User-agent: GPTBot Disallow: /

העבודה היא משחק

חסכון במיסים"כל משרה היא משחק. משחק כולל חופשים, מחסומים ומטרות" -ל. רון האברד מתוך "בעיות העבודה"

כן, המשרה שלך היא משחק! לעשות כסף זה משחק. להצליח בחיים זה משחק. וזה יכול להיות כיף כמו משחק קלפים, או כדורגל או משחק וידאו. ברגע שמבינים שהעבודה היא משחק, נהיים מוצלחים יותר. מנצחים הרבה יותר אם מבינים כיצד לנצל את שלושת המרכיבים של המשחק: החופשים, המחסומים והמטרות.

שלושת מרכיבי המשחק

חופשים הן ההזדמנויות להצליח. כל דבר שמסייע לך להצליח במשחק מוגדר כ"חופש". למשל: השכלתך, העבודה הקשה שאתה משקיע והתמיכה מהסביבה שלך.

מחסומים הם הבעיות שאותן יש לפתור על מנת לנצח. הם כוללים את החוקים והכללים, בעיות ומתחרים.

מטרה כוללת את היעדים, השגתם והתגמולים הנלווים.

לדוגמא, במשחק כדורגל – אם אתה רץ במעלה המגרש ומישהו מנסה לעצור אותך, הוא מחסום.
רגלייך החזקות, חבריך לקבוצה, ורוחב המגרש הם החופשים שלך. אם תחלוף על פני הקבוצה השנייה, תבקיע שער שזוהי מטרתך.

דוגמא נוספת, אם אתה רוצה להרוויח יותר בעבודה, המחסומים עשויים לכלול מוצר שאין לו ביקוש, מתחרים או עצלנותך.

החופשים בעבודה שלך עשויים לכלול מסגרת בונוסים אשר תשלם עבור עבודתך הקשה, הרעיון המבריק שלך לשיפור המוצר, ורשימת קהלי יעד ולקוחות חדשים אשר יקנו את המוצר.
המטרות שלך עשוייות להיות הכפלת ההכנסה שלך, תשלום עבור הכשרה או תשלום חובות.
אם אינך מעלה את רמת ההכנה שלך, אתה מרגיש חוסר סיפוק ועצב כאילו הפסדת. לעומת זאת, אם הכנסתך מוכפלת אתה מרגיש נהדר! ניצחת!

כיצד לתרגם תפיסה זו להצלחה?

שלושה שלבים לניצחון

ניתן לשפר את סיכוייך לנצח על ידי בחינה וניהול נכון של שלושת מרכיבי המשחק.

  1. ראשית כל, אסור להתייאש או להיות מתוסכלים בגלל מחסומים. מחסומים נכללים בכל משחק. למשל, לו היית שחקן כדורגל, לא היית מתרגז כשהקבוצה השנייה מופיעה למשחק (מחסום) או בגלל שהשופט הכפיף את המשחק לכללים (מחסום נוסף). לא היית בורח או "שובר את הכלים". אתה יודע שעל מנת לנצח את המשחק, משחקים לפי הכללים ועושים את המירב. אותו דבר קורה בעבודה שלך. אתה לא מתרגש בגלל מחסומים כמו חוקים, כללים, ושאר מחסומים. במקום, אתה לומד להיות חכם ולהתגבר על המחסומים. אתה לא מתנפל ומכה את המתחרה, מתעלם מהמחסומים ומרמה. אתה מתמודד עם המחסומים, מבין את מהותם ומוצא איך לנצח המשחק על אף המחסומים שבו.
  2. כעת, התרכז במטרה. האם ראית פעם שחקן רץ לכיוון ההפוך? הוא איבד את המטרה שלו. אותו הדבר קורה לנו בעבודה. אם אין לך מטרה, או שהיא נשכחת, אתה לא מתקדם לעברה. אתה מקבל החלטות שגויות ונכשל. על מנת לנצח את המשחק בעבודה, יש צורך במטרה אליה יש לשאוף ולהגיע.
  3. לבסוף – יש לחזק את החופשים. יש לשפר את החופשים הקיימים אצלך בארסנל ולהוסיף חדשים עד שאתה מנצח בעבודה יום יום. אז מהם החופשים שלך בעבודה? החוסן הנפשי שלך הוא נכס ראשון. כמו שתאמן את גופך לבנות את חוסנך למשחק כדורגל, כך תאמן את מוחך לעשות עבודה טובה יותר מאי פעם. אתה לוקח קורסים. קורא ספרים. אתה כל הזמן לומד. על מנת לנצח, תקשיב לקאוצ'ים שלך: הבוס שלך, הוריך, חברים מוצלחים, יועצים מקצועיים או יועץ כלכלי. הקאוצ'ים שלך הם כל מי שרוצה בטובתך. כל הכנה לפני המשחק הוא חופש במהלך המשחק. הרי, אם תלך לישון מוקדם, שבע ותאכל ארוחת בוקר תעשה עבודה טובה יותר מאשר אם תבלה כל הלילה בשתייה ובחוסר שינה.

לבנות תכנית משחק

  1. רשום את כל מטרותיך בעבודה. למה אתה שם? מה אתה רוצה להשיג?
  2. רשום את כל המחסומים שבדרכך. מה איך אוהב בעבודתך? מה מפריע לך להשיג את מטרותיך? מה לא דופק?
  3. רשום את כל החופשים העומדים לרשותך. מה אתה אוהב בעבודתך? מה נותן לכל משמעות? מה כן דופק?
  4. חזור לכל רשימה. הוסף עוד ועוד מטרות, מחסומים וחופשים. שכל מרכיב מהמשחק ברשימה. עצם עשיית סדר בשלושת המרכיבים יספק לך תוספת של התלהבות וחדווה לנצח.
  5. מצא דרכים להיות תמיד ממוקד במטרות שלך בכל עת. אם אינך מתלהב או מתרגש ממטרה מסויימת, מצא אחרת, תן דעתך על מטרות גדולות יותר, שאפתניות יותר, ריווחיות יותר ומעניינות יותר.
  6. מצא דרכים להתמודד עם המחסומים שלך. לעיתים ניתן לקפץ בקלילות מעל מחסום, להשתמש בפתרון שונה ואפילו להפוך מחסום לחופש!
  7. מצא דרכים לחזק את החופשים שברשימה שלך, והוסף חדשים. לקיחת אחריות, גיוס אנשים לטובתך, שיפור הכושר שלך, בניית בטחונך העצמי והתמודדות עם הפחדים שלך הם רק חלק מדוגמאות של חופשים שניתן לשפר.
  8. המשך תהליך זה עד שתרגיש שאתה מנצח כמו שמעולם לא ניצחת קודם.
    קח כמה דקות לנסות, ייתכן שתגלה שבמשחק שלך קל יותר לנצח ממה שחשבת!
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות