User-agent: GPTBot Disallow: /

איך זה שההכנסה של סניף אחד גבוהה פי כמה מסניף אחר, של אותה רשת, הנהנה מסביבה עסקית זהה?

חסכון במיסיםמה המטרה שלך כמנהל/ת מועדון? איך תגדיר/י במשפט אחד את הציפיות ממך?

כמנהל מועדון לפני יותר מעשר שנים הגעתי להגדרה ששמשה אותי לכל אורך הדרך והיא:

"להוביל את המועדון להצלחה"

אך מהי הצלחה?

הצלחה היא כמובן למקסם רווחים.

אז הגדרנו את המטרות, אבל איך נממש אותם?

כל מי שניסה להגיע למטרה כלשהיא בלי לתכנן את הדרך (תוכנית עבודה) חווה כישלון.

תראו לי ספורטאי שמתכנן להגיע בשיא עונת התחרויות לתוצאה מסוימת נאמר ב-800 מטר בלי תוכנית אימונים סדורה ומתוכננת מתחילת העונה. במהלך העונה, עקב בצד אגודל יבצע הספורטאי, כל שלב בתוכנית, כאשר המאמן מפקח עליו ביד רמה ובזרועה נטויה.

בשורה התחתונה ללא תוכנית עבודה מסודרת בכל מחלקה ממחלקות המועדון הכוללת מטרות ויעדים ברורים ומדידים עם לו"ז מגובה בתוכנית עבודה (תוכנית אימונים) לא תחוו הצלחה.

באיגרת זו אני מעוניין להאיר מרכיב במסגרת תוכנית העבודה, שבעיני הוא המרכזי מכולם, והוא הכשרה בסיסית ושוטפת של כל צוותי המועדון.

קחו לרגע שאיפה עמוקה, עצמו את העיניים ודמיינו כיצד הייתם רוצים שצוות הקבלה שלכם ישרת את חברי המועדון ב"מועדון המושלם" ששייך רק לכם.

זכרו שכל חברי המועדון שלכם, הם אלו שמשלמים לכם את המשכורות, עוברים יום יום דרך הקבלה בכניסתם לאימון וביציאה ויכולים לחוות רגעי נחת קצרים (חיוך, מבט מלווה ב"שלום, מה שלומך…" וביציאה "להתראות ושיהיה יום נפלא" ואולי לפעמים איזו לחיצת יד, טפיחה על השכם, מחמאה, התעניינות קצרה) שנשמרים בזיכרון לאורך זמן…ממש עד מועד חידוש החברות!

עכשיו פקחו את העיניים ובכנות מי נמצא כעת ונותן שירות בקבלה, במרכז העצבים של העסק שאתם אמונים להוביל אותו להצלחה?

האם זה העובד המיומן ביותר, המאומן ביותר בעל הניסיון הרב ביותר או אולי בחור או בחורה צעירים שזאת רק עבודתם הראשונה וטרם עברו חפיפה מלאה (כי "אין את מי לשים בקבלה…כולם במבחנים…לא הייתה לי ברירה…לא הספקתי לגייס עובדים חדשים ועוד ועוד") וללא נציג ותיק נוסף שיתמוך.

עכשיו תגידו אתם האם חברי המועדון זוכים למשהו מכל מה שדמיינתם, בו נגיד אפילו רק מבט מלווה…? בחלק גדול מידי של המקרים, אנו יודעים שהתשובה היא לא, אפילו במבט מברך לא נזכה.

במועדון קיימים "אזורי או נקודות מגע" (בהם מתקיימת אינטראקציה בין חברי המועדון לצוות), אלו אזורי השירות ו…הפקת ההכנסות החשובים ביותר. אם כך מדוע בחלק גדול מהמקרים העובדים בקבלה הם הכי פחות מיומנים, הכי פחות מתוגמלים ושעברו את הסינון ותהליך הגיוס הדל ביותר…

חשוב שנפנים כמנהלים, את השירות מקבלים חברי המועדון מהצוות ולא מאיתנו! יש מנהל אחד שפוגש אולי מס' בודד של חברי מועדון בכל יום ויש לו צוות של עד עשרות עובדים שכל אחד מהם פוגש כל יום בין עשרות למאות חברי מועדון. עכשיו תעשו את החשבון למי תשומת הלב שלכם כמנהלים צריכה להיות מופנית.

הצעתי לכם היא קודם כל "גייסו לאט ותפטרו מהר". אל תחכו למשבר כדי לגייס. ניהול כוח אדם הוא תהליך דינמי ומתמיד (ונדבר עליו בהזדמנות אחרת). השקיעו תשומת לב רבה בתהליך הגיוס ולא מתוך ניהול משברים בלו"ז לחוץ. לעומת זאת, עובד לא טוב, עלו מידית לבירור משמעתי ונהגו בהתאם. הוא עולה לכם המון כסף בפרט אילו שנמצאים "באזורי המגע"…המון כסף!

משגיסתם את הצוות תהליך ההכשרה והחניכה אסור לו שיסתיים עם סיום החפיפה. זה עולה לכם יותר מכפי שאתם יכולים להעריך באיבוד מכירות, באי-חידושי מנוי ובגלגול בעיות לפתחם של מנהלים ובכך בזבוז של משאבי זמן וכסף רבים שאין לכם.

הייתי עד אין ספור פעמים למצבים בהם כמעט ואיבדנו חבר ותיק על דלפק הקבלה. החבר (שהיה כמובן לקראת סיום תקופת החברות ועמד בפני ההחלטה אם לחדש) שביקש להקפיא מנוי או להעיר על דבר מה או פשוט הגיע עם כוונה לחדש חברות זכה ליחס שנע בין חוסר יחס לבין גסות רוח, דרך חוסר מקצועיות. עכשיו תגידו לי אתם אם עדיין היה נותר בכם חשק לשלם כמה אלפי שקלים בעוד אתם זוכים ליחס מזלזל?

זה קורה כל יום בכל מועדון ואין למנהל את היכולת לראות את הכל ולשלוט על הכל "און ליין".

אז מה כן ניתן לעשות? להכשיר ולהכשיר ושוב להכשיר ללא הפסקה ולהשתפר.

תראו לי ספורטאים שמפסיקים להתאמן ולו ליום אחד, כמובן למעט בפגרה. הרי זה נשמע לא נורמאלי.

המפתח להצלחה טמון בצוות מיומן ומקצועי. חיסכון בתקציב דרך מיעוט בהכשרת עובדים מתגלה כאחד הפספוסים הגדולים ביותר שקיימים וכמובן מתכונת בטוחה לא לעמוד ביעדים התקציביים.

מנהלים שואלים אותי מה הנוסחא הנכונה להכשרה ובכן אני טוען ש-4 שעות העשרה בשבוע לכל עובד. תשאלו אותי אם זה ריאלי. אומר לכם שלא.

אז מה כן? תוכנית הכשרות מסודרת בהובלת מנהל המועדון שנמצאת בראש סדר העדיפויות, היא המתכונת להצלחה.

ההכשרות כוללות כמה מרכיבים:

אוריינטציה לעובדים חדשים הזהה לכל המחלקות (הכוללות דגשים כלליים כולל סיפור המועדון, חזון ומשימות, תרבות ארגונית, מבנה ארגוני וכדו').

הכשרה בסיסית ייעודית לעובדים חדשים, לפי מחלקה.

הכשרות שוטפות (רענונים) אחת לחודשיים-שלושה.

ישיבות צוות-חניכה שוטפת במסגרת ישיבות צוות המתבצעות ע" המנהל אחת לשבוע עד חודש (תלוי באיזה מחלקה מדובר).

לחניכה במסגרת ישיבות צוות ישנם כללים ברורים ונשוחח עליהם באחת האיגרות הקרובות. את ההכשרות הבסיסיות והשוטפות אני ממליץ לבצע במסגרת המקצועית ביותר, כיוון שהתבשיל שתרקחו תלוי כמו תמיד במרכיביו (=העובדים שגיסתם) וכמובן שגם בשף שזה אתם. ככל שהצוות שלכם יהיה מיומן ומקצועי יותר ההכנסות שלכם יגדלו, גם בזמנים קשים יותר, כמו עכשיו.

בהצלחה,
יובל ליבלינג, מנכ"ל
Success Fitness יעוץ עסקי

אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success
אלעד הדר - מנכ"ל חברת Success

אלעד הדר מנכ"ל חברת Success ייעוץ עסקי מתמחה בליווי וייעוץ עסקי ומחולקת למספר אגפים בתחומים שונים, להלן פירוט המחלקות השונות: ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ ארגוני. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לצור איתנו קשר.

הצטרפו עכשיו להצלחה

חברת Success ייעוץ עסקי המובילה בישראל והצוות המנצח שלנו דואגים למכירות, לשיווק, גיוס העובדים, הכשרה, פיננסים, ארגון, לידים וכל מה שצריך כדי להגדיל עסקים בצורה יוצאת דופן. 

די להיות היחיד שדואג לעסק שלך?

בחנו בחינם את העסק Online
באותו העניין
באים לפה הרבה?
השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות