותפקודים של ארגון, מר האברד הכריז על פיתוח לוח התארגנות בן שבע דיביזיות, פריצת דרך משמעותית שהציגה את התבנית הכי מוצלחת מבחינה אדמיניסטרטיבית עבור כל קבוצה בכל גודל. כל אחת משבע דיביזיות אלה מחולקות למחלקות והן כוללות את כל התפקודים שמבוצעים או צריכים להיות מבוצעים בכל ארגון. אכן, פריצת דרך ארגונית זו, כשהיא מיושמת נכונה, מבטיחה את ההצלחה המתמשכת וההתרחבות היציבה של ארגונים.

ניתן למצוא את ההיקף המלא של עבודה זו ב-12 כרכים עבי כרס המרכיבים את קורס מנהלי הארגונים ואת כרכי סדרת הניהול. בכרכים אלה נמצאת הטכנולוגיה המבטיחה הישרדות וגדילה של כל קבוצה, מזעירה ועד ענקית, כפי שהוכח בעשורים האחרונים על ידי אלפים על גבי אלפים של חברות וקבוצות במדינות ברחבי העולם.

אחרי שסיים את עבודתו, ל. רון האברד סיים את חייו ב24 בינואר 1986. הוא השיג את כל אשר תכנן להשיג והמורשת שלו ממשיכה להשפיע על חייהם של מיליונים. מר האברד אמר פעם, "אני אוהב לעזור לאחרים, ומחשיב זאת להנאתי הגדולה ביותר בחיים לראות אדם משחרר עצמו מן הצללים המקדירים את חייו".

היום מיליונים מתחומים שונים מנצלים את עקרונותיו של מר האברד כדי להפטר מצללים אלו ולשפר את חייהם.

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות